Gå til innhold

hund

lena24

Anbefalte innlegg

jeg har et problem. jeg har kjempe lyst på hund og kan få en nå men min samboer sier nei. ( tror tydligvis han bestemmer over meg grrr) hva skal jeg gjøre. noen god råd please??? :-( :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakke sammen.

Vi hadde samme utfordring her i hus. Så vi satte oss ned og snakket om det. Jeg fikk det fulle og hele ansvaret for hunden (forøvrig hund nr. 2) og skulle det skjære seg totalt, så skulle hunden leveres tilbake (er hun som blir servicehund for rullestolbruker) til hundeskolen.

Det er det festligste hunden vi noen gang har hatt! Nå har vi klart å få kjøpe halve halvbroren (skal brukes i avl)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Snakk sammen. Forklar hvordan og hvorfor. Og så må han få gjøre det samme: Hvorfor ikke og hvordan (ikke). Og så får dere komme frem til en løsning dere kan leve med. Tror ikke du får et godt hundehold (eller samboerskap!) hvis samboeren din blir sur og bitter for at du har anskaffet deg hund mer eller mindre mot hans vilje.

Dealen for oss var at hunden var min, mitt ansvar (jeg går alle turer, står for alt stell), at jeg ikke kunne kalkulere med at mannen min skulle stille opp for meg når jeg ikke kunne lufte, og at alle kostnadene var mine. Det funker veldig godt for oss, hunden er min og mannen min elsker hunden! Han blir med oss på tur innimellom, og koser masse med den, men slipper unna alle pliktene. Han stiller likevel opp når jeg har avtaler etter jobb osv, så det har fungert veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har en hund(alt med hunden er hans ansvar) og to pusekatter begge pusekattene er mitt ansvar,mat,sandkasse osv..alt!

fungerer bra for oss!

da jeg ville ha den andre katten så var dealen at hvis jeg skulle få katten måtte jeg bli bedre i husarbeid..

hehe..nevn noe om ekstra mange blowjobs..da lystrer han nåkk :hoho:

neida..bare tuller jeg..snakk sammen og bli enige om en ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kjenner ingen med hund som vil låne den bort i et par dager da? Vi hadde også det problemet, men tilfeldigvis skulle venninna mi omplassere sin. Vi skulle egentlig bare passe på bikkja i en måned til hun fant noen, og det er over et halvt år siden. Hun er her enda! :) Han kunne aldri i verden kvittet seg med henne nå. Men så er hun en spesiell hund og da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problemet hadde vi. Det var jeg som ville ha hund og jeg påtok meg det hele og fulle ansvar og det har jeg gjort. Hunden er nå 7 år og min mann har faktisk også deltatt i hundeholdet. Han er nesten mer opptatt av den enn meg. Det blir mye skit og rot, men om man vet hva man går til, så går det greit.

Sett deg ned og diskuter saken nøye gjennom og kom frem til en løsning. Men å presse hundehold gjennom uansett, er vel heller ikke å anbefale, greit å ha partneren litt på sin side, for å ha en hund går ikke upåaktet hen.

Uansett lykke til til deg, håper dere kommer frem til en løsning som gagner dere begge! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Er jo selvfølgelig enig med de ovenfor, men jeg lurer på hvorfor kjæresten ikke vil ha hund....Om han har en god grunn, så må man jo respektere det også....Det er jo tross alt mye ansvar - og man blir bundet..(nesten mer bundet av hunden enn av en unge...) Kanskje grunnene hans er veldig gode....?

Likevel håper jeg dere kommer til enighet! - vi har det veldig gøy med vår hund! (som vi begge hadde snakket om å få, men som jeg tok "sjefsansvaret" for å anskaffe!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...