Gå til innhold

"Utseendeskalaen"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha lest tråden med spørsmål om menn rangerer kvinner, kom jeg til å tenke på; hvordan vet man, som både kvinner og menn, hvor man ligger på "skalaen" utseendemessig? Når jeg forelsker meg, føler jeg alltid at han ligger mye høyere utseendemessig. Hvordan vet jeg om dette faktisk er den gjengse mening, eller bare min subjektive mening basert bl.a. på litt dårlig selvtillit ifht eget utseende? Hva om jeg faktisk kun går etter "for pene" menn og dermed aldri finner en på et passende nivå? Hva tenker dere?

Kvinne, 25 :)

Anonymous poster hash: 9de4b...171

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha lest tråden med spørsmål om menn rangerer kvinner, kom jeg til å tenke på; hvordan vet man, som både kvinner og menn, hvor man ligger på "skalaen" utseendemessig? Når jeg forelsker meg, føler jeg alltid at han ligger mye høyere utseendemessig. Hvordan vet jeg om dette faktisk er den gjengse mening, eller bare min subjektive mening basert bl.a. på litt dårlig selvtillit ifht eget utseende? Hva om jeg faktisk kun går etter "for pene" menn og dermed aldri finner en på et passende nivå? Hva tenker dere?

Kvinne, 25 :)

Anonymous poster hash: 9de4b...171

Vanskelig å si. Jeg har lurt på om man kanskje tiltrekkes av noen på samme nivå fra naturens side?

Anonymous poster hash: 47fe4...95d

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du har fått høre at du er pen en del ganger, så vet du at du er det. Da er du et sted mellom 7 og 10. Dersom du har fått høre enkelte ganger at du er pen, så er du et sted mellom 4 og 6. Dersom du aldri har hørt det, så er du nok under 5. Det var en grov inndeling. Men jeg skjønner ikke helt at folk ikke klarer å vurdere det selv på bakgrunn av tilbakemeldinger og synet av speilbildet.

Anonymous poster hash: 737b3...3c2
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å si. Jeg har lurt på om man kanskje tiltrekkes av noen på samme nivå fra naturens side?

Ja, det er mulig. Det har jeg aldri tenkt på.

Ts :)

Anonymous poster hash: be000...2c0

AnonymBruker
Skrevet

Ha ha, den var naiv. Det er ikke slik at den stygge jenta ville sagt nei takk til Brad Pitt, og vært mer tiltrukket av mindre kjekke gutter.. Men mange ser seg i speilet og tilpasser hvor kresen de kan være etter det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du har fått høre at du er pen en del ganger, så vet du at du er det. Da er du et sted mellom 7 og 10. Dersom du har fått høre enkelte ganger at du er pen, så er du et sted mellom 4 og 6. Dersom du aldri har hørt det, så er du nok under 5. Det var en grov inndeling. Men jeg skjønner ikke helt at folk ikke klarer å vurdere det selv på bakgrunn av tilbakemeldinger og synet av speilbildet.

Da er jeg nok mellom 4-6. Det er ikke ofte jeg har blitt fortalt at jeg er pen, egentlig. Føler alltid jeg faller for menn som er mellom 7-10. Han jeg liker nå f.eks., blir sett på som kjekk av flere jeg kjenner. Til og med menn ser at han er flott. Da tenker jeg jo at han er way over my league. Men så vil jeg liksom ikke "ta til takke" med en jeg ikke liker så godt heller...

Nå høres jeg veldig utseendefokusert ut, men det er selvfølgelig flere ting som teller vel så mye. Mem utseende er jo en del av pakka.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Ha ha, den var naiv. Det er ikke slik at den stygge jenta ville sagt nei takk til Brad Pitt, og vært mer tiltrukket av mindre kjekke gutter.. Men mange ser seg i speilet og tilpasser hvor kresen de kan være etter det.

Jeg synes ikke det er så lett, jeg. Har gjennom nesten hele mitt liv sett på meg selv som mindre pen. Det er først det siste året at jeg oftere ser at jeg nok er penere enn jeg trodde. Likevel føler jeg at de jeg liker er altfor kjekke ifht mitt lavere nivå.

Ts

Skrevet (endret)

Haha, vilken fundering! Är det så farligt? Du är så vacker som du tillåter dig själv att vara. Oroa dig inte över killar och sånt trams. Kärlek hittar du en dag oavsett. Och när den kommer, så har det väldigt lite med utseende att göra.

Fast om du konstant blir dissad av män, så förstår jag om du funderar. Men det kan ju även ha väldigt mycket med personlighet att göra. Inget illa menat, men om det var därför du undrade, så in case helicase.

Endret av Miss Cage
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da er jeg nok mellom 4-6. Det er ikke ofte jeg har blitt fortalt at jeg er pen, egentlig. Føler alltid jeg faller for menn som er mellom 7-10. Han jeg liker nå f.eks., blir sett på som kjekk av flere jeg kjenner. Til og med menn ser at han er flott. Da tenker jeg jo at han er way over my league. Men så vil jeg liksom ikke "ta til takke" med en jeg ikke liker så godt heller...

Nå høres jeg veldig utseendefokusert ut, men det er selvfølgelig flere ting som teller vel så mye. Mem utseende er jo en del av pakka.

Ts

Med menn er det litt mer relativt. Det er noen menn som ikke har spesielt pene ansiktstrekk som likevel er veldig kjekke, så de kan bli vurdert som alt fra 5 til 10. Hvis du ikke er typisk pen, så gå for en av mennene som ikke er klassisk pen i ansiktet, men likevel barsk. F.eks. vil jeg si Brad Pitt er klassisk pen, mens Charlie Hunnam ikke er så klassisk, men jeg synes sistnevnte er mest tiltrekkende.

• Liker 1
Skrevet

Folk blir penere om man liker dem, og det er vel derfor vi ofte tenker at den vi liker er "for pen" for oss.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Beauty_rating_for_men_4chan_from_1_to_10

Anonymous poster hash: b8374...f40
  • Liker 1
Skrevet

Beauty_rating_for_men_4chan_from_1_to_10Anonymous poster hash: b8374...f40

Jeg er så vanvittig uenig i de bildeplasseringene!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så vanvittig uenig i de bildeplasseringene!

I know!

Gosling som en 7'er liksom :dry:

Anonymous poster hash: 80dd2...a16

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt fortalt at jeg er pen mange ganger, men stort sett bare fra menn jeg anser som mindre attraktive enn meg. Tror derfor ikke den teorien om at hvis man har fått høre det mange ganger så ligger man høyt på skalaen holder vann. Hvis man ofte får høre det fra attraktive menn, derimot..

Anonymous poster hash: c50eb...463
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt fortalt at jeg er pen mange ganger, men stort sett bare fra menn jeg anser som mindre attraktive enn meg. Tror derfor ikke den teorien om at hvis man har fått høre det mange ganger så ligger man høyt på skalaen holder vann. Hvis man ofte får høre det fra attraktive menn, derimot..

Anonymous poster hash: c50eb...463

Hmmm, den er litt interessant.

Min erfaring er følgende:

Attraktive menn flørter på en annen måte enn å umiddelbart si at en kvinne er pen. De er litt mer tilbakeholdne på det området.

Når du flørter med en mann som er på samme nivå utseendemessig som deg selv, er det liksom mindre relevant. For all del, de sier det de også, men ikke like ofte. En mann som er mindre attraktiv enn deg har større behov for å få fram hvor pen du er (i forhold til han).

Anonymous poster hash: 80dd2...a16

Skrevet (endret)

Hva gjør han fyren med den hvite hatten på 9? Er det et bilde av han som laget skalaen eller noe, for han var absolutt ikke noe lik som de andre fjesene der... :plystre: Eller er det en kjendis jeg ikke kjenner igjen?

Bortsett fra ham synes jeg alle på 6-10 var kjekke.

Endret av Noope
  • Liker 4
Gjest Trollkarlen
Skrevet (endret)

Hva gjør han fyren med den hvite hatten på 9? Er det et bilde av han som laget skalaen eller noe, for han var absolutt ikke noe lik som de andre fjesene der... :plystre:

Nei si det, fyren i den hvite hatten er en youtuber som lager fitness videoer. Går under navnet Scooby. Det er neppe han som har laget den lista. Det er nok en person som har en liten scooby crush som har skylda. :fnise:

EDIT: ser at bildet har opphav fra 4chan, scooby er nok plassert der som en vits :fnise:

Endret av Trollkarlen
Skrevet

Nei si det, fyren i den hvite hatten er en youtuber som lager fitness videoer. Går under navnet Scooby. Det er neppe han som har laget den lista. Det er nok en person som har en liten scooby crush som har skylda. :fnise:

EDIT: ser at bildet har opphav fra 4chan, scooby er nok plassert der som en vits :fnise:

Åh, han har jeg faktisk sett en video av. Ja, det må være en vits. Jeg synes ikke han er noe digg på tross av musklene, den vanlige "mannen i gata" er kjekkere enn ham. :)

Gjest SunflowerPenguin
Skrevet

Vil egentlig mest komme an pá hva hver person sóker etter. Finnes ogsá menn og kvinner som har vaert populaere pá grunn av utseendet og velger á bli sammen med en partner som ikke er av samme utseendet som dem. Naturligvis hvis vi skal dómme ut i fra hvordan det blir gjort i Hollywood eller med flest Celebrities, da blir jo valgene sett pá annerledes. Men i den virkelige verden, sá er ikke alle menn og kvinner bare opptatt av hvilken utseende sin partner má ha. Klart at det finnes de som tenker sánn, men det vil ogsá vaere andre som tenker mer pá om de klikker i personlighet eller om de har felles interesser, o.s.v...

AnonymBruker
Skrevet

Haha, vilken fundering! Är det så farligt? Du är så vacker som du tillåter dig själv att vara. Oroa dig inte över killar och sånt trams. Kärlek hittar du en dag oavsett. Och när den kommer, så har det väldigt lite med utseende att göra.

Fast om du konstant blir dissad av män, så förstår jag om du funderar. Men det kan ju även ha väldigt mycket med personlighet att göra. Inget illa menat, men om det var därför du undrade, så in case helicase.

Ja, du har nok rett. Men jeg vil jo helst unngå å prøve meg på menn som ser på meg som ikke pen nok. Det er sjelden menn prøver seg på meg, og jeg må nok ha inn med teskje om en mann liker meg mer enn vennskapelig. Har aldri hatt særlig tro på meg selv ifht flørting og sånnt, dessverre.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...