AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #21 Skrevet 8. januar 2015 Fint at du ble beroliget! Jeg har hatt narkose en gang, og kan også si at du ikke har noe å grue deg til :-) Jeg husker at jeg lå der lys våken og litt smågira da sykepleieren sa "nå sovner du inn om 10-9-8.." og jeg tenkte pft, kommer jo aldri til å sovne nå! Det neste jeg husker er at jeg våknet deilig uthvilt og sa "mmm, har aldri sovet så godt i hele mitt liv!" Det var helt rart, men ikke noe ubehagelig i det hele tatt for min del :-) Jeg var i helt fin form etterpå, men husker at jeg ble veldig kald. Jeg fikk masse gode tepper og varmepakninger rundt meg og ble så godt tatt vare på, de er veldig flinke og profesjonelle :-) Ønsker deg lykke til! Anonymous poster hash: 493a7...bed
goldenchanel Skrevet 8. januar 2015 #22 Skrevet 8. januar 2015 Er det deg på bildet ditt? Anonymous poster hash: 49bb6...8c0 Nei?
Rainbow Skrevet 8. januar 2015 #23 Skrevet 8. januar 2015 Jeg har hatt narkose én gang, det var ikke noe skummelt eller ekkelt, ble heller ikke dårlig. Det var bare rart! Fikk pille først som gjorde meg så trøtt at jeg sovna før legene henta meg. Så kjørte de meg ned, prata med meg om å stikke noe i armen min og la masketing over ansiktet mitt...og fire timer senere våkna jeg opp på en annen avdeling. Husker overhodet ingenting, det er bare helt blankt. Og det gjør ingenting, like greit, egentlig. Var litt "småfull" på en måte etterpå, fordi jeg fortsatt fikk endel smertestillende og beroligende og sånt, men spiste som normalt, var blid og fornøyd og hadde overhodet ingen bivirkninger. Var litt deilig å bare være borte, var som å sove kjempelenge, bare uten drømmer og så våkne frisk og opplagt!
Gjest Skrevet 8. januar 2015 #24 Skrevet 8. januar 2015 Du nevner angst for sprøyter. Du vet sikkert at for å få narkosen, må de sette inn en veneflon i armen din. Vanligvis setter de også en til når du har sovnet. Jeg har aldri opplevd ubehag etter narkose, men om du blir kvalm eller trenger smertestillende, får du det gjennom veneflonen. Ingen tabletter. De kan også være litt restriktive på om du får drikke vann eller ikke, i fall du skulle kaste opp. Jeg har gått med gips i 2 uker etter kuttskade, og da det ble infeksjon i såret, begynte det å lukte litt, men ikke slik at andre luktet det (håper jeg )
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #25 Skrevet 8. januar 2015 Jeg har hatt narkose flere ganger og synes faktisk det er ganske godt. Blir ganske tungt å puste rett før du sovner men eller merket jeg ingen ting. Var helt frisk igjen etter narkosen og ikke noe kvalm. Har også hatt gips på foten i 12 uker i fjor. For meg kødde det veldig, men ingen lukt som jeg husker. Når du tar av gipsen så er foten din sikkert veldig tynn. Dette er på grunn av musklene som krymper fordi de ikke blir brukt. Lykke til!Anonymous poster hash: aeb9e...cb3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #26 Skrevet 8. januar 2015 jeg personlig elsker narkose! det er som en skikkelig god søvn! å når jeg våknet sa legen at jeg var en av de som hadde kommet seg raskest fra narkose aldri vært kvalm eller noe Anonymous poster hash: adf66...650
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå