Gå til innhold

Store forventninger

Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Velkommen hjem!! Bra du kosa deg.. Det fortjente du :wink: Masse klemmer!! Og en liten :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååå, nå ble jeg varm i hjertet mitt! :kghjerte:

Har savnet dere også!! :klem:

I dag har jeg vært flink og kommet meg opp tidlig (for å være meg, på en lørdag), slik at jeg rakk Stram opp-timen på Sats kl. 11. * Gir meg selv en klapp på skulderen *

Jeg er ikke så glad i å gå på Sats, for å være helt ærlig. Spesielt misliker jeg at det er så trangt om plassen på den timen i sal som jeg liker best. Men, skal jeg klare å stramme opp figuren til brudekjolen skal tilpasses om 5 uker, så er det ingen vei utenom trening...

Etterpå ruslet jeg rundt litt, i det nyyydelige været. Kjøpte bl.a ny cd med Michael Bublé og så etter litt pynt til bryllupet.

Til lunsj i dag spiste jeg havregrøt etter Grete Roede-oppskrift. Godt og enkelt. Handlet inn masse "fornuftige" matvarer, så skal det ikke stå på det ihvertfall...

I kveld blir det tacos til middag, egentlig veldig sunt hvis man bruker mye grønnsaker, karbonadedeig i stedet for kjøttdeig og kesam eller rømmekolle i stedet for rømme.

Ellers går jeg og venter på mensen, slik at jeg kan begynne på sprøytene igjen... Er på dag 29, men vet jo ikke om syklusen er ute å kjøre etter den blødningen jeg hadde for noen uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så fornuftig :-) Vi bruker forresten bare karbonadedeig når vi skal ha slikt til middag - og kesam i stedet for rømme. Det er de små tingene som er lett å forandre på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de små tingene som er lett å forandre på

Ja, det er det! Så kan man til gjengjeld unne seg litt mer innimellom av det som ikke er så sunt... :sjarmor:

Jeg har dessverre ikke vært så fornuftig som jeg burde det siste halve året... Har en tendens til å ty til søtt når jeg stresser eller er sliten... :oops:

Men nå er det vår og alt er lysere og lettere, snart er det bryllup og brudekjolen skal på, så jeg kjenner motivasjonen komme tilbake! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orket ikke slanke meg til bryllupet. Jeg mente jeg var som jeg var og sånn var det. Ganske sta med andre ord :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes ut som en fin tur, da, koselig å kunne slappe av og bruke tid på hverandre.

Ikke særlig glad i fulle saltimer på Sats jeg heller, eller andre treningssentre. Men det er liksom litt vanskelig med egentrening, det har en tendens til å skli ut. Du er nå iallefall i gang da, og du har jo noen å se fram til, motivasjon er nødvendig.

:kose: Ha en fortsatt strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orket ikke slanke meg til bryllupet. Jeg mente jeg var som jeg var og sånn var det. Ganske sta med andre ord :sjarmor:

Og ære være deg for det! Jeg synes du så veldig flott og velproporsjonert ut på bildene! :-)

Men jeg bare vet at jeg vil føle meg så mye bedre i brudekjolen hvis jeg får strammet meg opp litt... Når jeg kommer over en viss vekt, så ser jeg - i egne øyne - så "firkantet" ut. Har en veldig rett kroppsfasong med brede skuldre, ganske små pupper og ikke et så veldig markert liv. Anyway, en pipestilk blir jeg aldri (var veldig tynn som barn og tenåring) - prøver heller ikke på det! :-)

Skal bare prøve å få av de ca fire kiloene som har lagt seg på de siste månedene. Etter at jeg gikk ned en del i høst, så gikk det bra lenge uten at jeg trengte å anstrenge meg noe særlig. Men nærmest plutselig så har vektnålen hoppet opp... Jeg må egentlig bare bli litt mer bevisst i det daglige igjen, ikke gå på en drastisk slankekur. Samtidig må jeg innrømme at det haster litt, for sydamen skal tilpasse kjolen om 5 uker og etter det blir hun sikkert ikke så blid hvis jeg har forandret meg mye igjen... Tror nok jeg trenger en sånn tidsfrist også, ellers bare utsetter jeg og lar det lett skure og gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke særlig glad i fulle saltimer på Sats jeg heller, eller andre treningssentre. Men det er liksom litt vanskelig med egentrening, det har en tendens til å skli ut. Du er nå iallefall i gang da, og du har jo noen å se fram til, motivasjon er nødvendig.

:kose: Ha en fortsatt strålende helg!

Ja, egentrening (les: selvdisiplin) er ikke jeg så god på. Ikke styrketrening ihvertfall. Men hvis jeg virkelig klarer å gjennomføre å gå til og fra jobb hver dag - i raskt tempo! - så er det veldig bra mosjon - totalt ca en time. Har vært litt slapp med det i vinter, når vær og føre har vært kaldt og guffent har jeg gjerne tatt trikk eller t-bane i stedet for å gå...

Det var ellers litt deilig på treningen i dag, å merke at hverken kondis eller styrke var blitt dårligere selv om jeg ikke har vært på Sats på månedsvis. Jeg løftet mange repetisjoner med 4-kilos vekter uten problemer! Tunge handleposer i hverdagen har tydeligvis også en effekt... :sjarmor:

Vurderer likevel seriøst å melde meg ut av Sats, for selv i de periodene jeg går der jevnlig, så blir det ikke ofte nok til at jeg synes månedsavgiften er verdt pengene.

Ha en fortsatt glitrende helg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Var så koselig å høre fra deg igjen!!!!! Håper alt står bra til :P

Vi savner deg på skjerpingstråden.....(er ikke en slanketråd..bare en "ha en bra livsstil og tren" tråd.. Heng med oss igejn da vel?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

Hei du!

Måtte bare si at jeg har laget kyllingretten din med pesto og pinjekjerner +++ i dag. Det var bare utrolig godt! :sikle: Det blir deffentli mer av den retten ja!

Takk for oppskriften!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Hei alle sammen!

Lene: Jeg tar i mot invitasjonen og stikker innom skjerpingstråden igjen da! Trenger nok den motivasjonen fra andre i samme båt... :wink:

Vigdis: Så bra at du likte retten! Kjempehyggelig hvis jeg kan bidra med inspirasjon på oppskrifter! :-)

I kveld har jeg ellers vært på kakepynt-kurs - kjempegøy! Vi lærte å "støpe" svære sjokolade-egg, lage sløyfer, roser etc - alt sammen i sjokolade. Spiste ikke så veeeldig mye sjokolade da...

I dag var jeg forresten flink og gikk til jobb. I veldig raskt tempo, var sent ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei snuppa,

Var du på kurs på Cacas? Har gått marsipankurs der en gang. Det er gøy!

Enig med deg om det med Sats. Orker ikke bli medlem en gang jeg, selv om jeg sikkert burde. Uansett er du jo flink til å trene, det er jo greit å stramme opp litt. Lykke til med innspurt til bryllup i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var Cacas-kurs. Til høsten skal de visst arrangere kurs i å pynte en hel kake - tenk det du! - da vurderer jeg å melde meg på.

Lurer forresten på hvem som skal få det svære sjokoladeegget jeg laget i går, siden påsken er ferdig! :ler:

I dag har jeg gjort flere ting som er bra for kroppen min: Gått til og fra jobb, og vært hos akupunktøren. Til middag var det min kjæres nydelige wok med svinefilet, ingefær, rødløk, paprika, hvitløk, soyasaus og cashewnøtter, med ris til - mmm. Godt og sunt.

Jeg har vært medlem av Sats mer eller mindre sammenhengende i ca 10 år, tror jeg. Tror jeg får melde meg ut og så se om jeg da savner å gå der. Akkurat nå føles det mest som plikt. Foretrekker å trene Stram opp-timen lørdag formiddag. (På ukedagene har jeg ikke ork til å gå på Sats). Men så liker jeg aller best laaange, late lørdagsmorgener i sengen og så rolig frokost med min kjære... Søvn og kos er jo også viktig for trivsel og velvære! :wink:

Nå er det ikke lenge til uken høydepunkt på TV: Frustrerte fruer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi - penger igjen på skatten!! :hoppe:

Da blir det ihvertfall solferie igjen i november, eller noe annet gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehem........ jeg tar gjerne det sjokoladeegget, jeg :sjarmor:

Bryr meg ikke så mye om det er påske eller ikke for å spise ett sjokoladeegg :slafs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehem........ jeg tar gjerne det sjokoladeegget, jeg :sjarmor:

Bryr meg ikke så mye om det er påske eller ikke for å spise ett sjokoladeegg :slafs:

Ja da er vi to! :sjarmor:

Heldigvis har jeg en sjokoman familie, så det blir nok ikke vanskelig å bli kvitt det. Får heldigvis brukt noe av den andre pynten på en bursdagskake jeg skal lage i helgen og gi bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my God - jeg testet positivt på graviditetstest i kveld!! :o

Både jeg og min kjære er foreløpig omtrent i sjokk! Skjønner ikke en gang at det er mulig?? Siden jeg hadde den firedagers-lange styrtblødningen midt i denne syklusen, begynte jo samme dag som jeg fikk positiv eggløsningstest. :forvirra:

Eller tenk om jeg har hatt spontanabort da jeg blødde, og så blir graviditetstesten positiv i dag pga rester av svangerskapshormoner...

Uff, nå høres jeg ut som en superpessimist, men klarer bare ikke å slippe gleden løs siden det har gått galt to ganger før...

Testet i dag fordi jeg er 1 uke over tidspunktet mensen burde kommet, men tenkte at syklusen sikkert bare var kommet i ulage pga den blødningen for noen uker siden. Synd at det er fredag, for jeg kommer meg ikke til legen min før mandag. Da skal jeg ta blodprøve og forhåpentligvis bli beroliget. Får prøve å holde ut spenningen.

En positiv ting er det ved dette, uansett hvordan utfallet blir - jeg har jo tross alt klart å bli gravid igjen! Var seriøst redd for at jeg ikke skulle klare det i det hele tatt nå! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...