Gå til innhold

Høflighetspronomen

Fremhevede innlegg

Gjest Salvesen
Skrevet (endret)

Har De noen sinne bodd i land hvor høflighetsformene brukes? Jeg kan forsikre Dem om at der hersker et kaos og en usikkerhet uten like. Man vet aldri når man kjenner hverandre godt nok til å være dus eller om en selv eller andre er i en aldersgruppe hvor det dises eller duses. Enda verre blir det når to eller flere som kjenner hverandre godt opptrer sammen i en setting hvor det må dises. Da blir man plutselig nødt til å både dise og duse, eventuelt bare dise overfor dem man ellers er dus med.

Anonymous poster hash: 4de03...6fa

Det er da bare å spørre: "Kan jeg få duse Dem?" Undertegnede har selv vært innvandrer i et av disse dise-og-duse-landene, og det tok vitterlig ikke så lang tid å få ordentlig sving på både dising og dusing.

Endret av Salvesen
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan man tillate seg å spørre om Herr Salvesen underviser i skolen?

Anonymous poster hash: 00329...6f5

Gjest Salvesen
Skrevet

Kan man tillate seg å spørre om Herr Salvesen underviser i skolen?

Undertegnede er primært salmesangskomponist, men panter flasker på deltid for å få endene (<- ikke fuglene) til å møtes.

• Liker 1
Skrevet

Nei, hvordan kan man virke truende med barnevernet når man snakker sånn? Hva skal folk gjøre, når trusler om barnevern ikke blir tatt alvorlig? Da må jo den som truer faktisk ringe barnevernet :sjokkert:

AnonymBruker
Skrevet

Undertegnede er primært salmesangskomponist, men panter flasker på deltid for å få endene (<- ikke fuglene) til å møtes.

Seriøst?

De ordlegger Dem som min broder.

(Broder som i søsken, ikke broderi med nål og tråd.)

Gjest Salvesen
Skrevet

Seriøst?

De ordlegger Dem som min broder.

(Broder som i søsken, ikke broderi med nål og tråd.)

Helt sant. Noen av undertegnedes salme-komposisjoner kan De finne i denne tråden. Men er De sikker på at Deres broder ikke har løyet for Dem, og at han egentlig bare panter flasker og komponerer prumpe-salmer? Hva er første bokstav i Deres broders fornavn?

Skrevet

Helt sant. Noen av undertegnedes salme-komposisjoner kan De finne i denne tråden. Men er De sikker på at Deres broder ikke har løyet for Dem, og at han egentlig bare panter flasker og komponerer prumpe-salmer? Hva er første bokstav i Deres broders fornavn?

Broder er født i det Herrens år 1971. Og De Herr Salvesen?

Skrevet

:klo:

Deilig med helg, gutter?

Anonymous poster hash: b7075...17e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...