Asso Skrevet 4. januar 2015 #1 Del Skrevet 4. januar 2015 Jeg er vikar i en klasse og har akkurat fått vite at den boka klassen har, gikk de også igjennom i fjor når de gikk i tredje klasse. Jeg har snakket med hovedlæreren for den klassen og ledelsen, og har fått beskjed om at de bare må ha den boka og at de ikke har vondt av å repetere dette. Men det er jo så kjedelige emner og elevene kan det jo, de blir så kranglete og ikke motiverte i det hele tatt. ( Det er ikke et fag hvor de pugger regler og slikt). Jeg ender jo opp med å gi dem hauevis av ekstraoppgaver fordi de blir så fort ferdige med oppleggene for timene... Hva tenker dere om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #2 Del Skrevet 4. januar 2015 Da får de litt av en jobb med å komme igjennom pensum for 4. klassen etterpå.. Anonymous poster hash: 1c18a...838 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lite nytt Skrevet 4. januar 2015 #3 Del Skrevet 4. januar 2015 Elever har rett på tilrettelegging, også dem som kan stoffet. Kanskje du kan finne mer utfordrende stoff? Det er masse gode matteting på nett. Du har vel boka og vet hva som er der. Kanskje finne noe enda mer utfordrende? Du kan også gå videre med kommende kompetansemål. De er jo der som minimumsmål og som utgangspunkt på karaktersetting og evt eksamen som kommer senere i utdanningen. Ikke rart elevene misliker matte hvis det er slik det er på barneskolen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #4 Del Skrevet 4. januar 2015 Elever har rett på tilrettelegging, også dem som kan stoffet. Kanskje du kan finne mer utfordrende stoff? Det er masse gode matteting på nett. Du har vel boka og vet hva som er der. Kanskje finne noe enda mer utfordrende? Du kan også gå videre med kommende kompetansemål. De er jo der som minimumsmål og som utgangspunkt på karaktersetting og evt eksamen som kommer senere i utdanningen. Ikke rart elevene misliker matte hvis det er slik det er på barneskolen Det er vel ikke gitt at det er matte det er snakk om?Anonymous poster hash: c68a1...5b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lite nytt Skrevet 4. januar 2015 #5 Del Skrevet 4. januar 2015 Det er vel ikke gitt at det er matte det er snakk om?Anonymous poster hash: c68a1...5b5 haha! Du sier noe der. Vet ikke hvorfor jeg antok det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #6 Del Skrevet 5. januar 2015 Kan man låne skolebøker på biblioteket? Om du finner noen 4.klassebøker der kan du jo ta kopier derfra og dele ut:) ikke hele boka da.. Fins også nettsider med oppgaver og lærestoff for elever, kanskje du finner noe bra der? Anonymous poster hash: 2bc84...284 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asso Skrevet 23. februar 2015 Forfatter #7 Del Skrevet 23. februar 2015 Takk for gode forslag =) Faget er samfunnsfag, så det er ikke det enkleste faget føler jeg. Har improvisert en del med de emnene i boka, prøver å gjøre det litt mer praktisk. Skolen har kun den boka for 4.klasse i samfunnsfag så det gjør det fort litt vanskeligere å finne på noe nytt. Tror jeg bare må se an hvordan timene går og at jeg finner gode opplegg på internett =) Så lenge kompetansemålene blir oppnådd og elevene lærer litt så er jeg fornøyd når skolen ikke kan stille med noe hjelp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå