Gå til innhold

Spenstig!


Zenobia

Anbefalte innlegg

Må si jeg er veldig glad i vårt Spenstig gjeng!

Om allesammen gjør to flere reps enn hva de egentlig klarer, så har vi fått voldsomme store mengder med energi at bevege seg sammen.

Denne uken:

-5 treningsøkter (lange/korte)

-To ekstra reps enn hva du føler er mulig.

Er dere med? Husker ikke hvem av dere som sa 5 treningsøkter men det var et supert forslag!

Idag er første dagen i mitt nye liv 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er med på 5 treningsøkter, men siden jeg fortsatt er dårlig (snork) kan jeg ikke presse meg så veldig mye at det går i reps. Får bli korte yogaøkter. Det blir uansett 5 flere økter enn det går i nå. :lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg skuffet over introtimen. Vi kom inn, ble tildelt våre kodebrikker og treneren forklarte branninstrukser og viste oss hvordan man slo av og på sykkel & tredemølle. That's it. Kom ut like dum som da jeg gikk inn!! Så nå har jeg skaffet meg prøvetime spesielt for å bli vist med maskiner.

Så det var det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caramiacaramella

Hadde en god treningsøkt idag morges, men nå føler jeg meg litt humørsyk. Til vanlig føler jeg at treningen gir meg energi og gjør meg opplagt, men idag stemmer ikke det. Det har nok noe å gjøre med at jeg sov veldig lite i natt, men jeg føler meg trøtt og sigen og har veldig lyst på sjokolade og junkfood. Har klart å holde meg fra å ta noe usunt, men det er en kjip følelse likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg en skikkelig dårlig dag. Er i dårlig humør, føler meg ikke opplagt, er slapp og har verdens verste hodepine + øyesmerter. Så det lover ikke godt. Jeg blir nok sofa-liggende i dag i mørkt og kaldt rom... Jeg som skulle trene i dag. Lysten er på topp, men formen er dritt...

Forhåpentligvis er jeg i form i morgen; ellers får jeg ikke 5 økter denne uka. Har så utrolig lyst å få det til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man ikke føler seg i form vil jeg anbefale 5 minutters yoga. Enten så er du like slapp etterpå, men har fått aktiviert kroppen litt, eller så får du ny energi og orker muligens en lengre økt eller annet.

Det er mange fine 5-10 minutters økter på Yoga Studio som er fine å prøve.

Selv hadde jeg en 15 mins yogaøkt i dag, og jeg fikk den herlige yogafølelsen etter økten selvom jeg var sliten - siden jeg fortsatt ikke er i form.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får rapportere her litt jeg da. Kosthold går bra. Har blitt kvitt søtsuget og hele den overspisingen jg holdt på med tidligere. Har opprettholdt trening helt ok. Men har dårlig samvittighet for at jg ikke trener nok. Skulle helst trent 5 ganger i uken i hodet mitt. Nå har jeg kjøpt meg PT for de tre neste månedene og starter på fredag. Gleder meg til å bli enda sunnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

s.gifpenstig!

Tusen takk for alle rapporter :ninja:Fortsett å la dem strømme inn, om enn i motbakke, sånn dann og vann. Vi skriver 21. januar, og om litt har vi holdt på en måned. Selv skal jeg ut å spasere i morgen. Har vært fysisk redusert, men er nå 99% klar til innsats.

745225w20xivu8su.gif

Bildet over er meg til sommeren. Blir man ikke langbeint av post-88169-0-27498300-1421253203.gif da :lillesky: Og får store pupper og langt, flott hår post-88169-0-69474200-1421492448.gif

Ikke det, nei.

STÅ PÅ!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er veldig glad i vårt Spenstig gjeng!

Om allesammen gjør to flere reps enn hva de egentlig klarer, så har vi fått voldsomme store mengder med energi at bevege seg sammen.

Denne uken:

-5 treningsøkter (lange/korte)

-To ekstra reps enn hva du føler er mulig.

Er dere med? Husker ikke hvem av dere som sa 5 treningsøkter men det var et supert forslag!

Idag er første dagen i mitt nye liv

Det var meg som kom med forslaget om 5 økter i uka :-)

For min egen del så har det blitt litt kaos med sykdom i familien og krise på jobb den siste uken så jeg har bare prøvd å overleve. Skadet meg også på trening på søndag da jeg skulle få ut litt vel mye frustrasjon på tredemøllen i intervalltrening, så har ikke kunnet trene på noen dager, men fikk første økt igjen i går, så nå får vi se om jeg rekker 4 økter til denne uka, det er i hvert fall det som er målet :-)

Gøy at flere er med på utfordringen, vi kan jo prøve å ha samme utfordring hver uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var meg som kom med forslaget om 5 økter i uka :-)

For min egen del så har det blitt litt kaos med sykdom i familien og krise på jobb den siste uken så jeg har bare prøvd å overleve. Skadet meg også på trening på søndag da jeg skulle få ut litt vel mye frustrasjon på tredemøllen i intervalltrening, så har ikke kunnet trene på noen dager, men fikk første økt igjen i går, så nå får vi se om jeg rekker 4 økter til denne uka, det er i hvert fall det som er målet :-)

Gøy at flere er med på utfordringen, vi kan jo prøve å ha samme utfordring hver uke?

Her er jeg fortsatt syk :-/ Så blir ikke mye trening på meg. Virker som mange av oss har blitt syke nå? Da må vi være kjempe flinke til å oppmuntre hverandre neste uke slik at vi ikke tapper motet.

Hva med å ha litt forskjellige utfordringer hver uke? Så må vi liksom følge litt med å :-)

Kanskje på søndag så "sitter vi mot en vegg" (vet ikke hva det heter?) for se hvor lenge vi klarer? Neste gang push ups, tredemøllen etc..? Og at disse tingene blir EKSTRA til resten av det vi planlagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg fortsatt syk :-/ Så blir ikke mye trening på meg. Virker som mange av oss har blitt syke nå? Da må vi være kjempe flinke til å oppmuntre hverandre neste uke slik at vi ikke tapper motet.

Hva med å ha litt forskjellige utfordringer hver uke? Så må vi liksom følge litt med å :-)

Kanskje på søndag så "sitter vi mot en vegg" (vet ikke hva det heter?) for se hvor lenge vi klarer? Neste gang push ups, tredemøllen etc..? Og at disse tingene blir EKSTRA til resten av det vi planlagt?

Jeg kan ta denne utfordringen: Å endelig begynne å tenke på armhevinger etter at jeg har vært på spaser-/joggetur. Begynner i dag. Skal ut snart!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg fortsatt syk :-/ Så blir ikke mye trening på meg. Virker som mange av oss har blitt syke nå? Da må vi være kjempe flinke til å oppmuntre hverandre neste uke slik at vi ikke tapper motet.

Hva med å ha litt forskjellige utfordringer hver uke? Så må vi liksom følge litt med å :-)

Kanskje på søndag så "sitter vi mot en vegg" (vet ikke hva det heter?) for se hvor lenge vi klarer? Neste gang push ups, tredemøllen etc..? Og at disse tingene blir EKSTRA til resten av det vi planlagt?

Høres supert ut med forskjellige utfordringer, det viktigste er jo bare at vi har en utfordring hver uke sånn at vi har noe å strekke oss etter :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man ikke føler seg i form vil jeg anbefale 5 minutters yoga. Enten så er du like slapp etterpå, men har fått aktiviert kroppen litt, eller så får du ny energi og orker muligens en lengre økt eller annet.

Det er mange fine 5-10 minutters økter på Yoga Studio som er fine å prøve.

Selv hadde jeg en 15 mins yogaøkt i dag, og jeg fikk den herlige yogafølelsen etter økten selvom jeg var sliten - siden jeg fortsatt ikke er i form.

God ide! Det skal jeg prøve neste gang :)

Jeg ble liggende på sofa i går til jeg la meg. Hver gang jeg bøyde på hodet/reise meg dunket det hardt i hodet og panna. Helt grusom dag i går. Men men!

I dag fikk jeg tatt en styrkeøkt på treningssenter! Det var så utrolig kleint å stå der blant mange flinke mennesker som vet hva de gjør. Jeg følte meg som den ultimate nybegynner. Jeg gjorde jo alt jeg kunne fra før av, men likevel. Følte at jeg gjorde alt feil og at alle så det.

Må bare få mer selvtillit. Men kanskje først av alt: KUNNSKAP og erfaring med maskiner og utstyr. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er økt 3/5 gjennomført! To økter igjen, så har jeg klart utfordringen! :) I dag ble det HIIT & yoga. Var mye knebøy involvert, og både rumpe og lår har fått gjennomgå! Jeg tenkte at I DAG skal jeg VIRKELIG presse meg. Jeg kan kjenne store forandringer. Jeg holder ut lengre (jeg klarte å ta alle jump-squatsene selv om musklene sveiii).

Håper dere får en flott (og sprek) helg! :hoppendeglad:

Og så tenkte jeg å dele et par støttende ord om det er noen som trenger det: Selv om ting ikke går på skinner hele tiden, så vil det gå bra! Det er bare menneskelig å ha dårlige dager :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caramiacaramella

Hei alle sammen! Håper dere har hatt en fin uke og koser dere nå i helgen. For meg går treningen og kostholdet fortsatt veldig bra - idag skulle jeg egentlig ha pause fra treningen, men hadde mye energi så jeg bestemte meg for å ta en liten tur på senteret for litt kardio. Holdt på en stund fordi jeg syntes det var gøy, og regnet på det nå - jeg forbrente faktisk over 900 kalorier på den økten! Kjempefornøyd :) og idag er min cheat day, så nå skal jeg på butikken for å kjøpe noe godis til ikveld :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Økt 4/5 er gjennomført! :) Det ble en times styrkeøkt for hele kroppen med kroppsvekt, siden jeg er hjemme. Men gjett om det var tungt..! :sjokkert: Nå skal jeg slappe av med mandler, knekkebrød og banan med peanuttsmør! Mmmm!

Ha en fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en fantastisk treningsuke!

Mandag: intervall på mølle

Tirsdag: 30 min core styrketrening

Onsdag: Fri

Torsdag: 60 min spinning og 75 min yoga på kvelden

Fredag: Fri

Lørdag: Langkjøring på mølle, 5km

Søndag: Intervall 50 min spinning

Jippi!! Er heldigvis frisk og rask. Har vært OK i matveien og, har holdt meg unna alkohol i hele januar og merker det veldig. Hadde taco i går, men lagde alt fra bunnen. Særlig hjemmelagede tacolefser inneholder halvparten så mange kalorier som de butikkjøpte. Og er myyyyye bedre! Bare et tips. Er veldig for forskjellige utfordringer.

Hva med armstyrke i neste uke? Hva med at alle skal stå i planken og ta armhevinger i kveld, og så er målet at alle skal bli litt sterkere til neste søndag? Jeg prøvde i dag og klarte 2,5 armhevinger (strake ben) og 1 min 18 sek planke (med albuer i bakken). Noen bedre? Tror jeg skal prøve å gjøre dette hver dag denne uken, det tar jo under 5 min. Så skal jeg bli sterkere neste uke!

Endret av svakni
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en fantastisk treningsuke!

Mandag: intervall på mølle

Tirsdag: 30 min core styrketrening

Onsdag: Fri

Torsdag: 60 min spinning og 75 min yoga på kvelden

Fredag: Fri

Lørdag: Langkjøring på mølle, 5km

Søndag: Intervall 50 min spinning

Jippi!! Er heldigvis frisk og rask. Har vært OK i matveien og, har holdt meg unna alkohol i hele januar og merker det veldig. Hadde taco i går, men lagde alt fra bunnen. Særlig hjemmelagede tacolefser inneholder halvparten så mange kalorier som de butikkjøpte. Og er myyyyye bedre! Bare et tips. Er veldig for forskjellige utfordringer.

Hva med armstyrke i neste uke? Hva med at alle skal stå i planken og ta armhevinger i kveld, og så er målet at alle skal bli litt sterkere til neste søndag? Jeg prøvde i dag og klarte 2,5 armhevinger (strake ben) og 1 min 18 sek planke (med albuer i bakken). Noen bedre? Tror jeg skal prøve å gjøre dette hver dag denne uken, det tar jo under 5 min. Så skal jeg bli sterkere neste uke!

Blir med på armhevingene :trene:

Du, og mange andre her, er skikkelig flinke på trenings- og kostholdsfronten. Jeg bøyer meg i støvet.

Endret av Zenobia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke med blanke ark.

Styrketrening i morges, tungt som fy, men slet meg gjennom det.

Det ble ikke trening fredag, så får ta igjen en økt denne uka. :trene:

Motivasjonen er bedre,

Ønsker alle en spenstig treningsuke!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...