AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #1 Del Skrevet 9. januar 2015 Hvor lenge orker du å kjøre bil av gangen på en dag? Hvor mange timer er maks kjøretid for dg? Hvor lenge orker du å kjøre hvis du tar en pause på ett par - tre timer på en dag og fortsetter å kjøre etter pausen? Tenkte på om dere blir slitne, utolmodige, rastløse, og trøtte ol. Sånn at helsa ikke er bra nok til å kjøre. .. Man må jo være ok i form når man kjører.. Er mye ansvar å kjøre bil...Anonymous poster hash: c0732...0b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #2 Del Skrevet 9. januar 2015 Kommer an på. Før var jobben min å kjøre bil. Da kjørte jeg jenvlig 90 mil på en dag. Tok da en real middagspause under veis på en times tid. Har kjørt Oslo-Bodø i ett strekke også. Det var litt i det lengste laget. Nå holder det med firetimers turer fordi jeg ikke må kjøre langt. Da kjører jeg ofte nonstop. Anonymous poster hash: a4a46...9b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 9. januar 2015 #3 Del Skrevet 9. januar 2015 Jeg kan kjøre 8-10 timer. Selvfølgelig med en pause eller to under vegs. Skal jeg besøke opphavet tar det fort 5 timer før jeg er framme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
masekopp Skrevet 10. januar 2015 #4 Del Skrevet 10. januar 2015 Kan kjøre Bergen - Oslo, stort sett. Ikke hver dag selvfølgelig, men når jeg er i god form. Får innihelvetesjævlig vondt i ryggen, men det får jeg jo av å sitte tilsvarende timer i sofaen også. Klarer ikke ta pause og kjøre mer. Da får jeg helt klikkebyger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #5 Del Skrevet 11. januar 2015 Kjører uten problemer strekker Bodø-Oslo. Må ha tissepauser selvfølgelig, men ikke noe mer Anonymous poster hash: 6add3...5e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peanut Skrevet 11. januar 2015 #6 Del Skrevet 11. januar 2015 Jeg elsker å kjøre bil, så kan fint kjøre i 10 timer, men må da ha en pause imellom. 5 timer uten pause går helt fint. ^^, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 11. januar 2015 #7 Del Skrevet 11. januar 2015 9-10 timers effektiv kjøretid er ikke noe problem, i alle fall ikke på sommeren med ok vær og godt lys. Jeg blir mer sliten og holder ut kortere dersom det er mørkt eller dårlig vær med tilsvarende dårlige kjøreforhold og dårlig sikt. På langturer vil jeg som regel legge inn ca 1 times middagspause og 3-4 kortere stopp for en kaffekopp og litt beinstrekk, slik at en må legge til ca 2 timers pausetid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aphrodite Skrevet 12. januar 2015 #8 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg har kjørt maks i 6 timer tilsammen uten pause. Jeg blir sliten i rumpa av å sitte så lenge på setet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donand Skrevet 12. januar 2015 #9 Del Skrevet 12. januar 2015 Det lengste jeg har kjørt i strekk var vel 6-7 timer. Ble selvfølgelig noen stopp på veien da. Gøy å kjøre bil, men man blir sliten av å kjøre lang tid i strekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 12. januar 2015 #10 Del Skrevet 12. januar 2015 Det lengste jeg har kjørt på en dag, er 120mil, som tok omtrent 14timer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 13. januar 2015 #11 Del Skrevet 13. januar 2015 Det lengste jeg har kjørt på en dag, er 120mil, som tok omtrent 14timer Håper det ikke var i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muffins Skrevet 14. januar 2015 #12 Del Skrevet 14. januar 2015 10-12 timer med noen pauser. Jeg elsker å kjøre bil, og er den som blir plassert bak rattet når vi skal på lange turer. Men det kommer litt ann på bilen også . Sittestillig, seter, støy og generell komfort har mye å si på hvor lenge jeg orker å kjøre av gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leini Skrevet 14. januar 2015 #13 Del Skrevet 14. januar 2015 Kommer helt ann på lys og føre. er det slikt vær at man sitter i helspenn fordi veien er glatt og svingete og man ikke ser så langt fremover, er mansliten etter en time. Er det lys og tørt, ingen problemer med 8-9 timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #14 Del Skrevet 14. januar 2015 Kan fint kjøre 5-6 timer uten problemer, og uten noe særlig stopp. Har kjørt i 12-14 timer så og si i strekk, med noen få pauser. Det går, men er ikke å anbefale, siden jeg blir trøtt og sliten. Liker å kjøre bil, og kjører mye iløpet av året. Anonymous poster hash: db54c...647 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enamorada Skrevet 14. januar 2015 #15 Del Skrevet 14. januar 2015 Jeg vil si 5 timer er det optimale for å fortsatt kunne nyte turen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonderbitch Skrevet 14. januar 2015 #16 Del Skrevet 14. januar 2015 Kommer ann på forholdene som flere sier. Er viktig å være oppmerksom. Men med god musikk koser jeg meg, også på lange turer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 14. januar 2015 #17 Del Skrevet 14. januar 2015 Om sommeren 8-10 timer med pauser, samme om vinteren, men da med flere pauser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
99699 Skrevet 14. januar 2015 #18 Del Skrevet 14. januar 2015 Det kommer jo ann på bilen også. Kan gjerne kjøre 10 timer i strekk om jeg kjører en S-Klasse eller bare 1-2 timer om jeg kjører gammal drittbil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 14. januar 2015 #19 Del Skrevet 14. januar 2015 Kjørte 12 timer i desember. Lengste pause var på 30 min, ellers pauser ved behov hver 2-3 time på noen minutter. Hadde en ekstra sjåfør så kunne bytte om jeg ville, men det gikk veldig bra. Hadde ikke planer om å kjøre hele veien, men det ble slik. Gammel bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 14. januar 2015 #20 Del Skrevet 14. januar 2015 Kommer an på type bil. I en hvilken som helst Volvo med gode seter kan jeg nok kjøre 5-6t uten pause, kanskje en hel våkendag i et jafs. Gjorde det som ungdom: Midt-Norge til Nordtyskland i et sveip. Har ikke eid Volvo på mange år nå og setene er én av de tingene jeg savner!! Blir nå sliten etter ca 3t og trenger et godt strekk. Kjører sjeldent mer enn 6t totalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå