Gå til innhold

Nå inndras passet til


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt uenig!

Man kan fint ha en mening likevel. Enkelte foreldre blir dessuten blinde og kan ikke uttale seg på vegne av alle andre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt sånne som TS ikke har makt til å "inndra noen pass" eller bestemme hva vi har lov å mene noe om. Det morsomme er jo at hun først skriver at vi ikke skal mene noe om barneoppdragelse, og så vil hun vite hva vi har å si til det. Lurer på hva hun forventet, en tråd full av "du har selvsagt rett, vi bøyer oss i støvet og blir der til vi har født"?



Anonymous poster hash: 946e5...4ec
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig!

Man kan fint ha en mening likevel. Enkelte foreldre blir dessuten blinde og kan ikke uttale seg på vegne av alle andre barn.

jeg mener da heller ikke at foreldre vet noe som helst om andre enn sitt eget barn? Man kan iallefall komme med egne erfaringer og sette seg lettere inn i situasjonen. Ja, de fleste uten barn mener de kan ha en mening :P Nå skal vel alltids folk mene noe om alt da så.. Er nok mange som tar imot den meningen og legger den nederst i skuffen.

Igjen gjelder det ikke alle men sånne idiotiske utsagn som "min unge skal aldri få lov til å grise sånn" eller lignende "barn burde lære å ta ansvar" osv. no shit liksom

Anonymous poster hash: 120df...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, et par små hender kom borti enter knappen..

Nå inndras passet deres, barnløse. Til å belære og oppdra andre foreldre om oppdragelse. JA, klart dere kan ha reflekterte tanker, klart enkelte er mye smartere enn enkelte foreldre! Er ikke det som er poenget her nå. Poenget er at man kan umulig ane hvordan det er å ha et barn på fulltid når man ikke har barn selv og bare er for eksempel bhg ansatt, gravid, lærer, kjæresten til en med barn, hundeeier osv. Det er så utrolig mye som er lett å si og man tror så mye. Spesielt alle som såvidt er over 18 og plutselig vet alt om barneoppdragelse.. Kom ikke her og fortell hva og hvordan ting er, hva som er lov for foreldre å føle osv. Det er bare stygt! Eksempel min søster jobber i bhg (vanlig vgs) der ser hun diverse barn som er bortskjemte. Da ringer hun meg og snakker om at ååh sånn og sånn må du ikke gjøre med barna dine, for da blir de sånn og sånn. Ditt og datt er lurt å gjøre. ..

Kom igjen, gi meg noen gode grunner til hvorfor dere (fleste) uten barn skal komme med rådene deres? Nå er jeg kanskje ganske skarp her, men de trengs ikke!!

Jeg selv har hatt hund i barndommen, men har ikke mye peiling. Jeg prakker da selvsagt ikke på mine venner med hund råd om hva de skal gjøre og hvordan de skal trene hunden sin. Hvis hunden deres gjør noe dumt hos meg så er det ikke sånn at jeg utbryter "det der skulle aldri min hund fått lov til" Skjønner dere hva jeg mener? Er oppgitt over det her, nesten alle jeg snakker med i det virkelige liv forstår dette når de ikke har barn selv. Da er de veldig forsiktige. Men her på kg? Alle er visst barneeksperter. Det er dere ikke!! Du vet ikke alt om barn bare fordi du selv en gang, mest sanssynlig for ikke så lenge siden selv var et barn. Og nei, foreldre vet heller ikke alt om andre sine barn, men våre egne kjenner vi.

Anonymous poster hash: 120df...393

Ja, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sånne som TS ikke har makt til å "inndra noen pass" eller bestemme hva vi har lov å mene noe om. Det morsomme er jo at hun først skriver at vi ikke skal mene noe om barneoppdragelse, og så vil hun vite hva vi har å si til det. Lurer på hva hun forventet, en tråd full av "du har selvsagt rett, vi bøyer oss i støvet og blir der til vi har født"?

Anonymous poster hash: 946e5...4ec

Beklager! Mente ikke å spørre etter hva dere mente om det. Jeg mente å få ut frustrasjonen bare. Og å kanskje få noen Gode grunner til hvorfor dere skulle få komme med uønskede råd, men det har ingen kommet med så langt. Ingen som trenger å bøye seg i støvet her :) Nei jeg kan dessverre ikke bestemme det. Kan bare velge hvilke råd og meninger jeg velger å ta med meg.

Anonymous poster hash: 120df...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja.

var ikke spennende nok dette heller gitt, skal prøve igjen senere da :D

Anonymous poster hash: 120df...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg gir råd fra lærebøkene til en fortvilt mor, er det alltid gjort med humor og selvironi fordi jeg ikke har barn selv. Man kan da aldri være skråsikker på noe. Spesielt ikke på ulne fag som psykologi og pedagogikk. :)

Anonymous poster hash: 6664b...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...