Gjest Anonymous Skrevet 31. juli 2004 #1 Del Skrevet 31. juli 2004 Noen som har vært i Tyrkia i sommer? Skal til Icmeler om tre uker. Fint der? Noe fint å shoppe? Gi meg noen tips da!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Lill Skrevet 1. august 2004 #2 Del Skrevet 1. august 2004 Jeg har vært i Tyrkia 4 ganger. Et utrolig fint land, og vennlige folk. Har vært i Icmeler, men aldri bodd der. Har bodd i nabobyen Marmaris. Begge plassene er kjempefine. Icmeler er en litt mindre by enn Marmaris, men med en mye finere strand. Anbefaler deg å ta buss ut til Marmaris for å se på livet der. Det meste er billig i Tyrkia, men spesielt anbefale gull og skinn. Ønsker deg en god tur. Er det mer du lurer på, så er det bare å spørre i vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. august 2004 #3 Del Skrevet 1. august 2004 hei trine lill... så at du visste om masse når det gjaldt tyrkia så jeg spør deg... har du vært i alanya? tyrkia generelt hører man enten positvt eller veldig negativt. det negative går på guttene, men så sier det at dersom du har med deg kjæresten så skal det gå bra... er litt redd for dette. skal selv reise til tyrkia om ikke mange ukene. hører også at det er ekstremt billig der, hvor mye penger tror du det lønner seg å ha med seg til en uke for en pers når det gjelder mat ol? klær og sånt er dt også billig? har du vært i egypt? hvilke av disse to stendene ville du ha anbefalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylajali Skrevet 3. august 2004 #4 Del Skrevet 3. august 2004 _Ekstremt_ billig er det ikke i Tyrkia, har vært der to ganger selv. Venninna mi var der for et par uker siden og de betalte 90 kroner drinken på et stort utested. Pengene går sinnsykt fort der nede. Det er to år siden jeg var der, men de snakket om at de tok ut omtrent 3000 hver 3 dag (da er det snakk om et par) og de handla med seg svært lite. Det du får kjøpt der nede er stort sett fake klær og gull til en grei pris, men som bærer preg av utrolig dårlig arbeid. Min samboer kjøpte en libanonring som allerede har vært til reparasjon to ganger og vi lette lenge etter en som så bra ut. Selgerne blir sinnsykt slitsomme og man må nesten være frekk for å komme unna. Icmeler er ikke langt unna Marmaris, så ta deg en tur dit også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tyrkiaelsker Skrevet 3. august 2004 #5 Del Skrevet 3. august 2004 tror nok det er litt forskjell på kvalitet.. min mor kjøpte en libanon ring der for noen år siden og den er like bra. har selv kjøpt masse gull der med god kvalitet, men vi har også vært i brae gull butikker og handlet.. var i alanya for to uker siden senest, og du får handlet mye fake klær der men det er bra kvalitet på mye av klærne, og vist du handler på plasser som er litt utfor selve turist området er det rimelig! mann folka kan være litt slitsomme, men har ikke opplevd at noen er ekkel.. jeg min samboer og min sønn brukte 20 000 på to uker. mat o.l var rimelig men pengene gikk fort. vi var aldri på store uteplasser, og unngår du de å går på en anminnerlig resturant/ uteplass får du nok både øl og drinker billig. vi betalte ca 40 kr drinken og noen plasser ble de servert i 0,8 glass...!! jeg stortrives i tyrkia og skal tilbake i oktober!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Lill Skrevet 3. august 2004 #6 Del Skrevet 3. august 2004 Hei, igjen. Veldig vanskelig å si hvor mye lommepenger man trenger. Kommer jo an på hvor mye du skal handle... Det går i alle fall ikke mye penger på mat og drikke. Vi betalt ca. 150 - 200 kr for middag til to inkl. 1 - 2 pils hver. Klær og sko er veldig billig, men du må værre obs på at kvaliteten ikke alltid er like bra. MEN, den har blitt mye bedre de siste åra. Jeg kjøper meg masse klær hver gang jeg er der. Har vært i Alanya, ja, men det er veldig lenge siden. Tror det var i 1997. Har nok forandret seg mye siden da. Syntes det var en veldig fin by, men jeg trives bedre i Marmaris pga at det et litt mindre sted Mannfolka der nede kan vær litt innpåslitne, men bryr meg egentlig ikke så mye om det. Det er bare å avise de på en høfflig måte. Jeg bar i Marmaris i juni og skal prøve å få til en tur i september, så som du sikkert skjønner vil jeg anbefale Tyrkia på det sterkeste. Kos deg masse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Lill Skrevet 3. august 2004 #7 Del Skrevet 3. august 2004 Glemte å svare på et av spørsmålene dine... Nei, jeg har ikke vært i Egypt, men jeg har beldig lyst til å dra dit. Kanksje neste år.... Har du vært der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå