Gjest HappyWaffle Skrevet 1. januar 2015 #1 Skrevet 1. januar 2015 i kveld tok jeg (forhåpentligvis) min siste røyk! flere som skal slutte? bruker dere evt belønning for å holde dere? eller har dere noen andre kjempetriks? huff angrer nesten på at jeg har gitt meg selv dette løftet. men jeg personlig kan spare ca 3-400 i uka kun på grunn av røyken, så må jo være verdt det både økonomisk og helsemessig tenker jeg haha i løpet av et år ville jeg da ha røyket for rundt 20.000 (oh lord) greit, motivasjon er på plass
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #2 Skrevet 1. januar 2015 Hei! Hurra, så flink du er som har tatt et så godt valg. Jeg sluttet for noen år tilbake, og det føles så godt å være kvitt dritten. For å styre suget tygget jeg mye tyggis (vanlig extra bare). Når det ble veldig ille så tok jeg frem et askebeger hvor jeg hadde spart noen gamle sneiper, og sniffet oppi det. Det luktet så jævlig at jeg nesten brakk meg, og var veeeeldig effektivt for å miste lysten på røyk. Hehe.. Tror det bare tok meg et par uker før det virkelig lettet og det gikk veldig greit. Masse, masse lykke til! Dette klarer du helt fint. Anonymous poster hash: c2b30...8aa
Wonderbitch Skrevet 2. januar 2015 #3 Skrevet 2. januar 2015 Uff. Jeg er med. Men har to pakker jeg skal røyke opp først Gleder meg til bedre kondis og renere inneluft! Lykke til TS!
Gjest HappyWaffle Skrevet 2. januar 2015 #4 Skrevet 2. januar 2015 Uff. Jeg er med. Men har to pakker jeg skal røyke opp først Gleder meg til bedre kondis og renere inneluft! Lykke til TS! Åh jeg er glad det aldri har blitt røyket inne Detta går nok bra :D
Gjest HappyWaffle Skrevet 2. januar 2015 #5 Skrevet 2. januar 2015 Hei! For å styre suget tygget jeg mye tyggis (vanlig extra bare). Når det ble veldig ille så tok jeg frem et askebeger hvor jeg hadde spart noen gamle sneiper, og sniffet oppi det. Det luktet så jævlig at jeg nesten brakk meg, og var veeeeldig effektivt for å miste lysten på røyk. Hehe.. Anonymous poster hash: c2b30...8aa Haha! Det skal jammen jeg prøve å å askebegeret mitt er ute så sneipene er i tilleg våte, det lukter høgg :')
Gjest HappyWaffle Skrevet 2. januar 2015 #6 Skrevet 2. januar 2015 (endret) Dobbelpost Endret 2. januar 2015 av HappyWaffle
Stueloff Skrevet 3. januar 2015 #7 Skrevet 3. januar 2015 Jeg skal slutte på enten tirsdag eller onsdag. Har aldri prøvd å slutte før så dette kan bli spennende. Jeg har skrevet lapper som skal motivere meg til å holde ut, så hver gang suget blir veldig sterkt skal jeg lese en lapp eller ti for å minne meg på hvorfor jeg sluttet. På de rosa lappene har jeg skrevet grunner til at jeg vil slutte, på de blå står det forslag til ting jeg kan gjøre istedet for å ta meg en røyk og de grønne har ting jeg kan bruke pengene som før har gått til sigaretter på.
Gjest HappyWaffle Skrevet 3. januar 2015 #8 Skrevet 3. januar 2015 Jeg skal slutte på enten tirsdag eller onsdag. Har aldri prøvd å slutte før så dette kan bli spennende. Jeg har skrevet lapper som skal motivere meg til å holde ut, så hver gang suget blir veldig sterkt skal jeg lese en lapp eller ti for å minne meg på hvorfor jeg sluttet. På de rosa lappene har jeg skrevet grunner til at jeg vil slutte, på de blå står det forslag til ting jeg kan gjøre istedet for å ta meg en røyk og de grønne har ting jeg kan bruke pengene som før har gått til sigaretter på. nei gud så smart!
Stueloff Skrevet 3. januar 2015 #9 Skrevet 3. januar 2015 nei gud så smart! Hvordan går det i dag? Stå på! Dette klarer du
Gjest HappyWaffle Skrevet 3. januar 2015 #10 Skrevet 3. januar 2015 Hvordan går det i dag? Stå på! Dette klarer du føles ut som jeg skal døøø! nei, er nok ikke så ille. men har hittil spist snart 3 pakker med sterke pastiller og 4 pakker tyggis. må ha noe å gjøre. skjønner at folk går opp i vekt ved røykleslutt, for min cravings på noe å spise på har økt
Stueloff Skrevet 3. januar 2015 #11 Skrevet 3. januar 2015 føles ut som jeg skal døøø! nei, er nok ikke så ille. men har hittil spist snart 3 pakker med sterke pastiller og 4 pakker tyggis. må ha noe å gjøre. skjønner at folk går opp i vekt ved røykleslutt, for min cravings på noe å spise på har økt Det kan jeg tenke meg! Men du er kjempeflink!
FantasDick Skrevet 3. januar 2015 #12 Skrevet 3. januar 2015 Flinke dere er! Begynner å få litt lyst til å slutte, men klarer ikke motivere meg helt likevel.. Jeg røyker kun utendørs, har grei nok kondisjon som stadig blir bedre når jeg trener, bruker ikke så mye penger på det (røyker for maks 4-5k i året).. Ja. Motiver meg!
Gjest HappyWaffle Skrevet 3. januar 2015 #13 Skrevet 3. januar 2015 Det kan jeg tenke meg! Men du er kjempeflink! får tro jeg klarer å holde meg da er vel 4-5. gangen jeg prøver nå
Gjest HappyWaffle Skrevet 3. januar 2015 #14 Skrevet 3. januar 2015 Flinke dere er! Begynner å få litt lyst til å slutte, men klarer ikke motivere meg helt likevel.. Jeg røyker kun utendørs, har grei nok kondisjon som stadig blir bedre når jeg trener, bruker ikke så mye penger på det (røyker for maks 4-5k i året).. Ja. Motiver meg! hadde jeg enda klart å holde meg nede på summen du er på så hadde jeg vært fornøyd men jeg tenker at hver gang jeg ikke kjøper meg røyk, så er det penger jeg enten kan spare eller bruke til å kjøpe meg noe godt til middag feks
LilleCa Skrevet 3. januar 2015 #15 Skrevet 3. januar 2015 Jeg skal slutte på enten tirsdag eller onsdag. Har aldri prøvd å slutte før så dette kan bli spennende. Jeg har skrevet lapper som skal motivere meg til å holde ut, så hver gang suget blir veldig sterkt skal jeg lese en lapp eller ti for å minne meg på hvorfor jeg sluttet. På de rosa lappene har jeg skrevet grunner til at jeg vil slutte, på de blå står det forslag til ting jeg kan gjøre istedet for å ta meg en røyk og de grønne har ting jeg kan bruke pengene som før har gått til sigaretter på. Hva står det på lappene dine?
Stueloff Skrevet 3. januar 2015 #16 Skrevet 3. januar 2015 Hva står det på lappene dine? Det er rundt 100 lapper, så skriver ikke alle, men på de rosa (hvorfor jeg slutter) står det blant annet "Spare penger. (bruker 36500 kr i året hvis jeg kun røyer sigaretter og 10400 hvis jeg bare røyker tobakk)", "Leve lengre", "Friheten som kommer av å ikke være avhengig av noe", "Mine nærmeste blir stolt av meg <3 ", "Unngå å måtte gjøre alt dette på nytt" osv. På de blå (ting jeg kan gjøre i stedet for å røyke) står det ting som "Gå tur med hunden", "Kvinneguiden forum" , "Lese ei bok", "skrive liste over alt jeg er takknemlig for", "Ringe røyketelefonen", "Snakke med noen som støtter meg" m.m. Og på de grønne har jeg bare skrevet opp alt jeg ønsker meg, uansett hvor stort eller hvor lite det måtte være. 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 3. januar 2015 #17 Skrevet 3. januar 2015 Sluttet selv for 2 år siden og anbefaler og skaffe appen røykeslutt. Den ga meg kjempe motivasjon sammen med post ot lapper i hele huset. Synes dere er kjempe flinke som skal slutte, vit at det er veldig tøft de første ukene, men etter det er det fantastisk å være røykefri!
Gjest HappyWaffle Skrevet 4. januar 2015 #18 Skrevet 4. januar 2015 Sluttet selv for 2 år siden og anbefaler og skaffe appen røykeslutt. Den ga meg kjempe motivasjon sammen med post ot lapper i hele huset. Synes dere er kjempe flinke som skal slutte, vit at det er veldig tøft de første ukene, men etter det er det fantastisk å være røykefri! 3. dagen min uten røyk nå. å det føles ut som at jeg har et trykk i brystet, men det er vel helst fordi jeg anspenner meg nå som jeg ikek får gå ut å røyke åååh om jeg bare kunne tatt EN røyk! men nei! jeg røyket myyyyye mindre når det var 10-pakninger å få tak i, så hva de nye bestemmelsene var gode for må gudene vite! i følge appen har jeg spart 136 kr. så det er da noe
Gjest Solstråla88 Skrevet 4. januar 2015 #19 Skrevet 4. januar 2015 3. dagen min uten røyk nå. å det føles ut som at jeg har et trykk i brystet, men det er vel helst fordi jeg anspenner meg nå som jeg ikek får gå ut å røyke åååh om jeg bare kunne tatt EN røyk! men nei! jeg røyket myyyyye mindre når det var 10-pakninger å få tak i, så hva de nye bestemmelsene var gode for må gudene vite! i følge appen har jeg spart 136 kr. så det er da noe så flink du er! Det er ikke lett å slutte, det er faktisk kjempe vanskelig! Jeg synes appen var veldig motiverende, med at den teller uker, dager og timer du har vært røykfri. Jeg var ohså veldig plaget med luftveisinfeksjoner mens jeg røyket, det er jeg også helt kvitt. Jeg får sesongforkjølelse en gang eller ti i året, slik som alle ande😊 lykke til videre! Dette klarer du!!!
Stueloff Skrevet 6. januar 2015 #20 Skrevet 6. januar 2015 Nå har jeg også slutta. Vært ti timer og tre kvarter uten og jeg holder på å gå på veggene!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå