waco Skrevet 13. august 2004 #21 Del Skrevet 13. august 2004 Men selvsagt er astrologi menneskeskapt' date=' alt vi driver med baserer seg jo selvsagt på hvordan vi ser verden, og hvor vi ser den fra.[/quote'] Helt ærlig Eir, ser du mennesker på noe som veldig troverdig....? Forresten er det ikke tull at det er 13 eller 12 tegn i zodiaken, men det er tull at det finnes steinbukk og skytte der oppe på himmelvelvingen.... La meg gjette Eir, du er vel blant de som mener himmelen er blå? Waco Akkurat som luft kan ha noen farge.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 13. august 2004 #22 Del Skrevet 13. august 2004 Helt ærlig Eir, ser du mennesker på noe som veldig troverdig....? Egentlig ikke, men hva skal vi ellers forholde oss til enn menneskeskapte ting? Alt du ser blir filtrert gjennom dine menneskeøyne, og kan like gjerne være en illusjon. Virkeligheten er bare elektromagnetiske og biokjemiske signaler i hjernen din, faktisk så er hjernen din bare elektromagnetiske og biokjemiske signaler i hjernen... Så hvordan skal man da kunne oppfatte virkeligheten på en objektiv måte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 13. august 2004 #23 Del Skrevet 13. august 2004 Egentlig ikke, men hva skal vi ellers forholde oss til enn menneskeskapte ting? Alt du ser blir filtrert gjennom dine menneskeøyne, og kan like gjerne være en illusjon. Virkeligheten er bare elektromagnetiske og biokjemiske signaler i hjernen din, faktisk så er hjernen din bare elektromagnetiske og biokjemiske signaler i hjernen... Så hvordan skal man da kunne oppfatte virkeligheten på en objektiv måte? Hvis jeg husker det skal det siste jeg skal si til meg selv før jeg dauer være, "jeg visste det, alt sammen var bare et bedrag".... men la oss si at du har helt rett, at vi bare er biokjemiske signaler, - hvorfor skal disse biokjemiske signalene ha en trang til å tro på planetens og stjernes innblanding i deres elektromagnetiske signalverden...? waco Kanskje det er en sammenheng allikevel.... =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 13. august 2004 #24 Del Skrevet 13. august 2004 Kanskje de biokjemiske signalene har behov for å tro at de er en del av noe større og høyere enn dem selv, bla "virkeligheten"? Og så lenge denne troen ikke skader noe, så ser jeg ingen grunn til å frarøve dem den gleden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 13. august 2004 #25 Del Skrevet 13. august 2004 Kanskje de biokjemiske signalene har behov for å tro at de er en del av noe større og høyere enn dem selv' date=' bla "virkeligheten"? Og så lenge denne troen ikke skader noe, så ser jeg ingen grunn til å frarøve dem den gleden.[/quote'] Kan være enig i at dere får beholde overtroen for dere selv. Men hva når denne overtroen tar fra dere troen på litt mer viktigere og samfunnsnyttigere ting som f eks forskjeller her på jordkloden som gjør at sånne som dere kan sitte og fundere på hva som skjer oppe i stjernehimmelen, i stedet for å tenke litt på hva som skjer her på jordkloden da? waco listepop og horoskop er hva kvinnene fyller hverdagene sine med, - og de forklarer hvorfor det skal være sånn.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 13. august 2004 #26 Del Skrevet 13. august 2004 Tro og virkelighetsflukt er to forskjellige ting. Alle mennesker har kapasitet til å tenke på både livet nå, og ha en tro. Dersom man ikke greier det er det viljen det står på, og da kan man ikke legge skylden på troen deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 13. august 2004 #27 Del Skrevet 13. august 2004 Jeg har litt vanskeligheter med å tro at f eks tyren skal ha noen innvirkning på fiskene.... Men da er det kanskje meg det er noe galt med da? - Siden du mener at alle mennesker har evnen til å tro....? jeg skulle jo ønske at jeg var sånn som dere, slike mennesker som ikke brydde seg om fornuft når man tenkte, men heller hengav seg til ønsketenkninger.... Waco hvordan kan man tro når man så godt vet at det er en illusjon? noen selvbedrag skaper en selv..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. august 2004 #28 Del Skrevet 14. august 2004 Jeg har litt vanskeligheter med å tro at f eks tyren skal ha noen innvirkning på fiskene.... Men da er det kanskje meg det er noe galt med da? - Siden du mener at alle mennesker har evnen til å tro....? jeg skulle jo ønske at jeg var sånn som dere, slike mennesker som ikke brydde seg om fornuft når man tenkte, men heller hengav seg til ønsketenkninger.... Waco hvordan kan man tro når man så godt vet at det er en illusjon? noen selvbedrag skaper en selv..... Hvilket stjernetegn er du født i Waco? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå