Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre? Legevakt? Ambulanse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt vondt i magen (for å spesifisere rundt høyre eggstokk) i hele dag. Har kvinneproblemer fra før så dette er ikke noe nytt for meg. Sleit litt med å gå og slikt. Nå har jeg vært ute en tur og klarte nesten ikke gå de 10 minuttene hjem og måtte sette meg ned på bakken flere ganger der jeg lurte på om jeg skulle ringe ambulansen. Ringte i stedet min mor som sa at hun er sikker på at jeg bare er litt allergisk mot ett eller annet, men da må det i alle fall være en svært stor allergisk reaksjon. Hun har også tatt feil før. Sa at hun var sikker på at ingenting var feil med meg før jeg ble lagt inn på sykehus 1 uke.

Nå har jeg vondt uten at jeg kan fortelle hvor og det er ingen andre (hverken far eller min bortreste samboer) som tar tlf. Det kommer i bølger og jeg klarer ikke annet enn å sitte.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg kan ikke komme meg på buss nå fordi det er 10 min å gå til busstoppen og det går nesten ikke busser til sykehuset om kveldene. Har ingen til å kjøre meg heller, så eneste alternativ hadde vært ambulanse. Føler bare det er helt idiotisk om det ikke feiler meg noe.



Anonymous poster hash: 4eb43...f05
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ting legevakten og ta en taxi.

Anonymous poster hash: 2ea81...eb8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legevakten, de hjelper deg videre. Om du ikke får ambulanse kan du bestille en taxi.

Anonymous poster hash: bc69e...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være så mangt, også en kjip mer fokal forstoppelse. Mye vi verken kan eller bør tippe oss frem til. Ring legevakten og beskriv det, og se hva de anbefaler. :)

(Kanskje verdt å skumlese denne artikkelen om blindtarmbetennelse, særlig hvis du også har nedsatt almenntilstand.)

Endret av Cerasus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder ennsterk knapp på blindtarmbetennelse, da er smertene periodevise.

Kom deg til lege i kveld.

Anonymous poster hash: 6f32b...f60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ting legevakten og ta en taxi.

Anonymous poster hash: 2ea81...eb8

Jeg støtter dette :)

Høres ikke ut som om det er noe kritisk, men om det er noe alvorlig som bør bli gjort noe med i kveld, så finner de ut av det på legevakten og får deg på sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egglederbetennelse? Exu? Dra på legevakten!

Anonymous poster hash: b1648...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke behøver ambulanse er taxi et alternativ.

Dersom du må ligge på bakken ute i Januar med magesmerter hadde jeg ikke hørt på råd fra moren din. Sterke magesmerter bør sjekkes, det høres ikke ut som allergi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også blindtarmbetennelse eller svangerskap utenfor livmoren. Har du fått hjelp TS?

Anonymous poster hash: e7158...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder ennsterk knapp på blindtarmbetennelse, da er smertene periodevise.

Kom deg til lege i kveld.

Anonymous poster hash: 6f32b...f60

Er du kvalm? Jeg spydde non stop da jeg fikk det..

Men kontakt lege. Lykke til og god bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her.

Smertene gikk så og si over etter noen timer og jeg er ganske bra nå. Dro derfor ikke til legevakten. Gikk heller over i kraftig diarè så jeg mistenker allergireaksjon mot antibiotikaen jeg har fått. Skal ikke gå på den noe mer kjenner jeg, så blir vel at jeg prøver et annet merke. Eventuelt kan det være et virus så jeg blir hjemme i morgen for å være helt sikker. Har fortsatt et par sånne "tak" i magen, men siden det har roet seg vil jeg tro at jeg ikke er døden nær.

Jeg drar for sikkerhets skyld til familie i morgen i tilfelle noe skulle skje. Synes dette var en skummel opplevelse. Spesielt siden jeg var helt alene.



Anonymous poster hash: 4eb43...f05
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg deg i opplevelsen.

Ikke noe ålreit!

Men; både moren din og du må lese dere opp litt på hva allergi er!

Dette er svært alvorlig for mange og begrepet misbrukes ofte.

Man får ikke slike smerter plutselig av allergi.

Ikke ta imot råd fra moren din slik, ring 113 neste gang ig forklar det til de. Det skal man ikke være redd fir p gjøre.

Anonymous poster hash: 56046...c1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å vite om smerten sitter i eggstokk eller tarm ja. Ofte er det nettopp toalettbesøk som avslører :P godt du er i god behold!

Anonymous poster hash: b1648...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du skal ikke slutte på antibiotika uten etter råd fra legen. Kontakt lege som skrev ut antibiotika. I dag.

Vet jo ikke hvorfor du fikk antibiotika, men en slik kur skal alltid sluttføres. Får man bivirkninger, så skal lege kontaktes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...