Gå til innhold

sykepleier?

*bompi*

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg står på 2.plass på venteliste til fysioterapi, sjansene for å rykke inn er dessverre små tror jeg, så til høsten skal jeg ta en ettårig helsesekretærutdanning ved Akademiet i Trondheim.

Men så lurer jeg på hva jeg skal studere neste år da, nå idet siste har jeg begynnt å tenke en del på sykepleierutdanning også. Tidligere har jeg ikke vurdert det særlig nøye, pga skiftarbeid og dårlig lønn. Jeg kunne også godt tenke meg og ta en evt videreutdanning etterpå, da blir vel lønnen litt bedre? Jeg er også litt usikker på om jeg passer til å jobbe med mennesker, jeg ligger vel midt på treet liksom når det gjelder hvor godt lag jeg har med mennesker, men dette er vel også noe som læres og kan oppøves? Det jeg er redd for er å bli utbrent lenge før pensjonsalder, noe jeg har fått inntrykk av at mange blir.

Faglig sett synes jeg sykepleierutdanningen virker meget interessant. Jeg er interessert i medisin og biologi, og har vært innom disse fagene i tidligere utdanning. Jeg har også bestemt meg for at jeg vil bo i hjembygda mi når jeg er ferdigutdannet. Det skulle vel ikke være store problemer med å få jobb som sykepleier i distriktsnorge? Nærmeste sykehus ligger også bare en halvtimes kjøring unna.

Hva mener dere som er sykepleiere? Er det et knallhardt yrke, fysisk og til dels psykisk? Hva med lønnen? Det må jo allikevel bli noen kroner når man jobber i helger og tar nattevakter?

Kom gjerne med fordeler og ulemper med utdanningen og yrket.

Takknemlig for svar :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...