Gå til innhold

Galt å banke opp nynazister?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Artikkeldato til side, kun for å svare på spørsmålet ditt:

Ja. Det er galt å banke opp nynazister. Det er galt å banke opp mennesker.



Anonymous poster hash: a9aaa...bdc
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er galt å banke opp mennesker.

Anonymous poster hash: a9aaa...bdc

Hvorfor er det galt å banke opp noen fordi vedkommende er en nynazist?

Med tanke på hva Nikolai Kvisler gjorde, er det ikke en god gjerning det å banke opp nynazister?

Anonymous poster hash: c1917...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er galt. Det er ikke ulovlig å være idiot. Denne idioten gikk ikke til fysisk angrep på disse andre idiotene, og da bør disse idiotene la denne idioten være. Jeg gråter ikke mye for en oppbanket nynazist, men det er selvsagt helt uakseptabelt å gå rundt og "banke opp nazisvin". Man skjønner jo hva slags folk det er som har gått løs på ham også, ikke akkurat de mest sympatiske vi har de heller.

Og jada, jeg ser at dette er fra flere år tilbake. Hvorvidt det er greit å gå rundt og banke opp folk er vel likevel en debatt som ikke er så fryktelig annerledes i 2014 enn i 2011.



Anonymous poster hash: 3435c...f57
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat noen aktuell sak, men ja, jeg synes det er galt å banke opp folk. "Banke opp" er ikke selvforsvar, det er vold, og selv om denne fyren sikkert ikke er guds beste barn, har han også rett til å gå i fred på gata så lenge han ikke plager noen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det galt å banke opp noen fordi vedkommende er en nynazist?

Med tanke på hva Nikolai Kvisler gjorde, er det ikke en god gjerning det å banke opp nynazister?

Anonymous poster hash: c1917...c23

Prihodko har vel ikke drept noen. Han er ikke en fyr jeg har lett for å synes synd på, men man skal jo være komplett kjøtthue for å mene at det er i orden å banke opp en fyr fordi en annen fyr som er sånn veldig roughly en slags meningsfelle av ham, uten at de har noe annet til felles, drepte noen.

"Med tanke på hva han som mener noe av det samme gjorde en gang, er det ikke greit å banke opp han her?" er jo helt fjernt. Nei, selvsagt er det ikke det.

Anonymous poster hash: 3435c...f57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat noen aktuell sak, men ja, jeg synes det er galt å banke opp folk. "Banke opp" er ikke selvforsvar, det er vold, og selv om denne fyren sikkert ikke er guds beste barn, har han også rett til å gå i fred på gata så lenge han ikke plager noen.

Så du støtter ikke parolen, "ingen nazister på våre gater"?

Anonymous poster hash: c1917...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du støtter ikke parolen, "ingen nazister på våre gater"?

Anonymous poster hash: c1917...c23

Som AB over skriver - det er ikke ulovlig å være idiot. Det er ulovlig med blind vold.

Anonymous poster hash: a9aaa...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som AB over skriver - det er ikke ulovlig å være idiot. Det er ulovlig med blind vold.

Anonymous poster hash: a9aaa...bdc

Noe nynazister bedriver. De går jo rundt og banker opp folk for hudfargen deres. Da fortjener de litt karma, synes du ikke? :fnise:

Anonymous poster hash: c1917...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du støtter ikke parolen, "ingen nazister på våre gater"?

Anonymous poster hash: c1917...c23

Hvordan planlegger man å kvitte seg med dem? De slutter jo ikke å være nazister fordi noen knøler banker dem opp på gata. Skal de drepes fordi de har helt grusomt idiotiske politiske meninger, selv dersom de ikke er fysiske i sin "kamp" eller ikke? Det ville vært eneste måten å bli kvitt dem på.

Selvsagt ønsker de aller, aller fleste, meg inkludert (jeg er asiat, for svingende, denne Prihodko hater helt sikkert meg også), at nazismen skal dø. Men å gjøre all antirasisme en slik bjørnetjeneste skader bare alt og alle. Nazismen svekkes jo ikke av dette, det eneste som skjer er at man banker opp en fyr. Jeg ønsker ingen nazister i våre gater, men jeg kommer jo ikke til å applaudere mer vold som overhodet ikke fører til færre nazister under påskudd av antifascistisk, antirasistisk eller antinazistisk "arbeid". Prihodko står jo ikke solidarisk ansvarlig for at Nikolai Kvisler drepte noen selv om Prihodko selv er en jævlig fyr med jævlige meninger.

Så nei, det er ikke greit å banke opp en fyr fordi han har de idiotiske holdningene han har såfremt han ikke selv direkte påfører noen skade. Ikke prøv å tillegge disse voldsmennene noen stor og gjennomtenkt ideell tilnærming til det hele. De sto jo ikke og tenkte at dette, dette er måten å få motarbeidet avskyelige, menneskefiendtlige politiske standpunkter. Det var "Shit ass, nazifaen, vi tar ham a", det skjønner jo alle. Jeg vil ikke være bekjent hverken nazister eller disse tullingene her.

Anonymous poster hash: 3435c...f57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe nynazister bedriver. De går jo rundt og banker opp folk for hudfargen deres. Da fortjener de litt karma, synes du ikke? :fnise:

Anonymous poster hash: c1917...c23

Ja, øye for øye mentaliteten har i alle år vist seg å være svært virkningsfull.

Anonymous poster hash: a9aaa...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tror jeg lar det ligge, særlig når TS bare kommer med meningsløse one-linere uansett. Prihodko er ikke skyldig i annet enn idioti. Selvtekt (ikke at det engang er selvtekt, forsåvidt) utført mot en idiot av andre idioter på denne måten er uakseptabelt, og de bør straffes. Som sagt gråter jeg ikke særlig for Prihodko, når ting først har skjedd, men slikt bør straffes og har med voldsforherligende halvape-oppførsel å gjøre, ikke antirasisme. Egentlig skremmende hvor like ukritisk idiotiske de er bare man kommer langt nok ut på siden. Og det er egentlig alt jeg har å si om det her. Takk for meg.



Anonymous poster hash: 3435c...f57
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du støtter ikke parolen, "ingen nazister på våre gater"?

Anonymous poster hash: c1917...c23

Nei, ikke hvis den skal håndheves med nazimetoder. Det er ikke alltid målet helliger middelet, og her mener jeg middelet står direkte i strid med målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trojan Norse

Så du støtter ikke parolen, "ingen nazister på våre gater"?

Anonymous poster hash: c1917...c23

Overhodet ikke.

Det er helt på trynet å angripe folk fysisk fordi de har en annen mening, nazister eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både islamister og nazister bør bekjempes med argumenter. Ingen islamister og nazister i våre gater, eller?



Anonymous poster hash: 30213...f1a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er selvfølgelig galt å banke opp folk på grunn av politisk overbevisning, uavhengig av om de er nazister, islamister, kommunister, feminister osv. At vi i Norge gjerne har en aksept for å banke opp akkurat nazister tror jeg sier mest av alt om det demokratiske sinnelaget hos en del politikere og journalister.

Endret av herzeleid
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...