Gå til innhold

San Fransisco?!

Gjest Embla s

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Vi var der i mai og hadde det veldig fint! Bodde for øvrig på Holiday In Fishermans Wharf og det anbefales.

SF er jo kjent for Alcatraz (det anbefales å velge hodetelefoner på rundturen), rusle rundt på Fishermans Wharf / Pier 39 med masse restauranter, tivoli, titte på sjøløvene osv. Besøke Chinatown, Castro (den homofile bydelen), Haight Ashbury (flowerpower-bydelen), kjøre cabelcar, se Golden Gate mm.

Shopping er størst ved Union Square / Market street.

En trivelig by å rusle rundt i!!

Bare spør så kan jeg prøve å svare mer.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Tusen takk, Lille deg :)

Jeg vil gjerne vite mer, men vet ikke helt hva jeg skal spørre om, da jeg er helt grønn på USA og SF. Så alle tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen!

Jeg kjøpte en liten reiseguide på bokhandelen som bare omfattet San Francisco. Den kostet 150,-, men er omtrent på størrelse med et kredittkort (litt større da). Der var det veldig mye praktiske opplysninger samlet om spisesteder, severdigheter, shopping osv. I tilllegg var det utbrettskart som var lette å forholde seg til. SF er dessuten en by uten masse høyhus, så man har ganske bra oversikt over hvor man er. Det er dessuten fullt mulig å gå mellom de fleste stedene, evt. kjøre trikk.

Det eneste som skuffet oss en del var maten. Det er rikelige porsjoner, men det smaker ingenting! Det beste vi spiste var en take away-pizza!

Fisherman's Wharf er jo litt turistifisert så her finner du alle suverinbutikkene, men det er jo masse liv og røre her. Vanlig shopping er stort sett konsentrert til Union Square. Tror det var Bloomingdales som snart skulle åpne på Market Street.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...