Gå til innhold

Store forventninger

Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Vigdis_brud05

Om jeg ikke tastes med deg før, så ha en riktig god tur til Berlin! (og til Lillybutikken :ler:)

Du skal se det blir en liten Berlinerbolle i ovnen :babysmokk::ler:

Det hadde vært noe det! :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Berlin blir nok toppers!!! Og en berlinerbolle "i ovnen" hadde vært en fantastisk bonus å få med seg hjem! :ler:

Uansett skal jeg "raide" Zara, Lilly og det store varehuset like ved hotellet. KaDeWe heter det og er visst Europas nest største, etter Harrods i London. Juhuu! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte jeg shopping???? :kul:

Vil være med..........

Kanskje vi skal dra til Berlin i stedet i juni. Hmmm, hva koster en flybilett dit da? Er vel ingen direktefly fra Trondheim, nei :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skal dra til Berlin i stedet i juni. Hmmm' date=' hva koster en flybilett dit da? Er vel ingen direktefly fra Trondheim, nei :evil:[/quote']

Flybillettene var dritbillige: Bare 750 kroner per person tur/retur med Norwegian!! :P

Vet ikke hvor det går direktefly fra Trondheim?? :klø:

Og det 5-stjerners hotellet vi skal bo på koster bare 700 kroner natten! Da syntes vi at vi kunne unne oss den luksusen i 3 netter! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket hotell er det da? Det var jo billige flybilletter, men jeg tror ikke noen selskaper flyr direkte fra Værnes til Berlin, jeg og vi vil gjerne ha direktefly. Det er nok med den flyrunden vi hadde hjem fra København i fjor :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så ut som det skulle være mulig å få litt skikkelig luksus der ja :-)

Ja, får tro det! Men frokost var ikke inkludert, det får man visst ofte på tyske hoteller (i motsetning til på mange andre hoteller i utlandet.) Vi satser på å gå ut og spise, på slaraffenferie blir ofte frokost til brunch eller lunch uansett.

Men den største fordelen med hotellet er etter min mening nærheten til shopping! Blir enklere å få gjennomslag hos min bedre halvdel da... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han glad i shopping da?

Nei, ikke spesielt... :wink:

Men han kan gå med på shopping hvis det er noen butikker som han kan interessere seg for. Derfor prøver jeg ofte å være taktisk og f.eks være med han å se på klær til seg først. Har derfor hendt at vi ender opp med å kjøpe mest til han og at jeg kommer hjem igjen nesten tomhendt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min synes det er grusomt å gå på shopping. Han vrir seg i inngangsdøra til hver en butikk vi skal inn i :ler: Omtrent som meg på vei inn i butikker som Biltema osv :ler:

Vi skal besøke tanten og onkelen hans i SørSverige i sommer og da har jeg satt en betingelse: En dag med shopping for meg i Gøteborg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min synes det er grusomt å gå på shopping. Han vrir seg i inngangsdøra til hver en butikk vi skal inn i :ler:  Omtrent som meg på vei inn i butikker som Biltema osv :ler:  

Vi skal besøke tanten og onkelen hans i SørSverige i sommer og da har jeg satt en betingelse: En dag med shopping for meg i Gøteborg :wink:

Ja, sant å si er det vel ikke få diskusjoner vi har hatt på ferieturer om hvor mye tid vi (jeg) skal sette av til shopping... Han synes vel ofte at jeg tøyer "reglene"...

Men, som jeg også har sagt til han, så blir det helt tortur for meg å være på storbyferie uten å få gå i butikker!! :o

Jeg blir så mye roligere og blidere hvis jeg først har fått stagget den verste shoppingtrangen... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vigdis_brud05

:ler: Tror de fleste av oss har det sånn med shopping og mannfolk. Tror ikke det er å mange av dem som er skrudd sammen med innebygget shopping-gen :ler:

Du må ihvertfall ha en kjempeflott tur The Bride!

KOS DERE MASSE! :kose:

(heldiggriser :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermors drøm

Nei, mannen min er huslig og flink til å lage mat, men shopping-genet har han nok ikke... :wink:

Imidlertid må jeg si at han virkelig overrasket meg i dag: Vi hadde spist en nydelig middag - wok'en hans, min favoritt - og hadde sprettet en flaske rødvin for å markere at nå er det straks ferie. Vi snakket om bryllupet og familiene våre som vil være samlet den dagen. Så sier min kjære plutselig: "Ja, jeg har virkelig fått en utrolig koselig svigermor!"

Det har han aldri sagt før! Har ikke inntrykk av at han har direkte mislikt henne heller, men mer sånn at hun er ok nok liksom. Det var ihvertfall veldig kjekt for meg å høre, nå som vi skal gifte oss og virkelig forplikte oss til hverandres familier for resten av livet... Min kjære er ikke den som skryter uhemmet av folk uten videre, så når han først sier noe så mener han det vanligvis.

Men kanskje var det bare rødvinen som "snakket"...? Velger å tro at han mente det, jeg... :ler:

I dag var jeg ellers hos spesialisten min igjen. Hun skjønte ikke bæret av den blødningen jeg hadde forrige uke. Men sa at det kunne være et egg som hadde festet seg, men ikke skikkelig... Nesten umulig å vite sikkert uansett og hun ville ikke regne med at det var spontanabort, sa hun. Jeg føler innerst inne at det ikke var det heller, siden jeg hadde hatt skikkelig mensen uken før og i tillegg tatt en graviditetstest for sikkerhets skyld - den var jo negativ.

Så nå blir det sprøyter igjen så snart mensen kommer på nytt. Fikk attest fra legen på at jeg kan ha med sprøytene hvis jeg skal ut å fly - vil ikke risikere noe baluba i sikkerhetskontrollen!

Jeg ble forresten i godt humør av en kommentar som legen kom med da jeg var på vei ut: "Vi skal nok klare det", sa hun. Sånne ting sier hun ikke hver gang jeg er der for å si det sånn, hun er vanligvis ganske kort og "saklig". Men hvis legen er optimistisk, så får vel jeg prøve å være det også da! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lmari

Heidu!

Ville bare stikke innom og si hei, og si at du virkelig kan glede deg til Swissotel! Vi bodde der da vi var i Berlin i september, det er rålekkert, ligger super-sentralt til og ga i hvert fall meg en skikkelig luksusfølelse!

.. vi trodde frokost var inkludert, siden de viste oss frokostsalen så grundig. Så vi spiste der den første morgenen, det kostet 200 kroner per pers... :ler:

Vi spiste ikke der seinere i ferien, for å si det sånn!

Kos deg masse, og ha en god påske også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom og oppdaterer meg litt - Berlin høres fint ut, bare å reise bort høres igrunn toppers ut :wink: .

Må være fint å høre at mannen din liker moren din da, det er viktig egentlig det der. Er så mange som har problemer med svigerfamilier!

Påske :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill om hotellet, Imari - nå gleder jeg meg enda mer!

Og for den prisen spiser vi nok ikke frokost på hotellet, nei! :ler:

Pusla: Ja, det med godt forhold til svigerfamilien skal man ikke ta for gitt! Selv har jeg også vært kjempeheldig med min kjæres familie, både foreldre, brødre og svigerinner... Det er gull verdt! Jeg har flere venninner som hater svigermødrene sine... Svigers har generelt aldri vært et problem for meg, i noen av forholdene jeg har hatt. Jeg har hatt større problemer med sønnene deres, for å si det sånn! :ler:

God påske! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjekt med ett godt forhold til svigerforeldrene. Jeg også har vært utrolig heldig med dem. Svigermor er nesten mer enn venninne enn svigermor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...