Gå til innhold

Kløe rundt anus

anneira

Anbefalte innlegg

Jeg klr så sinnsykt i underlivet rundt anus... kjentes ut som om en myggsverm har gått til angrep der nede. Jeg klør og klør, men det kjentes ut som samme kløe som ved myggestikk og kan klø til det blør.. blir helt gal! noen somk vet hva det kan komme av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vært ute med barberhøvelen? Det skal visstnok klø noe jævlig når håra vokser ut igjen.

Anonymous poster hash: 9b7d6...9af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært stresset i det siste? Her i huset oppleves analkløe i forbindelse med angst..

Anonymous poster hash: fc89e...84f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god hygiene. Jeg har vært ekstremt sliten de siste ukene. Jeg har nettopp gått på en penicilin-kur, kan det ha noe med det å gjøre tro? Jeg har ikke barbert meg på evigheter, så det kan ikke være det... jeg så med et speil, og det så ut som noe hvitt greier rundt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Citronella

Jeg har god hygiene. Jeg har vært ekstremt sliten de siste ukene. Jeg har nettopp gått på en penicilin-kur, kan det ha noe med det å gjøre tro? Jeg har ikke barbert meg på evigheter, så det kan ikke være det... jeg så med et speil, og det så ut som noe hvitt greier rundt...

Antibiotika tar all slags bakterier. Nå vet jeg ikke hva slags du har gått på, men det er alltid lurt å ta melkesyrebakterier i mens og etter en antibiotika-kur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok ikke antibiotika pga noe i underlivet, det var for å forebygge infeksjoner i et operasjonssår jeg hadde. Mener dy melkesyrebakterier for underlivets' skyld? Når jeg fikk bort alt det hvite nå så hjalp kløen seg litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

jeg tok ikke antibiotika pga noe i underlivet, det var for å forebygge infeksjoner i et operasjonssår jeg hadde. Mener dy melkesyrebakterier for underlivets' skyld? Når jeg fikk bort alt det hvite nå så hjalp kløen seg litt..

Jeg vet ikke hva det hvite er. Men antibiotika tar knekken på den naturlige bakterieflora. Og derfor kan melkesyrebakterier være bra å ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antibiotika kan føre til sopp, fordi den ødelegger naturlige bakteriefloraen ( som Citronella er inne på ). Du kan evnt kjøpe canesten på apoteket og smøre litt der det klør. Det lureste er vel uansett å rådføre seg med en lege først.

Anonymous poster hash: 9b7d6...9af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var noe hvitt greier rundt der nede, jeg har vaske og klødd der nede, inntil i dag da jeg så at det var et slags hvitt "belegg" der... jeg vaksa det skikkelig bort, og det er bedre nå. orker ikke å stresse med legen hvis det er så enkelt som å bare vaske vekk det hvite, og hvis det kommer av den kuren så blir det vel normalt igjen etter noen dager.... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres absolutt ut som sopp. Ta en canesten kur. Kommer ofte etter man har brukt antibiotika.

Anonymous poster hash: 4bf00...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antibiotika tar knekken på både de dårlige og de gode bakteriene, og dermed må dette "bygges opp igjen" for å bli normalt. Vil sterkt anbefale probiotika fra helsekost. Prøv det først, og om det ikke funker kan du prøve Canesten om du synes det funker (jeg synes det tørker ut slimhinnene) eventuelt dra til legen og få Diflucan :) håper det går bra!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Hvis en tar hårene rundt kaviarkrysset så klør det en del når hårene har begynt å komme ut igjen.

Ser det går bedre nå! Et lite tips fra meg er å bruke Zink-salve på! Jeg gjør det i mine klø-perioder og er klø-fri på et par timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Citronella

Nå synes jeg det blir mye synsing omkring diagnoser. Her bør dere rydde moderatorer, slik dere pleier når i slike helserelaterte spørsmål.

Tråden rapporteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...