Zenobia Skrevet 9. oktober 2022 Forfatter #581 Del Skrevet 9. oktober 2022 10min + 3min. Halve Night train + Entropy i 10-min intervallet. Elliptic i de 3 min etter pausen. Jeg merket at jeg K-J-E-D-E-T meg etter 2½ min. "Hvorfor gjør jeg dette her?" og jeg fant ikke noe svar. Skal jeg virkelig begynne å identifisere meg som en som holder meg i form?? Hva vil det koste meg av anstrengelser? Vil det være andre ting jeg kan gjøre, som tar kortere tid, og som er gjennomførbart? Tabata tar kort tid, men er uoppnåelig steinhardt. Kjedsomheten gikk heldigvis over. Jeg bare fortsatte å tråkke, og så gikk tankene over til andre ting. Det er ubehaget som distraherer meg og får meg til å ville stoppe. Mildt ubehag. Men så blir jeg litt vant til følelsen, og tankene blir "mine" igjen. Jeg er ikke så stødig (enda?) at jeg kan stå og lese. I pausen prøvde jeg gjentatte ganger å ta noen armhevinger. De blir litt dypere, men ikke sjans i havet på å ta dem riktig. Ikke engang med knærne nedi, som jeg har kapitulert til å ty til. Manualstenger mens jeg tråkker? Som oppvarming? Uten skiver? Samme avslapningsmusikk som fredag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 10. oktober 2022 Forfatter #582 Del Skrevet 10. oktober 2022 5 min. Lyttet til podkast. Rakk ikke å kjede meg. Det gikk helt greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 11. oktober 2022 Forfatter #583 Del Skrevet 11. oktober 2022 (endret) 10 min + 4 min. Tilløp til armhevinger (fra knærne) i pausen. Jeg var lei av musikken jeg har brukt, så jeg lyttet til disse: Da jeg hadde hørt halve, hadde jeg kommet opp i greit tempo, så jeg begynte fra start igjen, og holdt ganske greit tempoet. Her ble det litt fristil-tempo, gitt Siste jeg satte på (etter armhevingene): Igjen, lettere å holde tempo etter pausen. Den går litt for fort, men siste halvannet-to minuttene ga jeg på. Avslapningsmusikk etterpå: ... og flere fra samme album (Melted matter, Turning point ... ) Kjedsomheten kom innom litt før fem minutter. Den var mindre påtrengende, og etter hvert tok jeg opp en manualstang og viftet den vekk. Vekslet arm. Jeg skal huske å ta med begge stengene på torsdag. Endret 11. oktober 2022 av Zenobia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 12. oktober 2022 Forfatter #584 Del Skrevet 12. oktober 2022 5 min Ingen kjedsomhet i dag. Lyttet til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 13. oktober 2022 Forfatter #585 Del Skrevet 13. oktober 2022 10 min + 5 min I dag var det T - U - N - G - T å draaaaa seg selv igang. Men så fant jeg den perfekte musikken, og plutselig stod jeg der og trampet ivei Neste: Tempoet i dag var ikke noe problem å holde. Det siste minuttet eller så begynte jeg på denne: Så var det pause og armhevinger fra knærne. Husker ikke hvor mange jeg tok. Jeg klarer å gå dypere for hver gang, men ikke sjans i havet at jeg kan legge brystet nedi. Uansett, fremgang! Fulgte tempoet til sangen over. Ny trampe-bolk: Siden tempoet i dag var en smule uambisiøst, bestemte jeg meg for å ta i litt helt på slutten, så jeg rundet 900 steg. I begynnelsen av sistebolken, kom "gidder jeg dette"-tankene snikende. "Og hvor ofte??!" Jeg tenker tirs- , tors- og søndag. Ellers bare 5 minutter. Symbolsk. For å måtte ta på meg skoene. Og i tilfelle noe skjer som saboterer tirs- , tors- og søndagene, er det lettere å ta en full økt en annen dag. For jeg skal jo uansett ta på meg skoene og kjøre igang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 14. oktober 2022 Forfatter #586 Del Skrevet 14. oktober 2022 5 min mens jeg lyttet til en podkast Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 15. oktober 2022 Forfatter #587 Del Skrevet 15. oktober 2022 5 min. Lyttet til I morgen blir det "årntli": 10 + 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 16. oktober 2022 Forfatter #588 Del Skrevet 16. oktober 2022 (endret) 10 min + 6 min Var umotivert, og stilte på tråkker'n uten å ha bestemt meg for musikk. Tråkket igang mens jeg lette. Fant denne : Tempoet funket helt fint Så ble den ferdig, og ut på leit igjen ... Litt raskere tempo her: Pause! Tok sikkert 10 armhevinger som var dypere enn noensinne (men nesa er langt unna fremdeles, og fra knærne, ikke tærne) Uansett – fremgang! Tok et lite avbrekk, og så fem til. 6 siste minutter på step-en ble til ny musikkleit ... og her lette jeg så mye at jeg ikke husker hva jeg endte opp med. Gløttet ned på skritt-telleren etterpå: over 1000 skritt! Endret 17. oktober 2022 av Zenobia Tilføyd det jeg glemte i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 17. oktober 2022 Forfatter #589 Del Skrevet 17. oktober 2022 Tråkket i 5 min til Five great mountains. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 18. oktober 2022 Forfatter #590 Del Skrevet 18. oktober 2022 10 + 7 min. 1081 steg. Én ny sang, ellers blandadrops av tidligere innlimte. Merket hverken kjedsomhet eller motvilje i dag. Holder på litt med manualstenger mens jeg tråkker. Tungt nok. I pausen ble det halvannet sett med armhevinger. Jeg kan ikke telle dem; da blir det tungt umiddelbart. Som før: MYE lettere å starte på 2. step-økt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 19. oktober 2022 Forfatter #591 Del Skrevet 19. oktober 2022 5 min uten musikk; forsøkte å lese litt i et gammelt blad. Det ble ikke det helt store tempoet, men ingen kjedings. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 20. oktober 2022 Forfatter #592 Del Skrevet 20. oktober 2022 (endret) Hadde planlagt 10 min + 8 min. Det ble 13 min + 5 min Jaja, 18 minutter ble det, åkkesom. Har funnet frem stopperne på manualstengene, og satte på én på hver for å øke vekten minimalt. Planen var å ta litt før pausen (= før armhevingene), men nei. Der var det full stopp. Etter pausen derimot, brukte jeg dem. Fikk en idé om å lage en liten oversikt over sang | bmp https://songbpm.com/ ... en annen dag. Startet med 77 bpm Fortsatte etter litt plunder med 91 bpm Okeida, denne er 105 bpm. Var den jeg avsluttet med. + bittelitt av Intergalactic Highway (se tidligere post) 110 bpm på tampen. Endret 20. oktober 2022 av Zenobia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 21. oktober 2022 Forfatter #593 Del Skrevet 21. oktober 2022 5 min. Rotet mye med musikk. Dette 5 min-tullet slutter jeg med nå. Trooor vanen sitter inne? Er jeg optimist? Skulle vente med å droppe til jeg var opp på 20 min. Søndag er det 19 min, og jeg er spent på om jeg møter motstand søndag om jeg dropper 5 min i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 23. oktober 2022 Forfatter #594 Del Skrevet 23. oktober 2022 (endret) Rotet med musikken igjen Greide å lime inn feil lenke i posten over, men da jeg skulle finne igjen riktig sang, ble jeg til slutt så frustrert at jeg hoppet av etter 11 min, sjekket sanger for å finne bpm (på mobil), og hoppet på igjen da jeg ENDELIG fant hvis bmp = 90, ikke 91. Var for kjapp da jeg fant den i går. 11 min + 3 min, + 5 min = 19 min, som var målet. Denne gangen talte jeg "armhevinger" i den ordentlige pausen. 10 + 6. Det ser ut til at å hoppe over 5-minutts-dagene går greit. Det var ikke spesielt sterk motstand mot å komme igang i dag. Neste: tirsdag. Downloaded og Intergalactic highway var de andre sangene. Jeg tenker på å lage spilleliste, men jeg blir så fort lei av sanger til trening, så ... Endret 23. oktober 2022 av Zenobia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 27. oktober 2022 Forfatter #595 Del Skrevet 27. oktober 2022 TIRSDAG: Planla 10 min + 10 min. Ble 15 min + 5 min, som jo også er 20 min og det var målet. Glemte å logge her. Musikk omtrent som i dag. Armhevinger i pausen: Ja, det ble det, men husker ikke antall. Antall steg/tramp: 1414. - - - TORSDAG: Planla ca. 20 min. Det ble 15 min + 6 min. Startet med 77 bpm (All of a sudden you're gone, se tidl. post) Neste: 90 bpm (La maison, se tidl. post) Neste: 105 bpm (Downloaded, se tidl. post) Armhevinger i pausen til 85 bpm (You're the voice, se tidl. post) Ikke mange, men dypere og dypere går de!! Juhuu! Prøvde også litt fra tær istedenfor knær. Men det ble ikke rare greiene Etter pausen: 110 bpm (Intergalalactic Highway, se tidl. post). Startet den på nytt, da den er kortere enn 5 min. Antall steg: Over 1414; husker ikke nøyaktig. Det ble litt plunder helt i starten. På slutten av tirsdagsøkta kom det litt usmurt(?)-ulyd fra step-maskinen på slutten. Dermed hoppet jeg av i dag og smurte stemplene litt før jeg tråkket videre. Manualene ble brukt etter pausen. Null vekt på, bare stopperne og stengene. Ingen kjedings. Jeg tenker på andre ting. Lite oppmerksom på at jeg står der og tråkker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 30. oktober 2022 Forfatter #596 Del Skrevet 30. oktober 2022 (endret) Tempi: 136??! 0K, delt på to: 68 bpm Night train 85 bpm You're the voice 128 bpm Mariana Trench (da fikk jeg kjørt meg ) Siste før pause: 122 bpm. Måtte litt ned. Kan ikke skryte av armhevings-innsatsen i dag. Syntes ikke jeg kom like langt ned som på torsdag, men ryggen var iallfall rettere Prøvde fra tærne også: Ikke mulig. Etter pausen: 126 bpm Avsluttet med pianopartiet på Elliptic: 123 bpm Alt i alt et noe heftigere tempo. Fornøyd. 15 min + 7 min = 22 min Endret 30. oktober 2022 av Zenobia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 31. oktober 2022 Forfatter #597 Del Skrevet 31. oktober 2022 (endret) Tittel Tempo bpm Tid I ride alone 59 5:18 Run for the sun 65 6:33 Night train 68 3:02 Five Great Mountains 77 5:27 All of a sudden, you’re gone 77 7:12 Crystal Skies 79 7:48 Entropy 80 9:02 You’re the voice 85 5:02 Paranoid Android 86 6:39 Remembering 88 5:14 La maison 90 5:56 Give a little bit 91 4:08 Two roses 99 4:25 Andromeda Electronic Mix 100 5:10 Deep as love 101 5:54 Downloaded 105 3:46 Rusalka 106 5:59 Intergalactic Highway 110 4:29 Still the same 116 3:24 Love someone else 122 3:31 Elliptic 123 8:48 Candyslam Rainbow Massacre 126 4:26 Mariana Trench 128 3:58 Forslag til i morgen: Night train 3 min Entropy 9 min Candyslam ... 4½ min Tilsammen ca 15 min Pause/armhevinger/ Elliptic Etter pausen: (forts litt på Elliptic) Still the same 3½ min Mariana Trench 4 min Satser på 15 min + 8 min Endret 31. oktober 2022 av Zenobia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 1. november 2022 Forfatter #598 Del Skrevet 1. november 2022 Gjennomført som planlagt. 15 min + 8 min. 1600 steg blank* Armhevinger i pausen. I dag kom jeg dypere igjen Fra tærne føles mindre umulig. Tar tre "sett": fra knærne, rett i rygg og nakke! et forsøk på fra tærne, i dag ble det to, og så siste fra knærne igjen. Entropy ble faktisk litt sakte utover (80 bpm), så på torsdag starter jeg med den, trur eg. Kjedet meg litt, siden spillelisten allerede var laget. Ingenting å fikle med, og manualene er det bare nei til Forslag til torsdag: 80 bpm Entropy 9 min 116 bpm Still the same 3½ min 126 bpm Candyslam 4½ min Tilsammen ca 15 min Pause (mere Candyslam ---> Elliptic nesten 9 min) 123 bpm Elliptic gjenværende 4 min? Fra piano? 77 bpm All of a sudden ... roe ned litt, etter 1-2 min over til 128 bpm Mariana trench 4 min 110 Intergalactic highway 4½ min Burde være nok til 9 min her *Observasjon: step-telleren til maskinen ... enten fusker den, eller så kan den ikke bedre. På lavere bpm registrerer den 1 pr. steg. Når jeg går vesentlig opp i tempo, teller den 1 pr. 2 tramp. Dette var demotiverde Jeg skal utforske dette nærmere på torsdag, og finne ut ved hvilket tempo den endrer oppførsel. Kanskje hvis jeg øker tempo saktere, henger den med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 3. november 2022 Forfatter #599 Del Skrevet 3. november 2022 I dag gikk det som planlagt: 15 min + 9 min = 24 min. Men armhevinger i pausen. Entropy ble litt langsom utover. Prøver omtrent samme musikkvalg på søndag, men da hopper jeg videre fra Entropy halvveis i sangen. All of a sudden osv ble ALTFOR sakte etter Elliptic, selv om det var greit å roe ned i et minutt etter Elliptic. Hoppet videre til Mariana, som ble så heftig at jeg måtte hoppe av to-tre ganger i halvannet sekund for å få vekk melkesyre. Konklusjon: Bytter om på Intergalactic og Mariana, og kjører søndag som i dag (+ 1 min) med disse tilpasningene. Armhevinger: Ganske dype, fra knærne. To veldig korte fra tærne. Step-tellingen funket fint på 80 bpm. Mener å huske at den også funket på 116 bpm. Hva med 123 bpm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 6. november 2022 Forfatter #600 Del Skrevet 6. november 2022 15 min + 10 min = 25 min i dag. Merker for alvor at det begynner å ta tid. Det var tungt å komme igang, og tildels kjedelig å stå der å tråkke. Tungt vær ute, så utsikten var så som så. Entropy, Still the same, Candyslam ... pause 6 armhevinger x 2 + prøvde fra tærne et par etterpå. Elliptic, hoppet frem til pianopartiet, All of a sudden i 1 min, Intergalactic highway og Mariana til slutt. Er fristet til å holde meg på 25 min. De siste 7 min var LANGE. Det første kvarteret også ... Glemte helt å følge med skritt-telleren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå