Gå til innhold

50-årspresang til steinrik mann som har "alt"

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Min mann og jeg er invitert i 50-årslag til en mann som har absolutt "alt"...sukk. Hva kjøper man i gave til et slikt menneske??

Han kjører sportsbil, har masse penger, er gourmet, vinkjenner, you name it.... Hvis det er noe han har lyst på, kjøper han det. En skikkelig livsnyter. Er desperat etter tips, helst ikke over kr 1500.

alle forslag mottas med takk!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hihi....... kjøp han et opphold på BRIMI sitt hotell der han kan få være med å kokkelere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gi ham et gavekort på et kurs på Gastronomisk Institutt?

http://www.gastronomi.no

Kanskje sammen med den boken de ga ut i fjor "Fisk og Vin".

Eller kanskje et gavekort på en tur i seilfly?

Gi han en opplevelse! Det ligger det mye omtanke bak, og er garantert noe han kommer til å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nelle ikke innlogget
Han kjører sportsbil, har masse penger, er gourmet, vinkjenner, you name it.... Hvis det er noe han har lyst på, kjøper han det. En skikkelig livsnyter

...eller en skikkelig livsløgner.

På langt nær alt som frebringer lykke kan kjøpes for penger.

Skriv et dikt til ham, et vakkert dikt -eller kanskje en liten historie. Les det opp under selskapet. Det kan være deres gave. Om dere ikke er så flinke til å skrive selv -hva med å lese opp noe noen andre har skrevet? Eller fremføre en sang.

Eller hva med et eksemplar av boken "Den lille prinsen"? (...eller kanskje ikke, det vil kanskje provosere ham -avhengig av om han virkelig ER en livsnyter eller ikke. Er han en livsløgner vil han garantert bli provosert!)

Lag noe.

Eller dersom dere ikke er så praktisk flinke -hva med å kjøpe noe noen andre har laget? Keramikk. Et håndblåst glass. En tegning.

Eller rett og slett en flaske hjemmelaget vin?

Uansett håper jeg det blir en fin 50-års feiring og at dere får det gøy i selskapet!

Nelle :wink:

-som fremdeles ikke får til å logge inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

hvis han fisker kjøp noen kroker til han :-) hvis han spiller golf kjøp golfballer :-) hvis han er en jeger kjøp en regnhatt - skjønner du tegningen?

Blås i at han har penger.... det betyr ingenting. Sett deg inn i interessene hans og kjøp noe helt banalt som ikke koster skjorta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ideer:

-Kunst, eller brukskunst. Trenger overhode ikke å være så dyrt. Kan være bra nok med et par selbusokker/ votter eller en keramikk kopp. Slike ting ahr en egen verdi.

-Et macho dataspill etter hans interesser.

-Ei pen bok om sportsbiler , gourmetmat eller vin (kan ha fra før)

-En liten kjøkkenting til gourmetkokkerier som er i riktig design.

-Musikk

-Noe dere har lagd selv.

-Army swiss knife med navnet og dato for 50 årsdagen inngravert på det største knivbladet, pluss kanskje en litt personlig hilsen eller setning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To kunstglass og en duggfrisk, nyskjært rose og en god bursdagsklem. Og et hjemmelaget kort.

Ingen kunstglass er helt like, og dette er en helt spesiell presang å få.

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei alle sammen!

Takk for mange gode tips! :P

Svar til Nelle: Mannen ER en livsnyter. Han har ikke noe behov for å vise fram det han har, men han er et stor guttunge.. :)

Han har stor omtanke for andre, er svært hyggelig og jordnær, deler med andre av det han har, inviterer ofte til hyggelig lag hvor han står for mat og vin. Han har evnen til å glede seg over små ting i livet og ser på seg selv som heldig fordi han har foretatt investeringer som har gjort ham til en formuende mann.

Vi lar oss ikke besnære av hans midler, så hensikten med å få tips til gave, var ikke å komme opp med noe som imponerer.

Det er imidlertid ikke lett å finne på noe til ham, Gastronomisk Institutt har sluttet å arrangere kurs for hobbykokker, men takk for ideen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vil gjenta tipset om fadderbarn!

Det fikk jeg av en venninne i 30-årsgave. Hun ordnet alle papirene, og betalte for et par måneder før jeg overtok.

Se her for hvordan man blir fadder: http://www.sosbarnebyer.no/ (gå til Ditt Bidrag og Bli fadder)

SOS Barnebyer gir barn som har ingenting, mulighet til et fullverdig liv, med mor og søsken, mat, hus, og ikke minst, nødvendig utdannelse og støtte til å få jobb. Dermed er ringvirkningene langt mer enn bare dette barnet: Hans/hennes barn igjen vil også få mulighet til gode liv.

Polyanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg synes tipset om SOS-barnebyer er veldig bra, men han har allerede en fadderordning som han disponerer for sine tre barn.

Føler i høyeste grad at han har en stor sosial samvittighet, så det blir litt rare signaler å sende ham.

Tusen takk for tips så langt! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...