Gå til innhold

hva spiser bakterier

Gjest lurven

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Herlige Daily Mail. "Single cell amoeba", faktisk. Litt smør på flesk, det der. :)Anonymous poster hash: eb926...2fa

Amøber er dessuten ikke bakterier, og har ikke noe med trådens problemstilling å gjøre.

Anonymous poster hash: 50eeb...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel sukker som bakterier lever på kan jeg tenke meg, men dette er en gjetning fra min side må jeg innrømme.

Endret av Vux
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bakterier "spiser" ikke i den klassiske betydningern.

De tar opp det de trenger fra miljøet der de befinner seg. Samme bakterie han ha forskjellig opptak og "strategier" avhengig av hva som er tilstede.

De produserer stort sett det meste de trenger selv og er ikke avhengig av et "balansert kosthold" for å levde

Grov inndeling.

Photoautotrophs are photosynthetic organisms that harness light energy to drive the synthesis of organic compounds from carbon dioxide. All photosynthetic prokaryotes use this mode of nutrition.
Photoheterotrophs may use light to make ATP but must also obtain carbon in organic form. Only certain prokaryotes use this type of nutrition.
Chemoautotrophs only require carbon dioxide as a carbon source. Instead of using light for energy, they obtain energy by oxidizing inorganic substances. Only certain prokaryotes use this mode of nutrition.
Chemoheterotrophs consume organic molecules for energy and carbon. Prokaryotes, protists, fungi, animals and some plants use this nutritional mode.
Most bacteria are heterotrophic, living off other organisms. Most of these are saprobes, bacteria that live off dead organic matter. The bacteria that cause disease are heterotrophic parasites. There are also many non-disease-causing bacterial parasites, many of which are helpful to their hosts.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakterier spiser nøyaktig hva som helst. Hvis det er mulig å bryte det ned og få en energigevinst, vil det finnes en bakterie ett eller annet sted som enten spiser det, eller er i ferd med å bli i stand til å spise det.

I takt med den teknologiske utviklingen har det oppstått bakteriestammer som kan fordøye både plastmaterialer, nylon og helikopter-fuel.

Enormt irriterende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hva spiser bakterier, når de er utenfor kroppen altså..

Små barn og kgbrukere.

Anonymous poster hash: 5eddf...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...