Gå til innhold

Store forventninger

Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt større problemer med sønnene deres, for å si det sånn!  :ler:

:ler: Tror jeg skjønner hva du mener, ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wake-Up Call

Fikk meg en liten a-ha-opplevelse i dag: Den ukritiske gomlingen min av sjokolade, cookies etc har begynt å gi uønskede konsekvenser! Dvs jeg har lagt på meg noen kilo de siste mnd... Badevekten taler sitt tydelige språk og verst av alt: Jeg tok frem brudekjolen fra skapet og den var ikke lenger så løs som den har vært siden jeg fikk den... :oops:

Så nå må jeg skjerpe meg her, både med kosthold og trening, det er ingen vei utenom, siden kjolen skal tilpasses om bare 6 uker! :sjokkert:

Hadde egentlig tenkt å melde meg ut av SATS, siden jeg ikke er så flink eller glad i å gå der uansett. Men nå får jeg visst være medlem litt til likevel...

Men nå er det påske og på mandag drar vi til Berlin, så det får bli skjerpings når vi kommer tilbake - jeg er ikke motivert for helomvending midt i ferien...

Hvis jeg skal unnskylde meg litt, så må jeg si at det har ikke vært lett de siste mnd å ha fullt fokus på sunt kosthold og trening, samtidig som jeg har stått på med dyre og litt nervepirrende hormonkurer, i tillegg til krevende nye ting som har skjedd ifm jobb. Men, men, det er bare meg selv det går utover her, hvis jeg lar det flyte helt ut...

Fikk meg enda en liten vekker i går da jeg skulle sjekke kontoen: Bare tusen kroner igjen - og det er over to uker til lønning! Pengene har bare rent ut denne mnd og jeg synes ikke jeg har hatt så veldig store enkeltutlegg heller... Brukte riktig nok nesten 2500 kroner på medisiner tidligere i uken. Takk og pris for at jeg har kredittkort å bruke når vi skal på tur neste uke... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hvordan du har det :klem:

Noen ganger MÅ man bare unne seg de tingene som trøster en mest :wink:

Og det er ingen vits i å begynne å skjerpe seg midt i ferien, det er bra sikkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hvordan du har det :klem:

Noen ganger MÅ man bare unne seg de tingene som trøster en mest :wink:  

Og det er ingen vits i å begynne å skjerpe seg midt i ferien, det er bra sikkert

Ja, og jeg har faktisk en bok om barnløshet - Conquering Infertility - skrevet av en av USAs fremste spesialister på emnet, en psykiater - som gir oss lov til å trøste oss med sjokolade!! :sjarmor:

Hun anbefaler det hun kaller Godiva therapy: (Godiva = belgisk konfekt)

"One of the best ways to treat yourself well during injections is what I call "Godiva therapy." Before you start your treatment cycle, buy yourself a pound of really good chocolates. Before your injection, choose which chocolate you'll eat after the injection. It's a reward for having to undergo it - and if your partner does your injections for you, he gets one as well!"

Ha?! :sjarmor:

Videre sier denne psykiateren i boken sin:

"...please remember that it is okay to feel lousy during this time...Consider yourself under doctor's orders to hang out on the couch watching old movies, reading racy novels, or napping. If you're doing a cycle of medication, you're going to feel tired and bloated and depressed even before you find out whether the treatment succeeded. Make sure you treat yourself well - this is not a time to deprive yourself or to say no to cravings (within reason, of course). Buy yourself perfume, eat ice cream when you feel like it, take yourself out to see a movie. Self-nurturance won't take away the pain of a disappointment or failure, but it will distract you a bit by bringing some joy, however small, back into your life".

Se der, nå ble jeg i bedre humør allerede, av å lese dette! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah! Der er det jaggu bevist at mine shoppingrunder etter endt forsøk er en premie til meg selv........... nemlig :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! For fremtiden også, bruk denne legens "ordre" for det den er verdt! Det har jeg jaggu meg tenkt å gjøre! :sjarmor:

Dvs. nå skal jeg prøve å belønne meg selv med klær og andre ikke-spiselige ting fremover, istedet for så store mengder sjokolade og is... Godt å føle seg vel utseendemessig også... :sjenert:

Jeg er også glad det snart er vår!! Med lengre og lysere dager er det så mye lettere å se lyst på livet, gå til jobb og ha energi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har min kjære og jeg spist god og sunn middag. Kyllingfilet med pesto, med en skive parmaskinke rundt, på en seng av ruccola, cherrytomater og ristede pinjekjerner. På toppen revet parmesan og en dæsj valnøttolje - mmm! Nå skal jeg prøve å rydde litt i blader og aviser. Senere skal jeg kose meg med andre del av Stephen King-serien Rose Red på TVN.

Har forresten farget håret også, L'Oreal Excellence, lys brun - ikke så ulik min naturlige hårfarge. Mannen min gjør det for meg. Det begynte vi med for en stund siden, da han hørte hvor dyrt det er å farge håret hos frisør... Godt å ha en mann med mange talenter! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står blåbærpaien i ovnen, første gangen jeg lager det og er spent på resultatet... Skal servere den lunken med vaniljeis på middag hos svigers i kveld.

Ellers så er det jo skikkelig vårtemperatur ute i dag! Deilig!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbærpaien ble vellykket - om jeg skal si det selv... :sjarmor:

I dag sov vi lenge, som vi vanligvis gjør i helger og ferier. Oppdaget utpå dagen en gang at vi skulle ha stilt klokken! Går rundt her i vår egen lille verden - hadde vært flaut hvis vi mistet flyet i morgen pga det! :ler:

På denne tiden i morgen er vi på tur til Berlin - gleder meg!

Nå har vi nettopp kommet hjem fra en rusletur nede i by'n, der vi koste oss med is. Jeg har laget pannekakerøre som står og godgjør seg.

Har forresten lyst å kjøpe boken French Women Don't Get Fat: The Secret of Eating For Pleasure

"Eat chocolate. Skip the gym. Drink Wine. Still lose weight!" sier reklamen. Høres ut som for godt til å være sant?! Dette fenomenet må jeg utforske i Frankrike i sommer... :sjarmor:

I kveld skal vi på kino og se filmen Naboer - har hørt mye bra om den og gleder meg! Elsker nifse filmer! :hår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Da er pannekakene fortært. Jeg er litt oppglødd fordi mannen driver og lurer på om han skal kjøpe ny PC med flatskjerm til meg... :sjarmor:

Den jeg har nå er begynt å bli gammel, treg og vi er begge enige om at flatskjerm vil ta seg bedre ut sånn estetisk sett, siden vi har den i gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var "Naboer"? Var den creepy? Jeg er litt lettskremt, så vet ikke om jeg tør, jeg altså. Jeg sover jo alene her på natta :ler:

God tur til Berlin!! Shop masse, og kos dere!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Pusla! :klem:

Jeg vil si at filmen Naboer var ganske creepy ja - du er herved advart! :wink:

Jeg satt lenge å irriterte meg over disse småteite nabodamene. Men handlingen tok etterhvert en uventet vending og da jeg skjønte tegningen, syntes jeg filmen var ganske bra likevel. Skal ikke røpe mer...

Nå drar vi straks til flyplassen. Er hjemme igjen torsdag kveld.

So long, alle sammen!:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Så du er på reisefot du ja. Håper du har det fin i Berlin :)

Fikk du forresten tak i veske sa du var innom Lilly-butikken???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Vigdis_brud05
Nå har min kjære og jeg spist god og sunn middag. Kyllingfilet med pesto' date=' med en skive parmaskinke rundt, på en seng av ruccola, cherrytomater og ristede pinjekjerner. På toppen revet parmesan og en dæsj valnøttolje - mmm! [/quote']

:sikle: Det hørtes fantastisk godt ut. Har du oppskrift å dele med oss??? (eller han mannen din tar vel sånt på gefylen han???)

Du er vel tilbake fra Berlin nå i kveld?

Håper du har hatt en flott tur, og at du fikk tak i både Lilly-vesken og berlinerbolle :ler:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sikle: Det hørtes fantastisk godt ut. Har du oppskrift å dele med oss??? (eller han mannen din tar vel sånt på gefylen han???)

Hei alle sammen - I'm back! Så koselig å se at dere har vært på besøk mens jeg var borte! :klem::kose:

Vigdis: Den retten er det faktisk jeg som lager - fant på den selv! :sjarmor:

Det er så enkelt som det kan bli: Du tar 1 pakke pinjekjerner, vi bruker ca 50 gram til to personer (dvs 25 gram på hver). Disse ristes til de er gyldne i en teflonpanne på ganske høy varme. Så tar du 1 kyllingfilet for hver person og steker den med litt olje eller smør. Gjerne krydre med Provence-krydder (Hindu), som vi bruker mye av. På slutten skrur du ned varmen og smører filetene inn med ca 1 ts grønn pesto på hver. I skive parma- eller serranoskinke rulles rundt hver filet og dette stekes forsiktig i noen få minutter til. Så legger du filetene på hver sin tallerken, på en "seng" av ruccola og cherrytomater (mengde etter eget ønske). Fersk parmesan rives over (evt kan du kjøpe ferdigrevet i pose) og pinjekjernene strøs over. Til slutt drypper du litt valnøttolje over. Bon appétit!

Vi hadde ellers en super tur til Berlin!! :danse:

Hotellet var helt topp, med bad som så ut som det var flunkende nytt og med både dusj og badekar! Gjett hvem som måtte kjøpe inn badeoljekuler på Body Shop to dager på rad, slik at vi kunne få utbytte av det lekre badekaret... Perfekt for slitne armer og ben etter timesvis med trasking i by'n... Og så romantisk da...:kline:

Espressomaskin var det forresten også på rommet. Hotellet lå veldig sentralt til ift t-bane og butikker. Det var lett å finne sted å spise frokost/brunch i nærheten når vi endelig kom oss ut. Det ble nå litt shopping, ikke minst brudeveske på Lilly - som min kjære, snille mann hjalp meg å finne frem til, selv om vi måtte traske ganske langt. Kjøpte meg ellers en Adidas t-skjorte med striper på ermene (som jeg har lett etter i flere år), et par Adidas sko - semskede, mørkebrune, med lyseblå striper, og et par Puma-sko, knallblå. Synes for øvrig at klær var ganske dyrt i Berlin og jeg fant vel heller ikke noe spesielt jeg likte godt. Ikke på Zara en gang. Men så kjøpte jeg jo litt sminke etc på tax free :sjarmor:

Det beste med turen var jo romantiske middager med min kjære, eller bare kose seg med et glass vin eller fler. Vi var kjempeheldige med været, det var sol hver dag, ellers var temperaturen omtrent som i Oslo.

Nå driver jeg og psyker meg opp til å bli flinkere til å trene + spise sunnere og mindre godis... Skal først prøve å komme meg avgårde på Sats i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...