Teriyaki Skrevet 8. januar 2015 #41 Skrevet 8. januar 2015 Hvis du betalte utdannelsen din selv er jegimponert. Om NAV betalte den for deg er jeg bare sånn middels imponert.Anonymous poster hash: c27f0...745 Slapp av, i løpet av alle årene i arbeid så betaler hun nok samfunnet tilbake inkludert renter. Det er ikke et tapsprosjekt å støtte alenemødre økonomisk til å ta seg en utdannelse.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #42 Skrevet 8. januar 2015 Man trenger ikke få barn med alle man har et eller annet forhold til. Anonymous poster hash: eed30...bc7
Støvkornet Skrevet 8. januar 2015 #43 Skrevet 8. januar 2015 Jeg tenker at: Hun er ikke rasist i hvertfall og Det blir stilige familiebilder
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #44 Skrevet 8. januar 2015 Vet om noen som er verre stelt enn deg.. Hun har 6 barn med 5 forskjellige fedre, og ingen av de er heller norske. De er iranske, pakistanske, afrikanske og norske. Hun virker som hun driter i hva folk måtte mene om det, og det bør man jo og, men man lurer jo litt på hvor naiv og korttenkt man er. Jeg har selv barn med èn fyr, og det skjærte seg. Jeg kunne jo tenke meg flere barn, men er fast bestemt på at det blir bare èn barnefar til. Skjærer det seg med han også, blir det ikke flere barn. Først fordi det trolig vil bli vanskelig å samarbeide med flere ulike menn, (han første er vanskelig nok), og fordi jeg ikke vil bli sett på som naiv og korttenkt, ei heller at andre skal tro at barna mine er adoptert om de har utenlandske fedre.. Anonymous poster hash: e6d8b...870
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #45 Skrevet 8. januar 2015 Her er fasit: Jeg ble ikke planlagt gravid første gang med en ungdomskjæreste som jeg møtte da jeg var på utveksling under vgs. Vi vokste fra hverandre, og han trivdes ikke i Norge og flyttet herfra. Jeg møtte den store kjærligheten og fikk nr 2, et veldig planlagt barn. Han døde brått fra oss da barnet var to år. Jeg tok den lengste utdanningen i Norge mens jeg var alenemor for to. Jeg har en doktorgrad og tjener i dag veldig bra. Jeg hadde ikke planlagt å få flere barn, og trodde egentlig at jeg begynte å bli for gammel for å få barn også. Barna var begynt å bli store og det holdt egentlig med to. Så innledet jeg et forhold med en kollega, var superforelsket. Oppdaget plutselig at jeg var gravid. Det holdt med én gang uten kondom, hvor vi hoppet av i svingen. Han viste seg å ikke være særlig interessert i å være far, karrieren var viktigere enn noe annet. Jeg var nok naiv. Planla abort, men klarte ikke gjennomføre. Ungene har det fint og vi har ingen hemmeligheter. Grunnen til at jeg startet tråden, er at "alenemor med tre unger med forskjellig far" ofte blir brukt som skjellsord eller stereotypi her inne. En som NAVer og er mindre smart. Glad for å se at ikke alle tenker sånn. Jeg trives med livet. TSAnonymous poster hash: c9532...eda Interessant å lese, men tror nok ikke dette er gjengs for dem som har tre barn med tre ulike menn. Det skal en del til for å greie studier ved siden av samtidig som barna får det de trenger når de ikke har en far. Godt jobbet! Anonymous poster hash: d14a3...49d
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #46 Skrevet 8. januar 2015 Så at en som hadde skrevet her inne fikk kritikk for å være fordomsfull, men var det ikke det tråden var til for, skrive hva vi trodde, få fasiten og så se våre fordommer? Jeg skrev også i denne tråden, ang at jeg trodde at hun var stor, og var assistent enten i bhg eller på skole, jeg visste selv da jeg skrev det at det var en av MANGE fordommer jeg har mot andre mennesker, men det å være klar over sine fordommer synes jeg er en god ting, da handler man dem ikke ut. Jeg synes det er langt, langt verre med alle trådene som for eksempel har vært om uføre på dette nettforumet. Det virker som mange der ikke har den minste peiling på at det de spyr ut mest sannsynlig er direkte fordommer som en selv ikke vet at man har, og da synes jeg det blir guffent å lese. I denne tråden syntes jeg derimot mange tok forbehold, mange kom med fordommer, men jeg fikk et inntrykk av at de selv visste at det var fordommer :-) . Anonymous poster hash: f41e2...656
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå