Silfen Skrevet 7. januar 2015 #21 Skrevet 7. januar 2015 Ja, nemlig. Så igjen; hva har hijab med det å gjøre? I artikkelen i HI er det jo langt mer enn hijab. Det er gjennomsyrede dårlige holdninger til kvinner, som egentlig er fullstendig irrelevant ut fra hodeplagg. Tvangsekteskap og angst for fornorskning og hva har du. Selvsagt skal det ikke godtas.
Gjest Thai clinch Skrevet 7. januar 2015 #22 Skrevet 7. januar 2015 Hijabfeminisme er enkeltes feministers stilletiendes aksept for tvangsbruk av hijab. Hva hijab har med det å gjøre? Hijaben er klesplagget, som andre klesplagg, som brukes til å kontrollere kvinners seksualitet.
Silfen Skrevet 7. januar 2015 #23 Skrevet 7. januar 2015 Tøysegutter altså. Ser spøkelser på høylys dag. Jeg er helt for frivillig bruk av hijab. Jeg er derimot ikke for undertrykking av noe slag. Et plagg kan ikke undertrykke. Folk kan.
Gjest Thai clinch Skrevet 7. januar 2015 #24 Skrevet 7. januar 2015 Tøysegutter altså. Ser spøkelser på høylys dag. Jeg er helt for frivillig bruk av hijab. Jeg er derimot ikke for undertrykking av noe slag. Et plagg kan ikke undertrykke. Folk kan. Les litt historie søta, korsettet var på mange måter ett undertrykkende plagg, det å forbinde føttende til japanske pikebarn var undertrykkende. Du er for frivillig bruk av hijab, men er du for eller i mot ufrivillig bruk av hijab? Eller er også du en av disse feministene som stilletiende aksepterer tvang fordi de kjenner noen som gjør det av frivillighet?
Gjest brutal_mann Skrevet 7. januar 2015 #25 Skrevet 7. januar 2015 Tøysegutter altså. Ser spøkelser på høylys dag. Jeg er helt for frivillig bruk av hijab. Jeg er derimot ikke for undertrykking av noe slag. Et plagg kan ikke undertrykke. Folk kan. Jeg er for frivillig bruk av SS uniformer. Men, uansett hvor frivillig de brukes så tar du aldri vekk symbolikken i dem. samme gjelder for hijab.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå