Gå til innhold

Ønsker ikke besøk av stemor etter fødsel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om ca 4 uker har jeg termin og får mitt første barn. Dette blir mine foreldres første barnebarn og det er stor stas! :)

Jeg bor ikke i samme by som mine forelde og de er skilt, men har et bra forhold seg imellom. Gleder meg stort å vise dem deres første barnebarn. Problemet er bare pappas kjæreste. Han får altså ikke dra noe sted uten henne, og jeg ønsker ikke at hun skal komme på barselbesøk de første ukene etter at barnet er født. Det viktigste er at den nærmeste familien får hilst på, og at vi får ro!

For ca. En mnd. siden flyttet jeg og min kjære inn i ny bolig og vi hadde avtale om at min far og bror skulle komme å hjelpe oss. Pappa ringte et par dager før de skulle komme og lurte på om kjæresten hans kunne bli med. Jeg sa vi kun hadde overnattingsplass til de to og ønsket kun de på besøk den helgen. Dagen etter fikk jeg en lang sur sms fra henne om at hun burde få være med å vaske kopper! Jeg sa vi har oppvaskmaskin i den nye leiligheten og at det ikke var nødvendig da vi bare hadde planer om å få flyttet de tunge tingene denne helgen. (Hun har kroniske smerter og kan ikke bære tungt). Men hvem var ikke med da de kom for å hjelpe oss? Jo hun!! Kjenner jeg blir sint, for jeg ønsker ikke denne opplevelsen når jeg ligger på barsel. Hva gjør jeg? Vil jo ikke gjøre folk sur, men føler det vi ønsker er viktigst?

Anonymous poster hash: 391a3...1a2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Dagen etter fikk jeg en lang sur sms fra henne om at hun burde få være med å vaske kopper!"

En veldig merkelig sms å få...

• Liker 4
Skrevet

Du virker som om du virkelig ha lagt denne dama for hat. Hun er vel i familien hun også etter som hun er sammen med din far?

Anonymous poster hash: ac3a8...863
  • Liker 29
Skrevet

Har ikke lagt dama for hat, men jeg ønsker ikke besøk av henne når jeg ligger på barsel. Det er ikke første gangen hun har oppført seg slik. Da de var på besøk hos oss i høst var hun sur hele helgen og slengte med dørene. Sånt synes ikke jeg er koselig! :)

• Liker 1
Skrevet

Ville du likt det hvis din kjære var ikke velkommen på besøk de hos andre i familien din?

• Liker 21
Skrevet

Har ikke lagt dama for hat, men jeg ønsker ikke besøk av henne når jeg ligger på barsel. Det er ikke første gangen hun har oppført seg slik. Da de var på besøk hos oss i høst var hun sur hele helgen og slengte med dørene. Sånt synes ikke jeg er koselig! :)

Jeg hadde også vært slik mot ei kjerring som nekter å inkludere meg i familien. Stakkars dame

• Liker 22
Skrevet

Ville du likt det hvis din kjære var ikke velkommen på besøk de hos andre i familien din?

Hun er velkommen et par uker etter fødsel. Foreldrene til samboeren min er og skilt. De kommer ikke til å ha med noen av sine nye partnere!

Skrevet

Hun er velkommen et par uker etter fødsel. Foreldrene til samboeren min er og skilt. De kommer ikke til å ha med noen av sine nye partnere!

Så merkelig "familie" dere er! Det er bare blod som er familie for dere, altså?

• Liker 40
Skrevet

Jeg hadde også vært slik mot ei kjerring som nekter å inkludere meg i familien. Stakkars dame Anonymous poster hash: ac3a8...863

Hun er fult inkludert! Men hun må ikke være med på ALT! Hun bor ikke sammen med min far og det virker ikke som om de har det så godt isammen. Hun går jo bare rundt å hakker på ham når jeg er på besøk der. :)

Skrevet

Du oppgir jo ingen grunn for å ikke inkludere henne. Hadde jeg vært faren din, hadde jeg jammen vurdert å utsette besøket til du kom deg ut av barsel.

Denne regelen du lager, om at "kun nærmeste familie" skal få komme på barselbesøk, blir jo bare for dum. Stemoren din er nærmeste familie nå. Vil du ikke at barnet ditt skal få et godt forhold til henne? Det du gjør er å skape splid i familien. For et barn blir det veldig rart om bestefars partner skal være annenrangs bare fordi det ikke er din biologiske mor.

Hadde stemoren din gjort noe veldig galt og utilgivelig kunne jeg forstått deg.

Anonymous poster hash: f6691...8cd
  • Liker 20
Skrevet

Så merkelig "familie" dere er! Det er bare blod som er familie for dere, altså?

Tenker det samme. Hva om det blir slutt mellom ts og samboeren? Da blir det stusselige familieselskap fremover. Stakkars unge.

• Liker 13
Skrevet

Du oppgir jo ingen grunn for å ikke inkludere henne. Hadde jeg vært faren din, hadde jeg jammen vurdert å utsette besøket til du kom deg ut av barsel. Denne regelen du lager, om at "kun nærmeste familie" skal få komme på barselbesøk, blir jo bare for dum. Stemoren din er nærmeste familie nå. Vil du ikke at barnet ditt skal få et godt forhold til henne? Det du gjør er å skape splid i familien. For et barn blir det veldig rart om bestefars partner skal være annenrangs bare fordi det ikke er din biologiske mor. Hadde stemoren din gjort noe veldig galt og utilgivelig kunne jeg forstått deg. Anonymous poster hash: f6691...8cd

Se svar over! Hun tar mye plass og er ofte sur og grinete. Ikke sånn jeg vil ha det når han kommer på besøk! Alle i familien har og er imøtekommende mot henn. Også min mor :)

• Liker 1
Skrevet

Du oppgir jo ingen grunn for å ikke inkludere henne. Hadde jeg vært faren din, hadde jeg jammen vurdert å utsette besøket til du kom deg ut av barsel.

Denne regelen du lager, om at "kun nærmeste familie" skal få komme på barselbesøk, blir jo bare for dum. Stemoren din er nærmeste familie nå. Vil du ikke at barnet ditt skal få et godt forhold til henne? Det du gjør er å skape splid i familien. For et barn blir det veldig rart om bestefars partner skal være annenrangs bare fordi det ikke er din biologiske mor.

Hadde stemoren din gjort noe veldig galt og utilgivelig kunne jeg forstått deg.

Signerer denne. Ikke gode holdninger du har, TS

• Liker 7
Skrevet

Se svar over! Hun tar mye plass og er ofte sur og grinete. Ikke sånn jeg vil ha det når han kommer på besøk! Alle i familien har og er imøtekommende mot henn. Også min mor :)

Hva skjer med å ikke prate sammen? HVORFOR oppfører hun seg slik? Hvordan er du mot henne? Noe er i gjerde hvertfall. Kommunikasjon er utrolig viktig, hvis ikke blir det som dette. Bare sure miner og fiendtligheter

• Liker 8
Skrevet

Hun er fult inkludert! Men hun må ikke være med på ALT! Hun bor ikke sammen med min far og det virker ikke som om de har det så godt isammen. Hun går jo bare rundt å hakker på ham når jeg er på besøk der. :)

Du motsier deg selv her. Hun er ikke fullt inkludert hvis din holdning er at hun ikke skal være med på alt. Særlig ikke når det gjelder noe så stort som baselbesøk.

Disse smileyene dine er ikke veldig sympatiske. Du vet jo ikke noe om hvordan de har det seg imellom. Det viktigste er vel om faren din vil ha henne med eller ikke.

Skal vi andre hakke på deg fordi du og samboeren din ikke er gift og si at det ikke virker som om dere har forpliktet dere før dere får barn? Ser du ikke hvor barnslig du er?

• Liker 14
Skrevet

Hos oss er stemor slik som "svigermor fra helvete" beskrives.

Blander seg inn i ALT, og bare krever og krever uten å bidra med en dritt.

Typen til å være på besøk en uke, der hun hver gang jeg ber henne dekke bordet f.eks svarer med "nei, jeg er jo gjest". Er vi jos dem derimot er hun den første til å påpeke at "det er ikke spesielt hyggelig å invitere dere når du ikke tilbyr deg å dekke bordet en gang".

Det verste er at hun kom inn i familien som pappas elskerinne. Jeg fant det ut ved et uhell, og da oppsøkte hun meg på skolen og truet meg til å holde det hemmelig for mamma, ellers "skulle jeg få angre!"

Avhengig av hva slags forhold du har til denne damen synes jeg det er helt legitimtå ikke ville ha besøk den første tiden. Hos oss fikk pappa komme en liten tur, men uten henne.

Man har nok meg seg og sitt de første dagene etter en fødsel om ikke man skal måtte hanskes med folk man ikke vil ha på besøk i tillegg.

Anonymous poster hash: d3afe...e9d

• Liker 6
Skrevet

Og hun er fullt inkludert? Det er jammen ikke rart hun er sur og grinete når holdningen din er at hun tar mye plass. Og du er jo ikke imøtekommende.

• Liker 12
Skrevet

Jeg ser ikke problemet med å la henne stikke innom. Mannen din får hjelpe til og "husje" folk ut dersom det er plagsomt med gjester for mye av tiden.

Anonymous poster hash: 33eb4...ecf
  • Liker 7
Skrevet

Det er ikke sikkert hun var sur sist hun var på besøk. Hvis jeg blir usikker blir jeg også stille og virker kanskje sur.

Kanskje hun følte du var avvisende mot henne? En sak har alltid to sider. Og jeg synes du virker utrolig lite inkluderende.

Anonymous poster hash: 018b8...c83
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...