Gå til innhold

Toåringen "elsker bare pappa"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vær så snill å ikke involvere toåringen din overhodet. Jeg mener barnet skal skånes for dine personlige følelser som da er en følge av hans normale barneatferd. Du er den voksne.

Anonymous poster hash: 8cf97...ef4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær så snill å ikke involvere toåringen din overhodet. Jeg mener barnet skal skånes for dine personlige følelser som da er en følge av hans normale barneatferd. Du er den voksne.

Anonymous poster hash: 8cf97...ef4

Dette er noe av det rareste jeg har hørt. Skal man ikke reagere på noe barnet sier fordi det er normal barneadferd? Det er også ganske normalt å i perioder slå eller si stygge ting. Skal msn ikke da prate med barnet?

Anonymous poster hash: a4cb1...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje TS tenkes være for hardhendt i påkledning av barnet eller hårvask?

Dette med hårvask var noe som jeg opplevde som irriterende da jeg var barn. For varmt vann og altfor hardhendt. Hadde ikke vett på å si ifra.

Endret av Vux
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe av det rareste jeg har hørt. Skal man ikke reagere på noe barnet sier fordi det er normal barneadferd? Det er også ganske normalt å i perioder slå eller si stygge ting. Skal msn ikke da prate med barnet?

Anonymous poster hash: a4cb1...55d

Stor forskjell på å slå andre enn å si at man elsker pappa mest. En toåring legger nok ikke så mye i de ordene som en voksen heller, og å starte å lage sak ut av dette er bare tull. Om noen uker er sikkert mamma best igjen, men kanskje pappa da skal starte å lage sak av det?

Anonymous poster hash: 6bbb4...e84

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva godt det skal gjøre å spørre en 2-åring om han er sint på mammaen sin om dagen. De forstår ikke et slikt spørsmål, når det er snakk om noe som har vart et par uker. Enten har han en pappa-periode, som er helt normalt eller så skjønner han ikke hva han sier, men har lært seg et nytt ord uten å forstå innholdet helt. Eller så sier han noe for å se på reaksjonen (uten at det er noe ondsinnet ved det iom at han ikke forstår rekkevidden).

Jeg kan skjønne at det er sårende, men prøv å ikke legge for mye i det mtp alderen hans. De sier utrolig mye rart i den alderen også, som ikke har noe rot i virkeligheten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En toåring aner ikke hva som ligger i å elske en person men ikke en annen!!!

Favorittforelder i perioder er helt normalt.

Anonymous poster hash: 25b86...cf1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel helt normalt at små barn går gjennom slike faser? Har aldri hørt noe om at man "skal ta det opp" med en toåring. Det høres litt snålt ut for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe av det rareste jeg har hørt. Skal man ikke reagere på noe barnet sier fordi det er normal barneadferd? Det er også ganske normalt å i perioder slå eller si stygge ting. Skal msn ikke da prate med barnet?

Anonymous poster hash: a4cb1...55d

Jeg mener det er to helt forskjellige ting. Egne personlige følelser bør man sette til side når det gjelder å involvere barn i ting det enda ikke evner å forstå. Jeg mener man bør være forsiktig med det. At man ikke skal slå kan 2-åringen godt forstå, og det er en viktig del av veiledningen. Hva er hensikten din for barnets del?

Anonymous poster hash: 8cf97...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kun mamma som gjelder....pappa jobber mye, så det er stort sett bare meg og 2 åringen... Kunne faktisk tenkt meg at han var litt pappadalt innimellom :fnise:



Anonymous poster hash: a4a25...6dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det også pappa som er helten over alle helter, jeg får ikke en gang leie på gutten når pappa er med, for han skal bare leie på pappaen og ikke på mamma ( han er 2 og et halvt, men nærmere tre)

Synes det er helt greit. Pappaen er forholdsvis lite hjemme og det er ganske naturlig at han føles som mer luksus enn meg som er der hele tiden - til og med i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke verst det han sa, men st jeg blir avvist på alt. Jaja, går vel over og er helt pling i bollen å bli såret over.

Anonymous poster hash: a4cb1...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toåringen er i en pappadalt periode. I går sa han bla "elsker bare pappa. Ikke mamma". Har vært sånn et par, tre uker. Jeg blir lei meg. Noen som har hatt lignende?

Anonymous poster hash: 2f807...586

Barnet er to år og du blir lei deg. Vær voksen nå, ellers risikerer du at "elsker bare pappa, ikke mamma" varer livet ut. Hilsen en med en uutholdelig bebreidende og bitter mor - som aldri vil komme til å elske en annen forelder enn pappa.

Anonymous poster hash: 5e248...847

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke verst det han sa, men st jeg blir avvist på alt. Jaja, går vel over og er helt pling i bollen å bli såret over.

Anonymous poster hash: a4cb1...55d

Du er jo voksen! Ungen din er for liten til å forstå en slik samtale. Så bit det i det. Det går over.

Anonymous poster hash: 6bbb4...e84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt at du blir lei deg TS, men du må ikke ta deg nær av det barnet sier. Hos oss var gutten skikkelig mammadalt det første året, men da pappen så tok pappaperm, endret det seg. Da jeg kom hjem fra jobb ble jeg fullstendig avvist fra gutten, og han ville bare klenge på pappa. Jeg ble lei meg, men viste det selvsagt ikke. Vi løste det slik at vi respekterte guttens behov for pappa, men passet på at han og jeg fikk en del alenetid sammen der vi lekte og bare hadde det gøy. Det ble gradvis bedre, og nå som vi begge jobber og gutten går i barnehage, varierer det hvem som er mest populær.

Kanskje dere kan passe på at du og gutten din får mer tid alene sammen? Da slipper du å føle deg avvist hele tiden. Men dette vil gå seg til. Bare fortsett å være den gode mammaen jeg er helt sikker på at du er, så plutselig snur det, og du blir helten.



Anonymous poster hash: a5284...f2a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke verst det han sa, men st jeg blir avvist på alt. Jaja, går vel over og er helt pling i bollen å bli såret over.

Anonymous poster hash: a4cb1...55d

Det er ikke pling i bollen å bli såret over dette. Men det ville være pling i bollen å konfrontere et barn som nylig har lært seg å snakke med dette. Dette går over og vil gå i faser. Så er det mamma for alt i verden, så er det pappa for alt i verden. Fortsett å si at du elsker ham.

Anonymous poster hash: 3534b...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for de to siste, og gode, svarene.

Skulle tro jeg var en gæren, bitter mamma som beskyldte gutten for det ene og det andre basert på noen andre svar her ;)

Anonymous poster hash: a4cb1...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...