AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #21 Skrevet 7. januar 2015 Og jeg tenker at du muligens bør vurdere å sterilisere deg før det blir enda flere barn/fedre. Anonymous poster hash: ec52f...381 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #23 Skrevet 7. januar 2015 (endret) Tenker at du nok må være sliten. Slite med en del dårlig samvttighet ovenfor barna og deg selv. Kanskje tilogmed en smule ulykkelig. Hva du jobber med aner jeg ikke, kanskje rakk du aldri ferdig skolen? Eller kanskje lærer.. Vanskelig å si yrke da. Jeg tror også at du tror veldig på kjærligheten Lykke til med graviditeten. -Mener ikke å tillegge deg noe negativt nå for sjansen er jo at du er superhappy med livet ditt. Anonymous poster hash: 624bf...fac Endret 7. januar 2015 av ninuska_ 1
ninuska_ Skrevet 7. januar 2015 #24 Skrevet 7. januar 2015 Tråden er ryddet for avsporinger, ninuska_, adm
Teriyaki Skrevet 7. januar 2015 #25 Skrevet 7. januar 2015 Jeg tenker du nok er litt korttenkt, at i alle fall etter to barn burde blitt litt mer forsiktig. Har liten tro på at prevensjonen (ved rett bruk) har sviktet tre ganger. Også tenker jeg at jeg er glad jeg ikke er i en slik situasjon. Hadde nok ikke klart å la være å tenke på hva folk rundt meg tenkte om mitt liv og mine valg. Hva du jobber med er ikke godt å si. Kan vel være hva som helst det. Du som person kan være så flott eller ikke som alle andre. Blir litt tynt å skulle mene noe mer personlig om deg når man ikke vet noe annet enn at du har tre barn med tre menn.
minister-mio Skrevet 7. januar 2015 #26 Skrevet 7. januar 2015 At fedrene er fra forskjellige land tenker jeg ikke noe om, men hvordan klarte du å bli gravid med en du ikke er sammen med ikke én, ikke to men TRE ganger? Neidajoda, du burde kanskje lært av tidligere feil, men hva vet jeg om deg og din situasjon? 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #27 Skrevet 7. januar 2015 At fedrene er fra forskjellige land tenker jeg ikke noe om, men hvordan klarte du å bli gravid med en du ikke er sammen med ikke én, ikke to men TRE ganger? Neidajoda, du burde kanskje lært av tidligere feil, men hva vet jeg om deg og din situasjon? men kan jo hende de var i et forhold, men at det ble slutt da. (ikke vet jeg, men det kommer ikke så tydelig frem) Anonymous poster hash: 624bf...fac
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #28 Skrevet 7. januar 2015 Her er fasit: Jeg ble ikke planlagt gravid første gang med en ungdomskjæreste som jeg møtte da jeg var på utveksling under vgs. Vi vokste fra hverandre, og han trivdes ikke i Norge og flyttet herfra. Jeg møtte den store kjærligheten og fikk nr 2, et veldig planlagt barn. Han døde brått fra oss da barnet var to år. Jeg tok den lengste utdanningen i Norge mens jeg var alenemor for to. Jeg har en doktorgrad og tjener i dag veldig bra. Jeg hadde ikke planlagt å få flere barn, og trodde egentlig at jeg begynte å bli for gammel for å få barn også. Barna var begynt å bli store og det holdt egentlig med to. Så innledet jeg et forhold med en kollega, var superforelsket. Oppdaget plutselig at jeg var gravid. Det holdt med én gang uten kondom, hvor vi hoppet av i svingen. Han viste seg å ikke være særlig interessert i å være far, karrieren var viktigere enn noe annet. Jeg var nok naiv. Planla abort, men klarte ikke gjennomføre. Ungene har det fint og vi har ingen hemmeligheter. Grunnen til at jeg startet tråden, er at "alenemor med tre unger med forskjellig far" ofte blir brukt som skjellsord eller stereotypi her inne. En som NAVer og er mindre smart. Glad for å se at ikke alle tenker sånn. Jeg trives med livet. TSAnonymous poster hash: c9532...eda 4
Gjest Gemini7 Skrevet 7. januar 2015 #29 Skrevet 7. januar 2015 Her er fasit: Jeg ble ikke planlagt gravid første gang med en ungdomskjæreste som jeg møtte da jeg var på utveksling under vgs. Vi vokste fra hverandre, og han trivdes ikke i Norge og flyttet herfra. Jeg møtte den store kjærligheten og fikk nr 2, et veldig planlagt barn. Han døde brått fra oss da barnet var to år. Jeg tok den lengste utdanningen i Norge mens jeg var alenemor for to. Jeg har en doktorgrad og tjener i dag veldig bra. Jeg hadde ikke planlagt å få flere barn, og trodde egentlig at jeg begynte å bli for gammel for å få barn også. Barna var begynt å bli store og det holdt egentlig med to. Så innledet jeg et forhold med en kollega, var superforelsket. Oppdaget plutselig at jeg var gravid. Det holdt med én gang uten kondom, hvor vi hoppet av i svingen. Han viste seg å ikke være særlig interessert i å være far, karrieren var viktigere enn noe annet. Jeg var nok naiv. Planla abort, men klarte ikke gjennomføre. Ungene har det fint og vi har ingen hemmeligheter. Grunnen til at jeg startet tråden, er at "alenemor med tre unger med forskjellig far" ofte blir brukt som skjellsord eller stereotypi her inne. En som NAVer og er mindre smart. Glad for å se at ikke alle tenker sånn. Jeg trives med livet. TSAnonymous poster hash: c9532...eda Så fint! Du overrasket i alle fall meg positivt der.
absinthia Skrevet 7. januar 2015 #30 Skrevet 7. januar 2015 Her er fasit: Jeg ble ikke planlagt gravid første gang med en ungdomskjæreste som jeg møtte da jeg var på utveksling under vgs. Vi vokste fra hverandre, og han trivdes ikke i Norge og flyttet herfra. Jeg møtte den store kjærligheten og fikk nr 2, et veldig planlagt barn. Han døde brått fra oss da barnet var to år. Jeg tok den lengste utdanningen i Norge mens jeg var alenemor for to. Jeg har en doktorgrad og tjener i dag veldig bra. Jeg hadde ikke planlagt å få flere barn, og trodde egentlig at jeg begynte å bli for gammel for å få barn også. Barna var begynt å bli store og det holdt egentlig med to. Så innledet jeg et forhold med en kollega, var superforelsket. Oppdaget plutselig at jeg var gravid. Det holdt med én gang uten kondom, hvor vi hoppet av i svingen. Han viste seg å ikke være særlig interessert i å være far, karrieren var viktigere enn noe annet. Jeg var nok naiv. Planla abort, men klarte ikke gjennomføre. Ungene har det fint og vi har ingen hemmeligheter. Grunnen til at jeg startet tråden, er at "alenemor med tre unger med forskjellig far" ofte blir brukt som skjellsord eller stereotypi her inne. En som NAVer og er mindre smart. Glad for å se at ikke alle tenker sånn. Jeg trives med livet. TSAnonymous poster hash: c9532...eda Det er faktisk fint at du forteller dette, det er mange som får ufortjent mye hets og moralske pekefingre, når de har barn med flere menn, uten at moral og intelligens har noe med årsakene til at det ble sånn. Noen ganger kommer bare livet og tar en! 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #31 Skrevet 7. januar 2015 Her er fasit: Jeg ble ikke planlagt gravid første gang med en ungdomskjæreste som jeg møtte da jeg var på utveksling under vgs. Vi vokste fra hverandre, og han trivdes ikke i Norge og flyttet herfra. Jeg møtte den store kjærligheten og fikk nr 2, et veldig planlagt barn. Han døde brått fra oss da barnet var to år. Jeg tok den lengste utdanningen i Norge mens jeg var alenemor for to. Jeg har en doktorgrad og tjener i dag veldig bra. Jeg hadde ikke planlagt å få flere barn, og trodde egentlig at jeg begynte å bli for gammel for å få barn også. Barna var begynt å bli store og det holdt egentlig med to. Så innledet jeg et forhold med en kollega, var superforelsket. Oppdaget plutselig at jeg var gravid. Det holdt med én gang uten kondom, hvor vi hoppet av i svingen. Han viste seg å ikke være særlig interessert i å være far, karrieren var viktigere enn noe annet. Jeg var nok naiv. Planla abort, men klarte ikke gjennomføre. Ungene har det fint og vi har ingen hemmeligheter. Grunnen til at jeg startet tråden, er at "alenemor med tre unger med forskjellig far" ofte blir brukt som skjellsord eller stereotypi her inne. En som NAVer og er mindre smart. Glad for å se at ikke alle tenker sånn. Jeg trives med livet. TSAnonymous poster hash: c9532...eda Takk for at du lagde denne tråden! Det er helt sant at det blir brukt som et skjellsord.. Livet skjer! Og flau på mine egne vegne og at jeg svarte at du nok var ulykkelig og sånt. Jeg liker å tro at jeg ikke dømmer andre, men se bare her.. Anonymous poster hash: 624bf...fac
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #32 Skrevet 7. januar 2015 Jeg tenker du nok er litt korttenkt, at i alle fall etter to barn burde blitt litt mer forsiktig. Har liten tro på at prevensjonen (ved rett bruk) har sviktet tre ganger.Også tenker jeg at jeg er glad jeg ikke er i en slik situasjon. Hadde nok ikke klart å la være å tenke på hva folk rundt meg tenkte om mitt liv og mine valg. Hva du jobber med er ikke godt å si. Kan vel være hva som helst det. Du som person kan være så flott eller ikke som alle andre. Blir litt tynt å skulle mene noe mer personlig om deg når man ikke vet noe annet enn at du har tre barn med tre menn. Synes du dømmer fælt i dette innlegget. Er du så sikker på at andre ønsker seg din situasjon? Synes du skal være litt ydyk og be om unnskyldning. Les TS sitt innlegg over, håper det lærer deg til å ikke: judge a book by it`s`cover. Anonymous poster hash: 74e29...982 1
Teriyaki Skrevet 8. januar 2015 #33 Skrevet 8. januar 2015 (endret) Synes du dømmer fælt i dette innlegget. Er du så sikker på at andre ønsker seg din situasjon? Synes du skal være litt ydyk og be om unnskyldning. Les TS sitt innlegg over, håper det lærer deg til å ikke: judge a book by it`s`cover.Anonymous poster hash: 74e29...982 For det første så har ikke min situasjon noe med dette å gjøre. For det andre så skrev jeg at jeg ikke kan si så mye ut fra hennes situasjon og henne som person siden jeg ikke vet mer enn det hun skrev. Jeg står ved det at å få tre barn med tre menn kan virke noe korttenkt ja. At det ikke gjelder for ts endrer ikke på det. Hun har rett og slett vært uheldig, og jeg dømmer henne ikke, jeg føler med henne som har mistet sin mann og som nå har blitt uønsket gravid med en idiot som ikke vet å ta ansvar for sitt eget barn. Man svarer ut fra den informasjonen man får. Sånn er det bare. Når det er sagt så er det skrevet flere dårlige svar i denne tråden her, så hvorfor du plukker ut mitt hvor jeg faktisk skriver at jeg ikke har nok informasjon til å uttale meg så veldig vet ikke jeg. Og ja, selv i ts sin situasjon hadde jeg uroet meg litt for hva andre tenkte om det. Det er jo bare å se her på forumet hvor hetsende folk kan være. Kan ikke se noe galt i å si det. Jeg vet ikke, men det kan jo være ts selv funderer på hva folk tenker og synes det er ubehagelig. Det skjønner jeg godt, og det unner jeg henne ikke. Endret 8. januar 2015 av Teriyaki
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #34 Skrevet 8. januar 2015 For det første så har ikke min situasjon noe med dette å gjøre. For det andre så skrev jeg at jeg ikke kan si så mye ut fra hennes situasjon og henne som person siden jeg ikke vet mer enn det hun skrev. Jeg står ved det at å få tre barn med tre menn kan virke noe korttenkt ja. At det ikke gjelder for ts endrer ikke på det. Hun har rett og slett vært uheldig, og jeg dømmer henne ikke, jeg føler med henne som har mistet sin mann og som nå har blitt uønsket gravid med en idiot som ikke vet å ta ansvar for sitt eget barn. Man svarer ut fra den informasjonen man får. Sånn er det bare. Når det er sagt så er det skrevet flere dårlige svar i denne tråden her, så hvorfor du plukker ut mitt hvor jeg faktisk skriver at jeg ikke har nok informasjon til å uttale meg så veldig vet ikke jeg. Og ja, selv i ts sin situasjon hadde jeg uroet meg litt for hva andre tenkte om det. Det er jo bare å se her på forumet hvor hetsende folk kan være. Kan ikke se noe galt i å si det. Jeg vet ikke, men det kan jo være ts selv funderer på hva folk tenker og synes det er ubehagelig. Det skjønner jeg godt, og det unner jeg henne ikke. Du ser vel det at du først uttaler deg for deretter si at du ikke kan uttale deg, du snakker imot deg selv, derfor er du plukket ut. Anonymous poster hash: 74e29...982
Teriyaki Skrevet 8. januar 2015 #35 Skrevet 8. januar 2015 (endret) Du ser vel det at du først uttaler deg for deretter si at du ikke kan uttale deg, du snakker imot deg selv, derfor er du plukket ut.Anonymous poster hash: 74e29...982 Nei. Jeg skriver hva som er min umiddelbare tanke, men at jeg strengt tatt ikke kan vite. Vi mennesker har mange tanker som kommer fort og rådig uten at det nødvendigvis stemmer. Folk har skrevet at hun må være dum, alt for impulsiv, stakkars barn, de ville ikke hatt sex med henne osv. Det synes i alle fall jeg er langt verre. Sånn ellers får du mene hva du vil. Ser ingen grunn til å forsvare innlegget mitt, så dette gidder jeg ikke diskutere mer. Og forresten som jeg skrev i mitt første innlegg; Det skal godt gjøres at riktig brukt prevensjon svikter tre ganger, og det har det jo ikke gjort heller. Ett planlagt barn, ett barn som ble til ved å hoppe av i svingen også vet jeg ikke med første barnet. Sånt kan skje alle det. Har selv ett uplanlagt barn som kom fordi jeg ikke brukte tilleggsprevensjon da jeg hadde skikkelig dårlig mage. Også har jeg ett planlagt barn. Slik er det nå bare. Endret 8. januar 2015 av Teriyaki
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #36 Skrevet 8. januar 2015 Jeg tenker du er jammen meg glad i å ha barn. Anonymous poster hash: da4f9...c31
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #37 Skrevet 8. januar 2015 Jeg syns ikke din forklaringer TS forandrer så mye. Mener du at du er så mye bedre enn annen med 3 barn med forskjellige fedre, kun fordi du har høy utdannelse? Du virker som en åndssnobb! Det er selvfølgelig en fordel at du tjener såpass at du kan forsørge dem selv. Det var selvfølgelig trist med den ene barnefaren som døde. For de øvrige to barna, burde du ha sørget for å unngå å bli gravid, og når uhellet først var ute, hadde abort vært enn bedre løsning. Anonymous poster hash: 22227...e13
absinthia Skrevet 8. januar 2015 #38 Skrevet 8. januar 2015 Det var selvfølgelig trist med den ene barnefaren som døde. For de øvrige to barna, burde du ha sørget for å unngå å bli gravid, og når uhellet først var ute, hadde abort vært enn bedre løsning. Anonymous poster hash: 22227...e13 Vet du hva? - Det er slett ikke sikkert at dette planlagte barnet hadde ment at det var bedre å være uten søsken!
Majott Skrevet 8. januar 2015 #39 Skrevet 8. januar 2015 Her er fasit: Jeg ble ikke planlagt gravid første gang med en ungdomskjæreste som jeg møtte da jeg var på utveksling under vgs. Vi vokste fra hverandre, og han trivdes ikke i Norge og flyttet herfra. Jeg møtte den store kjærligheten og fikk nr 2, et veldig planlagt barn. Han døde brått fra oss da barnet var to år. Jeg tok den lengste utdanningen i Norge mens jeg var alenemor for to. Jeg har en doktorgrad og tjener i dag veldig bra. Jeg hadde ikke planlagt å få flere barn, og trodde egentlig at jeg begynte å bli for gammel for å få barn også. Barna var begynt å bli store og det holdt egentlig med to. Så innledet jeg et forhold med en kollega, var superforelsket. Oppdaget plutselig at jeg var gravid. Det holdt med én gang uten kondom, hvor vi hoppet av i svingen. Han viste seg å ikke være særlig interessert i å være far, karrieren var viktigere enn noe annet. Jeg var nok naiv. Planla abort, men klarte ikke gjennomføre. Ungene har det fint og vi har ingen hemmeligheter. Grunnen til at jeg startet tråden, er at "alenemor med tre unger med forskjellig far" ofte blir brukt som skjellsord eller stereotypi her inne. En som NAVer og er mindre smart. Glad for å se at ikke alle tenker sånn. Jeg trives med livet. TSAnonymous poster hash: c9532...eda Jeg ser ikke at du skiller deg så veldig ut fra andre alenemødre med 3 barn med ulike fedre, annet enn at du har utdannelse på plass. Jeg dømmer ikke andre sånn sett, men kanskje du gjør det? Ettersom du nevner NAVere og mindre smart i samme setning. Du har jo ikke vært smartere når det gjelder barn, men du har ditt på det tørre når det gjelder utdanning. Det gjør ikke deg til bedre enn andre som har barn med 3 fedre. Men du har nok bedre inntekt og kan sånn sett gi barna en bedre start i livet. Alle har sine historier som forklarer hvorfor de fikk barn med 3 fedre. Din historie er omtrent som andres. At andre ikke har klart å utdanne seg til den grad du har, stiller ikke dem dårligere enn deg.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #40 Skrevet 8. januar 2015 Hvis du betalte utdannelsen din selv er jegimponert. Om NAV betalte den for deg er jeg bare sånn middels imponert.Anonymous poster hash: c27f0...745
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå