Gå til innhold

Kjøre bil på en dag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

catman skrev (På 14.1.2015 den 23.34):

Kommer an på type bil. I en hvilken som helst Volvo med gode seter kan jeg nok kjøre 5-6t uten pause, kanskje en hel våkendag i et jafs. Gjorde det som ungdom: Midt-Norge til Nordtyskland i et sveip.

Har ikke eid Volvo på mange år nå og setene er én av de tingene jeg savner!! Blir nå sliten etter ca 3t og trenger et godt strekk. Kjører sjeldent mer enn 6t totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 - 5 og et halvt Timer holder på en dag om jeg kjøre mer er det om det skjer noe i trafikken eller venting kø osv kjøreforhold har endel å si eller om man må kjøre for å må liksom kjører 6-7 timer uten problem selvom

15magrogn skrev (15 minutter siden):

det optimale er nok mellom 5 og 6 forå ikke slite seg ut.Kristiansand og Bergen er langt nok i mine øyne er jo 6 og et halvt timer men alt opptil 7-30 til 8 t er overkommelig å men da blir man fort litt for sliten nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15magrogn skrev (12 minutter siden):

5 - 5 og et halvt Timer holder på en dag om jeg kjøre mer er det om det skjer noe i trafikken eller venting kø osv kjøreforhold har endel å si eller om man må kjøre for å må liksom kjører 6-7 timer uten problem selvom

det optimale er nok mellom 5 og 6 forå ikke slite seg ut.Kristiansand og Bergen er langt nok i mine øyne er jo 6 og et halvt timer men alt opptil 7-30 til 8 t er overkommelig å men da blir man fort litt for sliten nesten.

Ca 4-30 til 5-30 er passe ca 4-5 t altså mener jeg for å ikke slite seg ut mellom 3-30 og 5-30 er ca passe kjøring altså som jeg mener mellom ca 3-5 t

Anonymkode: 982b2...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

12 timer er det lengste jeg har kjørt. Jeg elsker å kjøre bil, men 12 timer var ikke morsomt og det kommer ikke til å gjenta seg. 

Anonymkode: fb5c4...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

12-14 timer på en dag, med ca et par pauser for fylling og litt mat. (Pause på ca 15 til 30 min). I Nord-Norge  

Anonymkode: 459cc...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt Stavanger-Oslo (åtte timer) med en eller to korte pauser. Lengste jeg kjørte i ett trekk var seks timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Som yrkessjåfør synes jeg dette var en underholdende tråd. Vi kan kjøre 9 timer og må ha 45 min pause etter 4.5 time. Tre ganger i uken kan vi kjøre 10 timer, da må vi ta enda en 45 min pause for å få kjøre den siste timen. 

Å kjøre bil uten pålagt kjøre og hviletid er jo luksus, stoppe kun for drivstoff inn og kroppsvæsker ut og slippe å la klokken bestemme… 

Anonymkode: fc90a...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Som yrkessjåfør synes jeg dette var en underholdende tråd. Vi kan kjøre 9 timer og må ha 45 min pause etter 4.5 time. Tre ganger i uken kan vi kjøre 10 timer, da må vi ta enda en 45 min pause for å få kjøre den siste timen. 

Å kjøre bil uten pålagt kjøre og hviletid er jo luksus, stoppe kun for drivstoff inn og kroppsvæsker ut og slippe å la klokken bestemme… 

Anonymkode: fc90a...863

Det skal man ha respekt for. Som vestlending ligger jeg ofte bak trailere som bare så vidt får plass i feltet sitt. Skjønner ikke at dere kan kjøre i timesvis slik, såvidt plass til en opptil 55t tung koloss i bevegelse. Mye ansvar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.1.2015 den 21.53):

Hvor lenge orker du å kjøre bil av gangen på en dag? Hvor mange timer er maks kjøretid for dg?

Hvor lenge orker du å kjøre hvis du tar en pause på ett par - tre timer på en dag og fortsetter å kjøre etter pausen?

Tenkte på om dere blir slitne, utolmodige, rastløse, og trøtte ol. Sånn at helsa ikke er bra nok til å kjøre. .. Man må jo være ok i form når man kjører.. Er mye ansvar å kjøre bil...

Anonymous poster hash: c0732...0b4

Rundt 17 timer. Blir jeg trøtt stopper jeg og sover 15 minutter. Nei blir ikke sliten av å kjøre slik, kjører så mye til hverdags at jeg egentlig er ganske så avslappet i bil og bruker lite energi på det. 

Anonymkode: 0427a...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lengste jeg har kjørt er 12 timer på en dag

Anonymkode: 2299c...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge orker du å kjøre bil av gangen på en dag? Hvor mange timer er maks kjøretid for dg?

Hvor lenge orker du å kjøre hvis du tar en pause på ett par - tre timer på en dag og fortsetter å kjøre etter pausen?

Tenkte på om dere blir slitne, utolmodige, rastløse, og trøtte ol. Sånn at helsa ikke er bra nok til å kjøre. .. Man må jo være ok i form når man kjører.. Er mye ansvar å kjøre bil...

slettet

Endret av Kjetil E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjører relativt ofte 6 timer med eller uten 1 dopause. Jeg er 40. Når jeg var 20 kunne jeg nok ha kjørt lenger. 

Anonymkode: 26bf0...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Fiolinfiken

Kjører 8-13 timer hver dag 5 dager i uka. Tippbil. Skjønner ikke at folk kan klage etter en tur på 4 timer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Pleier å ta en kort pause omtrent annenhver time. Bare strekke på beina, få litt luft, kjøpe noe å drikke eller knaske på. Jeg kan kjøre mye lenger av gangen men syns det er digg med pauser. Har kjørt Geiranger - Hamar i ett strekk men da var jeg sliten når jeg kom fram.

Anonymkode: 10927...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt idiotisk spørsmål når du ikke spør om spesifikk bil 🙄🤦‍♀️ 

forskjell på Rolls Royce og Boble kanskje... 🤦‍♀️

Anonymkode: ee71d...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lengste jeg har kjørt på en "dag" er fra München til Hamar,  litt Pause på ferje i fra Puttgarden til Rødby, også Helsingør- Helsingborg. Mener å huske at vi brukte drøye 20 timer i alt.

Anonymkode: 4bb9f...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Annonse
AnonymBruker

Kjører sjelden over ca 15 timer, rett og slett for at det er det som er behovet, gidder liksom ikke kjøre et par-tre timer ekstra «bare for det..».. 

Anonymkode: 58865...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...