AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #21 Skrevet 4. januar 2015 Holder man på lenge nok, må man operere til slutt. Hvor lang tid da? Jeg har brukt i 10 år, og min far i 22 år? Anonymous poster hash: 1bc4f...9a2
Nowayback Skrevet 4. januar 2015 #22 Skrevet 4. januar 2015 Hvor lang tid da? Jeg har brukt i 10 år, og min far i 22 år? Anonymous poster hash: 1bc4f...9a2 Jeg er ingen ekspert, men har hørt om idrettsutøvere som har måttet operere pga langvarig bruk. Jeg tror at når man har brukt i det så lang tid som deg, så blir man kronisk tett i nesa pga misbruket. Og skulle du slutte med otrivin vil du slite med tett nese, med mindre du opererer. Folk må gjerne arrestere meg om jeg tar feil her.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #23 Skrevet 4. januar 2015 Jeg er ingen ekspert, men har hørt om idrettsutøvere som har måttet operere pga langvarig bruk. Jeg tror at når man har brukt i det så lang tid som deg, så blir man kronisk tett i nesa pga misbruket. Og skulle du slutte med otrivin vil du slite med tett nese, med mindre du opererer. Folk må gjerne arrestere meg om jeg tar feil her. Jeg var kronisk tett i nesen før jeg begynte med nesespray også (derfor helt umulig å vurdere). Det er jævlig å slutte (har gjort det et par ganger, men det var jo jævlig før jeg begynte også). En neseoperasjon måtte jeg nok hatt for 10 år siden om jeg ikke hadde begynt, men nesespray fungerer foreløpig utmerket. Tenker at det ikke er noe i veien for å bruke det i 10 år til... Det beste eksempelet jeg har er cooper-testen vi tok før jeg begynte. Kom nest sist av alle. Året etter tok vi ny (hadde begynt med otrivin), kom på første. Hadde samme aktivitetsnivå... Har også fått mindre astma etter jeg begynte. Før hadde jeg også 8-12 bihulebetennelser i året, siden jeg begynte med otrivin har jeg hatt 2 stk. Anonymous poster hash: 1bc4f...9a2 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #24 Skrevet 31. august 2015 TS her. Fant igjen min gamle tråd når jeg googlet. Fortsatt ikke sluttet... Vært på i rundt 8 mnd nå... Men i dag bestemte jeg meg for å prøve å slutte. Pollensesongen gjorde det umulig å slutte. Neste år skal jeg ta allergisprøyte.Anonymous poster hash: b5b8e...dd9
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #25 Skrevet 31. august 2015 Jeg var avhengig av nesespray fra midten av 80-tallet til midten av 90-tallet, helt til en lege grep fatt i det. Jeg brukte opp en nesespray på 2 dager og brukte bilen for å kjøre mellom flere apotek for å kjøpe nesespray, da jeg var redd for at noen ville reagere hvis jeg var innom samme apoteket annenhver dag. Psyken min endret seg. Jeg fikk ustabilt humør. Jeg kunne bli rasende for en filleting og dette fikk jeg vite var pga misbruket mitt. Da jeg fikk hjelp til å slutte, trappet jeg forsiktig ned på sprayen, men jeg hadde fått et nesepulver som jeg kunne bruke hvis plagene var for store. Den dag i dag, er jeg helt kvitt avhengigheten og bruker ikke nesespray, uansett hvor tett jeg er. Det eneste jeg bruker nå, er nesepulveret som jeg har fått på blå resept og dette bruker jeg kun på våren fordi jeg har pollen-allergi Anonymous poster hash: a7889...332
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #26 Skrevet 31. august 2015 Hva heter det pulveret?Anonymous poster hash: b5b8e...dd9
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #27 Skrevet 31. august 2015 Hva heter det pulveret?Anonymous poster hash: b5b8e...dd9 Jeg vet ikke om man har tillatelse til å gi råd om medisiner her inne, men jeg gjør et forsøk. Husk at dette må du diskutere med legen/evt. spesialist om Middelet heter Rhinocort Nesepulver Anonymous poster hash: a7889...332 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #28 Skrevet 1. september 2015 Takk Anonymous poster hash: b5b8e...dd9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #29 Skrevet 1. september 2015 Takk Anonymous poster hash: b5b8e...dd9 Legg merke til at jeg brukte dette middelet ved samarbeid med legen. Jeg begynte ikke å bruke dette uten at legen hadde en nedtrappingsplan Anonymous poster hash: a7889...332
skruf Skrevet 2. september 2015 #30 Skrevet 2. september 2015 Jeg var selv otrivinavhengig (jammen meg er det mange av oss!) i flere år. Fikk tilslutt resept på en kortison-nesespray for å få bukt med avhengigheta. Den funket veldig bra, men var noen tøffe førstedager husker jeg. Nå har jeg dessverre havnet utpå igjen, så må ringe legen snart tror jeg. Skar seg helt da jeg i desperasjon pga allergi knekte og kjøpte otrivin.... Man kan ødelegge slimhinnene og få stinkenese av langtids bruk av nesespray. Dvs man får ei råtten lukt i nesen som er der konstant. Må være grusomt å gå og kjenne på råtten lukt!
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #31 Skrevet 2. september 2015 Den lukten har jeg aldri hørt om før, skruf! Så ekkelt! Jeg har sluttet så mange ganger, og det går relativt greit å slutte, men begynner alltid igjen, ved første forkjølelse... Har allerede kortisonspray. Funker ikke Nå er jeg på vei til å slutte igjen Anonymous poster hash: b5b8e...dd9
skruf Skrevet 2. september 2015 #32 Skrevet 2. september 2015 Den lukten har jeg aldri hørt om før, skruf! Så ekkelt! Jeg har sluttet så mange ganger, og det går relativt greit å slutte, men begynner alltid igjen, ved første forkjølelse... Har allerede kortisonspray. Funker ikke Nå er jeg på vei til å slutte igjen Anonymous poster hash: b5b8e...dd9 Var da mannen min informerte meg om stinkenese at jeg endelig klarte å slutte. Har nesten klart å slutte nå, tar bare til natten og hvis jeg våkner dørgende tett i løpet av natta. Så, må få tak i den nesesprayen for å komme over den siste kneika
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #33 Skrevet 2. september 2015 Jeg har aldri brukt noe særlig mengder av nesespray. Men har mer eller mindre vært avhengig i ti år. Bruker 2-3 nesesprayer i året, og da den for barn. Tar et bittelite sprut, og det holder. Mannen min klager fælt over dette, og vil jeg skal slutte. Jeg vil jo det selv også, men det er fælt å ikke få puste ordentlig. Vet du hvor lang tid det tar før nesen er normal igjen etter å ha sluttet? Brukte kun om natten nå de siste to dagene. Et bittelite sprut i det ene neseboret. Føler meg veldig fin nå men blir nok tett i perioder utover dagen i dag også. Må bare holde ut.Anonymous poster hash: b5b8e...dd9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå