Gjest Blondie65 Skrevet 30. desember 2014 #41 Skrevet 30. desember 2014 Fordi i enkelte, isolerte tilfeller syns jeg det er greit å ha som utgangspunkt at folk snakker sant. Samfunnet blir umulig å forholde seg til om man heller skal ta utgangspunkt i at alle lyver. Nå mener jeg altså når man ser på denne isolerte hendelsen hvor man ikke kjenner mannen overhodet, slik TS gjør. At TS som kjenner mannen og andre hendelser kan tro at han lyver er jo noe helt annet, men VI, som egentlig ikke vet en dritt, har jo ikke noe grunnlag til å automatisk gå utifra at han lyver. Vi har to motstridende forklaringer her, far og barnets. En av dem lyger. Hvem har mest å tjene på å lyge, far eller barnet? La oss anta at barnet har barbert seg selv, hvorfor skulle hun si at far har gjort det? Hva tjener hun på det? Hva tjener far på å si at barnet har gjort det selv? Hvis en ser bort fra at det ikke er mulig for et barn å barbere seg så nøyaktig som denne femåringen har gjort når man er fem år, så er fars forsvar at farlige barrbersaker er tilgjengelig for barnet slik at hun kan barbere seg selv. Allerede der er jo far på tur utfor stupet. Hvis far har barbert barnet så ser det sykt ut. Ingen barberer en femåring sånn helt ut av det blå. Så far har alt å tjene på å lyge. Nå kan det være at barnet aner på mors tone at det å innrømme å ha barbert seg selv ikke er noe som vil bli belønnet med godsaker. I tillegg er det vel også slik at å sverte far kan være positivt slik at en ikke må dra dit mer, men hvordan vet en femåring at å barbere seg selv og lyge om det vil være nyttig for å sverte far? Hvordan kom barnet på ideen om barbering? Hvorfor er barrbersakene tilgjengelig for henne? La oss anta at far snakker sant ... Får ikke til, det er for usannsynlig.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #42 Skrevet 30. desember 2014 Jeg får en dårlig magefølelse når jeg leser dette TS. Og viktigst av alt: Du som mor har en dårlig følelse. Noen har jo barbert leggene til barnet, og jeg vurderer det som svært lite sannsynlig at barnet har gjort det selv. Da må det være far. Når barnet også viser motvilje mot å dra til ham, er det noe som skurrer. Jeg ville absolutt snakket med helsesøster, som kanskje også kan snakke med barnet? Du må bare fortsette å følge godt med, og dersom du mistenker seksuelt misbruk, må du ikke nøle med å ta saken videre. Jeg har inntrykk av at "Ring barnevernet" brukes nesten litt for hyppig på KG, men akkurat mistanker om seksuelt misbruk mener jeg skal tas veldig alvorlig. Hilsen lærer Anonymous poster hash: f9933...511 1
Biloba Skrevet 30. desember 2014 #43 Skrevet 30. desember 2014 Fordi i enkelte, isolerte tilfeller syns jeg det er greit å ha som utgangspunkt at folk snakker sant. Samfunnet blir umulig å forholde seg til om man heller skal ta utgangspunkt i at alle lyver. Nå mener jeg altså når man ser på denne isolerte hendelsen hvor man ikke kjenner mannen overhodet, slik TS gjør. At TS som kjenner mannen og andre hendelser kan tro at han lyver er jo noe helt annet, men VI, som egentlig ikke vet en dritt, har jo ikke noe grunnlag til å automatisk gå utifra at han lyver. Hvorfor tror du datteren lyver? 2
Gjest Skrevet 30. desember 2014 #44 Skrevet 30. desember 2014 Vi har to motstridende forklaringer her, far og barnets. En av dem lyger. Hvem har mest å tjene på å lyge, far eller barnet? La oss anta at barnet har barbert seg selv, hvorfor skulle hun si at far har gjort det? Hva tjener hun på det? Hva tjener far på å si at barnet har gjort det selv? Hvis en ser bort fra at det ikke er mulig for et barn å barbere seg så nøyaktig som denne femåringen har gjort når man er fem år, så er fars forsvar at farlige barrbersaker er tilgjengelig for barnet slik at hun kan barbere seg selv. Allerede der er jo far på tur utfor stupet. Hvis far har barbert barnet så ser det sykt ut. Ingen barberer en femåring sånn helt ut av det blå. Så far har alt å tjene på å lyge. Nå kan det være at barnet aner på mors tone at det å innrømme å ha barbert seg selv ikke er noe som vil bli belønnet med godsaker. I tillegg er det vel også slik at å sverte far kan være positivt slik at en ikke må dra dit mer, men hvordan vet en femåring at å barbere seg selv og lyge om det vil være nyttig for å sverte far? Hvordan kom barnet på ideen om barbering? Hvorfor er barrbersakene tilgjengelig for henne? La oss anta at far snakker sant ... Får ikke til, det er for usannsynlig. Barnet er fem år, femåringer lyver ganske mye, uten at de har noen god grunn til det. Nå sier ikke jeg at det er umulig at far lyver, jeg sier bare at det er umulig for oss fremmede på et forum å ha den sneveste anelse om hvem som lyver. Det kan TS bedømme bedre selv og hun som kjenner situasjonen bedre bør vurdere dette selv, uten at vi skal avgjøre hvem som snakker sant eller ei.
Gjest Skrevet 30. desember 2014 #45 Skrevet 30. desember 2014 Hvorfor tror du datteren lyver? Jeg tror ingenting - det er hele poenget mitt. Det er helt tåpelig at vi skal sitte her, basert på en manns fetisjer (!), og bedømme om en voksen mann lyver eller snakker sant, uten snev av bevis!
Anders42 Skrevet 30. desember 2014 #46 Skrevet 30. desember 2014 Hva forventer du av å legge ut et slikt innlegg her på KG? Er det du skriver sant?Nå er jeg mann, og har hatt små unger, men de er store nå. Det er utenkelig at jeg skulle begynne å barbere eller gjøre andre ting med min datter for å pynte på hennes utseende!? Det høres jo veldig rart ut om det er tilfelle.Uansett , om det du skriver er sant så er det fortsatt barbering vi snakker om? Det er vel for så vidt ikke straffbart selv om det er en meget betenkelig ting å gjøre. Og hva i all verden er poenget/målet med det?Kanskje en idè å få noen profesjonell til å prate litt med dattern din? Se om det er noe mer merkverdig ved exn sin oppførsel ift barnet?Jeg syns du skal være veldig forsiktig med å antyde noe som helst før du vet hva som er skjedd. Tenk om hun har gjort det selv?
Biloba Skrevet 30. desember 2014 #47 Skrevet 30. desember 2014 Hva forventer du av å legge ut et slikt innlegg her på KG? Er det du skriver sant? Nå er jeg mann, og har hatt små unger, men de er store nå. Det er utenkelig at jeg skulle begynne å barbere eller gjøre andre ting med min datter for å pynte på hennes utseende!? Det høres jo veldig rart ut om det er tilfelle. Uansett , om det du skriver er sant så er det fortsatt barbering vi snakker om? Det er vel for så vidt ikke straffbart selv om det er en meget betenkelig ting å gjøre. Og hva i all verden er poenget/målet med det? Kanskje en idè å få noen profesjonell til å prate litt med dattern din? Se om det er noe mer merkverdig ved exn sin oppførsel ift barnet? Jeg syns du skal være veldig forsiktig med å antyde noe som helst før du vet hva som er skjedd. Tenk om hun har gjort det selv? Om han så bare har barbert henne, kan du tenke deg noen sikker, fornuftig årsak til en slik handling? En garanti for at det ikke var seksuelt motivert? Fra en som har kroppshårsfetisj, og utrygg datter som ikke vil til ham? 1
Anders42 Skrevet 30. desember 2014 #48 Skrevet 30. desember 2014 Om han så bare har barbert henne, kan du tenke deg noen sikker, fornuftig årsak til en slik handling? En garanti for at det ikke var seksuelt motivert? Fra en som har kroppshårsfetisj, og utrygg datter som ikke vil til ham?____Nei, som jeg skrev så fatter jeg ikke hva poenget skulle være med en sånn handling. Ingen her inne på KG kan si om dette er noe som er motivert ut fra noe seksuelt eller av evt. andre årsaker.Derfor syns jeg dama skulle oppsøke profesjonell hjelp som kan se nærmere på dette.
HoppsyDaisy Skrevet 30. desember 2014 #49 Skrevet 30. desember 2014 Jeg har bare en liten kommentar. Jeg har skilte foreldre. Når jeg var lita forgudet jeg pappan min og ville for alt i verden besøke han. Det var utenkelig å bli hjemme hos mor pga diverse vondter. En prat med helsesøster er nok ikke så dumt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå