Gå til innhold

Spleisebryllup - erfaringer?


Stjert22

Anbefalte innlegg

jaja, du får i allefall ha lykke til med planleggingen av ditt bryllup da. Det blir vel så perfekt at det kommer i Se og hør det da :)

Hersketeknikker, lenge leve. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hersketeknikker, lenge leve. :fnise:

ja det er du ekspert på :) men nå får vi holde oss til tema her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er du ekspert på :) men nå får vi holde oss til tema her.

Er jeg? Argumenter for påstanden din.

Endret av Gjest
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at ikke folk har reagert mer på det der med frisøreksempelet som TS snakker om. For det hun sier er at hun vil be om en tjeneste som egentlig koster fra 3000-5000kr og det skal altså da den her frisøren som hun kjenner så utrolig godt bare gi henne i stedet for gave...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at ikke folk har reagert mer på det der med frisøreksempelet som TS snakker om. For det hun sier er at hun vil be om en tjeneste som egentlig koster fra 3000-5000kr og det skal altså da den her frisøren som hun kjenner så utrolig godt bare gi henne i stedet for gave...

Frisørtjenesten min koster 800kr... betalte du så mye for å ordne håret?

Anonymous poster hash: 419ce...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde det vært helt uaktuelt å delta hvis jeg ble invitert i bryllup og fikk beskjed om å bidra med maten.

Jeg vil være gjest og ikke medarrangør.

Anonymous poster hash: 884f9...3f3

Hoi! Neimen ikke sikker på om jeg ville hatt deg som gjest heller... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er rart at ikke folk har reagert mer på det der med frisøreksempelet som TS snakker om. For det hun sier er at hun vil be om en tjeneste som egentlig koster fra 3000-5000kr og det skal altså da den her frisøren som hun kjenner så utrolig godt bare gi henne i stedet for gave...

Jeg reagerer med deg, men føler meg dobbeltmoralsk om jeg reagerer. For jeg har fått fotograf gratis. Jeg ville betale, (noe redusert) men hun ville ikke ha noe penger. Hun selv som ville gi det i gave. Får også mye hjelp av familievenner og familie som jeg ikke har bedt om så føler ikke jeg kan dømme andre.

Anonymous poster hash: c0f32...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisørtjenesten min koster 800kr... betalte du så mye for å ordne håret?

Anonymous poster hash: 419ce...79d

Jeg har ikke funnet noen frisører som vil sette opp håret til bryllupet til mindre enn2000.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisørtjenesten min koster 800kr... betalte du så mye for å ordne håret?

Anonymous poster hash: 419ce...79d

Jeg har sånn sett aldri betalt mer enn 500kr for å bli ordnet på håret, men jeg har aldri hatt brudeoppsett eller blitt sminket hos frisøren heller.

Dog kan jeg tenke meg at det å fikse en brud på håret kan avhenge av hvor langt hår bruden har. dvs ja 800kr opp til 3000kr, så blir det makeup, og regner fra 1500kr+ inkludert prøvetime, sikkert enda mer også hvis man kontakter en god makeupartist som kan komme innom hjem på den store dagen.

Hurtig 5000kr for sminke og hår.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer med deg, men føler meg dobbeltmoralsk om jeg reagerer. For jeg har fått fotograf gratis. Jeg ville betale, (noe redusert) men hun ville ikke ha noe penger. Hun selv som ville gi det i gave. Får også mye hjelp av familievenner og familie som jeg ikke har bedt om så føler ikke jeg kan dømme andre.

Anonymous poster hash: c0f32...ec7

Men har du spleisebryllup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal altså da be noen som lever av å være frisør om en tjeneste som koster 2000-4000kr i salongen...

Hva veit du om innstillingen ting brudens venn - frisøren? Min søster giftet seg, og en av våre gode venner gjorde den jobben med stor glede, og synes det var utrolig gøy å bidra.

Er folk virkelig så lite glade i vennene sine at de ikke kan ofre noen timer med hår eller timer på kjøkkenet for å lage mat i spleisebryllup?

Vel, det er vel en fin måte å luke ut så man står igjen med de VIRKELIG gode vennene, de som er verdt i å ha i bryllupet sit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg? Argumenter for påstanden din.

å komme med kommentarer som jeezes og hjelpes er jo en form for hersketeknikker for å få folk til å føle seg tåpelige. men vær så snill nå avsporer vi, jeg er faktisk en av disse tåplige menneskene som skal gifte seg og bruke penger på et bryllup. og vil gjerne følge med i tråden så nå er det nok

Anonymous poster hash: 419ce...79d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du spleisebryllup?

Nei. Jeg har et vanlig grendehus-bryllup

Anonymous poster hash: c0f32...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal få ordne håret mitt for 1000kr på en salong. Hvis Ts er god venn med denne personen og stiller med sminke og hår produkter selv kan jo den personen bli glad for å bli spurt, og evt betale en symbolsk sum...



Anonymous poster hash: 419ce...79d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva veit du om innstillingen ting brudens venn - frisøren? Min søster giftet seg, og en av våre gode venner gjorde den jobben med stor glede, og synes det var utrolig gøy å bidra.

Er folk virkelig så lite glade i vennene sine at de ikke kan ofre noen timer med hår eller timer på kjøkkenet for å lage mat i spleisebryllup?

Vel, det er vel en fin måte å luke ut så man står igjen med de VIRKELIG gode vennene, de som er verdt i å ha i bryllupet sit..

Hvis man jobber som kok og jobber som frisør så kan jeg tenke meg at mange av ut av dem blir bare irriterte at venner og bekjente forventer at de skal bruke av sin utdanning gratis for venner og bekjente. Ville du stått på kjøkkenet i timesvis i et bryllup du var buden til??

Eventuelt lagt sminken gratis hvis du var makeupartist og frisere gratis hvis du var frisør?

Endret av Gjest
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg har et vanlig grendehus-bryllup

Anonymous poster hash: c0f32...ec7

Men du betaler mat/drikke??

Da blir det helt annet å legge inn noen timer i dugnad hos en venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

å komme med kommentarer som jeezes og hjelpes er jo en form for hersketeknikker for å få folk til å føle seg tåpelige. men vær så snill nå avsporer vi, jeg er faktisk en av disse tåplige menneskene som skal gifte seg og bruke penger på et bryllup. og vil gjerne følge med i tråden så nå er det nok

Anonymous poster hash: 419ce...79d

Enig!!

Anonymous poster hash: 419ce...79d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva veit du om innstillingen ting brudens venn - frisøren? Min søster giftet seg, og en av våre gode venner gjorde den jobben med stor glede, og synes det var utrolig gøy å bidra.

Er folk virkelig så lite glade i vennene sine at de ikke kan ofre noen timer med hår eller timer på kjøkkenet for å lage mat i spleisebryllup?

Vel, det er vel en fin måte å luke ut så man står igjen med de VIRKELIG gode vennene, de som er verdt i å ha i bryllupet sit..

En ting til her:

Er ikke brudeparet mer glad i vennene sine at de bare glemmer at de ber om tjenester fra vennene sine som vennene heller kunne ha gjort for folk som betalte full pris og ikke sa noe på det den dagen??? Det kan hurtig bli tapte arbeidsinntekter. Og er det greit bare fordi folk er gjerrige/blakke og vil utnytte venners fagkompetanse?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som jeg uthev i innlegg #38, så må Ts og andre som tenker utradisjonelt (eller ufint som jeg vil kalle det) om å tone helt ned, og tenke over hva de tjenestene de etterspør egentlig koster når man må betale for det.

Nå er faktisk hovedargumentet mitt for å gjøre dette at jeg ikke vil ha gaver. Ikke at jeg skal være gniten. Hadde jeg hatt muligheten til det skulle jeg gjerne betalt for alt, og at folk likevel hadde sluppet å ta med gave. Dessverre tror jeg ikke dette hadde funket, for gjensidighetsnormen tilsier at folk ønsker å bidra på en eller annen måte, og hadde da komt med gaver uansett.

Heldigvis tror jeg ikke at jeg har så mange i min familie som tenker som det. Tror de fleste kommer fordi de vil dele dagen med oss, og så lager vi til en koselig fest med det som hører med. De som eventuelt måtte mislike konseptet håper jeg lar være å komme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man jobber som kok og jobber som frisør så kan jeg tenke meg at mange av ut av dem blir bare irriterte at venner og bekjente forventer at de skal bruke av sin utdanning gratis for venner og bekjente. Ville du stått på kjøkkenet i timesvis i et bryllup du var buden til??

Eventuelt lagt sminken gratis hvis du var makeupartist og frisere gratis hvis du var frisør?

Ja?

Jeg bruker støtt og stadig yrket mitt på privaten for andres bryllupp eller fester. Passer det ikke, sier jeg nei. Jeg er ikke ei nikkedukke som sier ja til alt. Men kan jeg så gjør jeg det gledelig!

Endret av Anim92
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...