AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #1 Del Skrevet 4. januar 2015 Jeg holder på å gå ned i vekt. For øyeblikket veier jeg 88 kg og er 170 høy, vil gå ned til minst 70 kg. Målet mitt nå er 80. Men jeg finner det så vanskelig å telle kalorier! Jeg bare spiser, jeg! Og trener, haha. Jeg tror jeg egentlig bare holder vekta som den er nå... Jeg syns bare det er vanskelig å regne ut kalorier jeg spiser! Spesielt hvis det er fordelt osv, da hvis det gir mening... Anonymous poster hash: 87626...14b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #2 Del Skrevet 4. januar 2015 Myfitnesspal og shapeup er to mye bruke apper. De er også online, så må ikke ha smarttelefon. De er veldig greie Anonymous poster hash: 01ae1...f16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulilelu Skrevet 5. januar 2015 #3 Del Skrevet 5. januar 2015 Personlig så liker jeg best Lifesum. Har prøvd mange forskjellige men denne syns jeg er mest oversiktlig og med mest matvarer. Da veier du det du skal spise, finner matvaren i søkefunksjonen og skriver inn vekten så står det hvor mange kalorier det er. Den er også mange artige hjelpemidler og funksjoner og forteller deg gjennomsnittet av det meste, lagre måltider ++++ Den er gratis men har også et abonnement hvis man ønsker enda flere funksjoner men det er helt unødvendig siden man i grunn får alt i gratisversjonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 5. januar 2015 #4 Del Skrevet 5. januar 2015 Du må bare være litt strukturert i en periode. Og veie en del mat, så du lærer deg litt ca hva ting veier, og hvor mye kalorier det da utgjør.Og når du blir litt vant til det, så er det mye lettere å gjette. Også når maten inneholder masse forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #5 Del Skrevet 5. januar 2015 Når jeg skulle ned i vekt syns jeg det var veldig vanskelig, for jeg visste heller ikke hvordan jeg skulle holde oversikt. Men jeg prøvde meg bare fram, begynte å veie en del mat å regne ut. Nå har jeg blitt super flink til det! Har aldri regnet så mye før, haha Det blir en vane. Hvis en banan veier 150 g og jeg vet at pr 100 g inneholder den 83 kcal, blir mitt regnestykke slik: 83*150 g = 12 450 -> 12 450 / 100 = 124.5 Så en banan på 150 g er 124.5 kcal Anonymous poster hash: 82b7f...ebe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #6 Del Skrevet 5. januar 2015 Myfitnesspal og shapeup er to mye bruke apper. De er også online, så må ikke ha smarttelefon. De er veldig greie Anonymous poster hash: 01ae1...f16 Hjelpe meg! Lastet inn Myfitnesspal på iPhonen min i går kveld. Er så mye å sette seg inn i! Bare det å skulle legge inn hva en har spist til frokost virker jo helt forferdelig å lære seg. Anonymous poster hash: 99e34...769 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 5. januar 2015 #7 Del Skrevet 5. januar 2015 (endret) Myfitnesspal er superenkel. Bare plott inn mål så regner den ut hvor mange kcal du skal ha per dag. På add food så søker du bare etter det du har spist, plottet inn mengde og legger til. Når du legger inn trening så viser den hvor mange ekstra kcal du kan spise for å fremdeles kunne å ned i vekt. Endret 5. januar 2015 av Runforit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #8 Del Skrevet 5. januar 2015 Jeg bare regner det ut og har alt i et exceldokument. Du må bli vant til å veie alt du spiser, og legge sammen. F.eks. må du veie brødskiven, og regne ut hvor mange kalorier det er i den, så må du veie og regne ut kaloriinnholdet på smøret, og så det samme på skinken. Anonymous poster hash: fa675...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #9 Del Skrevet 5. januar 2015 Hjelpe meg! Lastet inn Myfitnesspal på iPhonen min i går kveld. Er så mye å sette seg inn i! Bare det å skulle legge inn hva en har spist til frokost virker jo helt forferdelig å lære seg. Anonymous poster hash: 99e34...769 Det kan føles mye på en gang ja. Du må regne med å bruke litt tid på lære deg systemene, hvordan legge inn, finne ut hvor du har dine kalorifeller og slikt. Men om en uke er du god på det Det kan være en fordel å planlegge litt, legg inn kvelden før, så ser du hvordan du ligger an. Jeg gjør selv den feilen at jeg spiser først, så legger inn :/ Anonymous poster hash: 01ae1...f16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #10 Del Skrevet 5. januar 2015 Myfitnesspal: Dersom jeg for eksempel til frokost skal legge inn: - 1 dl blåbær (eller la oss si 50 g) - 40 g store havregryn - 2 ss cottage cheese Skriver jeg "Blåbær" og trykker søk kommer det opp mange alternativer. Jeg velger for eksempel: "Blåbær 100 g". Prøver å forandre "Porsjonsstørrelse" (som er skrevet med blått) til for eksempel 50 g, men får ikke endret den. Hvordan endrer man porsjonsstørrelsen? Ps! Jeg er ikke TS. Anonymous poster hash: 99e34...769 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 5. januar 2015 #11 Del Skrevet 5. januar 2015 Myfitnesspal: Dersom jeg for eksempel til frokost skal legge inn: - 1 dl blåbær (eller la oss si 50 g)- 40 g store havregryn- 2 ss cottage cheese Skriver jeg "Blåbær" og trykker søk kommer det opp mange alternativer.Jeg velger for eksempel: "Blåbær 100 g". Prøver å forandre "Porsjonsstørrelse" (som er skrevet med blått) til for eksempel 50 g, men får ikke endret den. Hvordan endrer man porsjonsstørrelsen? Ps!Jeg er ikke TS. Anonymous poster hash: 99e34...769 Fjern 100 gr og endre til 1 gr og skriv inn 50 foran(der det står 1,0 eller 2.0) Da blir det 50 gram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #12 Del Skrevet 5. januar 2015 Fjern 100 gr og endre til 1 gr og skriv inn 50 foran(der det står 1,0 eller 2.0) Da blir det 50 gram. Åh, tror jeg fikk det til. De alternativene som kommer opp når jeg feks søker blåbær og havregryn, er det diverse brukere som har lagt dem inn? Anonymous poster hash: 99e34...769 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 5. januar 2015 #13 Del Skrevet 5. januar 2015 Åh, tror jeg fikk det til. De alternativene som kommer opp når jeg feks søker blåbær og havregryn, er det diverse brukere som har lagt dem inn? Anonymous poster hash: 99e34...769 Tror det er det ja. Men vet ikke hvordan det gjøres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå