AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #21 Skrevet 30. desember 2014 Jeg tror ikke far har barbert legger for å stimulere kraftigere hårvekst. Derimot kan han tatt seg selv i å ha opphissende tanker om jenta/bena til jenta, og vil forhindre at disse skal fortsette. Dersom dette er tilfellet er det jo klart det er bekymringsverdig, ettersom man da undertrykker følelser/reaksjoner som i senere tid kan blusse opp i perioden før jenta finner det naturlig å barbere hår på div. andre steder. Jeg synes ikke det er rart at TS drar en seksuell kobling, og jeg tror ikke denne koblingen har komt av seg selv utelukkende pga. denne handlingen. Det kan ha vært tegn som har ligget og murret i underbevisstheten til ts. Jeg ville ha rådført meg med legen min og evt. fått henvisning videre til annet fagfolk. Det kan godt hende ts tar helt feil av situasjonen og det underliggende, men jeg ville ikke ha latt det ligge uten å ha rådført meg med fagfolk først. Anonymous poster hash: 8565f...be3 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #22 Skrevet 30. desember 2014 Kjære TS, vær så snill å DRIT I ALLE IDIOTENE her som mener at du ikke har noe å bekymre deg for. Mange forgriper seg på sine egne barn, barnebarn, nieser eller nevøer. MANGE FLERE ENN FOLK TROR! Hvis han forgriper seg på denne lille jenta så kommer han til å ødelegge henne for alltid. NEI, det er ikke normalt at en far, en voksen mann barberer bort hårene på leggene til en liten jente, uansett om det er datteren hans eller ikke. Det er ikke normalt at en far begynner å snakke om at datteren etterhvert vil få kjønnshår. Jeg hadde aldri stolt på en sånn mann! ALDRI! Ta en prat med datteren din, få henne til å bli trygg på deg, at hun forteller deg alt som skjer hos denne pappaen. Få henne til å skjønne at det ikke er lov for noen å ta på hennes privatedeler, barbere hår på kroppen hennes etc. Vær på vakt, redd denne uskyldige jente før noe eventuelt skjer. Anonymous poster hash: 2da62...731 4
FruRaeder Skrevet 30. desember 2014 #23 Skrevet 30. desember 2014 (endret) Jeg tror vi mødre er programmert til å være bekymret for våre barn. Dessverre innebærer det å tenke på de verst mulige ting. Jeg kunne dratt opp slike konklusjoner, men min rasjonelle side ville aldri gjort det. Barbering av legger er på reklamer dagen lang, og barn plukker slikt opp. Jeg vil ikke si at det er grunn for bekymring, men på en annen side er det kanskje det. Sett deg ned med barnet, prøv å få henne til å snakke. Da jeg var barn fortalte jeg det jeg opplevde til min mor, men jeg turte ikke å snakke med politiet. Jeg var da to år, vil tro det er lettere å snakke med en femåring hvis du bruker god tig og er forsiktig. Kanskje du kan forhøre deg med lege eller barnepsykolog først. Legger til at det er ikke helt uforståelig at far trekker opp at barnet vil oppleve mer hårvekst hvis dere var i en opphetet diskusjon. Jeg har ofte hørt mødre snakke om de erigerte penisene små gutter får. Endret 30. desember 2014 av FruRaeder
Biloba Skrevet 30. desember 2014 #24 Skrevet 30. desember 2014 Hun vil ikke til sin far og har vondter her og der. Allerede der er det grunn til bekymring. Ikke nødvendigvis for overgrep, men for at hun ikke har full trygghet og trivsel hos far. Far har hårfetisj, og 5 år gammel datter viser gjennomgått kroppsbarbering i ulike vekstgrader. Kanskje har går han lenger, men det er egentlig mer enn ubehagelig å se for seg et lite barn som sitter der og må gjøre som far sier, og en far som er i "stemning" og endret mens han holder på med bena hennes. Her må du få profesjonell hjelp til å finne ut om det pågår direkte overgrep eller grenseoverskridende atferd. Og nei, det er ikke normalt at en far barberer kroppen til et barn, og det er ikke noe han gjør for å redusere det han ser på som seksuelt hos datteren. En trygg far trenger ikke å modifisere kroppen til barnet sitt for å begrense tenning på henne. Kontakt noen som har peiling, f.eks Barnehuset, for å få råd om veien videre. Fastlegen og helsestasjonen har ikke nødvendigvis mye kunnskap, og kan være for redde for å skade et forhold mellom far og barn, eller for at det skal være grunnløse beskyldninger mellom skilte i konflikt. 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #25 Skrevet 30. desember 2014 Slutter aldri å bli forundet over hva folk klarer å koke sammen. Her lukter det suging av bensin...Anonymous poster hash: e8717...ddc
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #26 Skrevet 30. desember 2014 Jeg ville ikke anklaget pappa uten å ha en veldig veldig god grunn. Og spesielt er det utrolig at du kobler dette seksuelt. Bare fordi man liker ubarberte damer betyr ikke at man ser slik på sin datter? I såfall har jeg et problem, for pappaen til barnet mitt liker lyshårete damer og barnet vårt har lyst hår. Du skjønner vel at parallellen ikke er helt til stede?Anonymous poster hash: 3114d...e3f Farger far til ungen din håret hennes lyst? Nei. Ts sin eks går aktivt inn for å barbere bort hår for kraftigere hårvekst. Din mann går ikke aktivt inn for ditt barns hårfarge.Anonymous poster hash: e4e49...658 1
38og5 Skrevet 30. desember 2014 #27 Skrevet 30. desember 2014 TS, er det noe annet ved hans karakter som er bekymringsverdig eller er det kun denne ene tingen? Anonymous poster hash: d8265...28e Jeg ville ikke anklaget pappa uten å ha en veldig veldig god grunn. Og spesielt er det utrolig at du kobler dette seksuelt. Bare fordi man liker ubarberte damer betyr ikke at man ser slik på sin datter? I såfall har jeg et problem, for pappaen til barnet mitt liker lyshårete damer og barnet vårt har lyst hår. Du skjønner vel at parallellen ikke er helt til stede? Anonymous poster hash: 3114d...e3f Men om din datter hadde mørkt hår og han begynte å bleke det og du visste at han fikk tenning hver gang han så et blondt hode...Hadde du stusset da? Da snakker jeg ikke om hva han synes er penest å se på, men hva han direkte tenner på. Som er tilfelle her... 3
38og5 Skrevet 30. desember 2014 #28 Skrevet 30. desember 2014 Men om din datter hadde mørkt hår og han begynte å bleke det og du visste at han fikk tenning hver gang han så et blondt hode...Hadde du stusset da? Da snakker jeg ikke om hva han synes er penest å se på, men hva han direkte tenner på. Som er tilfelle her... Det er veldig mange andre ting ved hans karakter som er bekymringsverdig, ja. Men har prøvd å fatte meg kort og konkret i forhold til en enkelt hendelse...
Infinite Skrevet 30. desember 2014 #29 Skrevet 30. desember 2014 Jeg ville også hatt en dårlig magefølelse i denne situasjonen hvis jeg var deg. 3
Gjest Skrevet 30. desember 2014 #30 Skrevet 30. desember 2014 Jeg syns ikke det er noe i denne enkelthendelsen som bør få deg til å reagere. Han sier han ikke har barbert leggene hennes, og man må jo da, sett i dette enkelttilfellet, anta at han snakker sant. Hva han tenner på er fullstendig irrelevant. Men du sier jo at det er andre ting som bekymrer deg, og det er jo helheten du må se på. Hva vi mener om et enkelttilfelle er også helt irrelevant, for vi ser ikke det store bildet, og vi vet ikke hva din magefølelse sier. Er du bekymret, så må du ta utgangspunkt i det. Isolert sett er det ingenting her som er alarmerende, men du kjenner jo mannen bedre enn oss, og du og din datter lever jo ikke i isolasjon. Poenget er: Lytt til deg selv. Vi andre har ikke snøring.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #31 Skrevet 30. desember 2014 Her høres det ut som en fjær har blitt til ti høns, og man leter etter unnskyldninger for å stoppe samværet.Anonymous poster hash: dde07...b91
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #32 Skrevet 30. desember 2014 Men om din datter hadde mørkt hår og han begynte å bleke det og du visste at han fikk tenning hver gang han så et blondt hode...Hadde du stusset da? Da snakker jeg ikke om hva han synes er penest å se på, men hva han direkte tenner på. Som er tilfelle her... Så om moren hans hadde hatt blondt hår så drømmer han sikkert om knulle henne... Ja, faren hans og. Anonymous poster hash: dde07...b91
Gjest 2JZ Skrevet 30. desember 2014 #33 Skrevet 30. desember 2014 Jeg ville ikke anklaget pappa uten å ha en veldig veldig god grunn. Og spesielt er det utrolig at du kobler dette seksuelt. Bare fordi man liker ubarberte damer betyr ikke at man ser slik på sin datter? I såfall har jeg et problem, for pappaen til barnet mitt liker lyshårete damer og barnet vårt har lyst hår. Du skjønner vel at parallellen ikke er helt til stede?Anonymous poster hash: 3114d...e3f Enig i dette.
Gjest Blondie65 Skrevet 30. desember 2014 #34 Skrevet 30. desember 2014 1) Barnet (5 år) har i lang tid ikke villet dra til far. 2) På direkte spørsmål om hvem som har barbert leggene svarer barnet "far, vel". 3) Far benekter at han har barbert leggene. 4) Leggene er uten sår og skrammer etter barberingen. 5) Far sier barnet etteraper mors leggbarbering. 6) Far etterlater skarp barberhøvel slik at barnet kan nå den. Dette er sakens kjerne. De fleste små barn ønsker kontakt med begge sine foreldre. Når barnet uttrykker motvilje må man prøve å finne ut hvorfor. Fars barbering av barnets legger er unaturlig - i beste fall er det disse handlingene som gjør barnet utrygg. Jeg ønsker ikke å spekulere i hvorfor far barberer barnet, men jeg ville ikke akseptert hans påstander om kopiadferd (har sett mor gjøre sånn) som ikke finnes da mor ikke barberer legger foran barnet. Fars påstand om at barbersakene er tilgjengelig for barnet er også belymringsverdig - slike gjenstander vil en vel helst ikke at barn leker med? Barnet har fått til en jevn og sårfri barbering - dette krever øvelse og veldig skarp høvel. Ærlig talt, lyg litt bedre far? Barnet er fem år og utrygt hos far. Snakk med helsesøster og eventuelt barnevern. Dette er ikke noe å feie under teppet.
Hulderen Skrevet 30. desember 2014 #35 Skrevet 30. desember 2014 1) Barnet (5 år) har i lang tid ikke villet dra til far. 2) På direkte spørsmål om hvem som har barbert leggene svarer barnet "far, vel". 3) Far benekter at han har barbert leggene. 4) Leggene er uten sår og skrammer etter barberingen. 5) Far sier barnet etteraper mors leggbarbering. 6) Far etterlater skarp barberhøvel slik at barnet kan nå den. Dette er sakens kjerne. De fleste små barn ønsker kontakt med begge sine foreldre. Når barnet uttrykker motvilje må man prøve å finne ut hvorfor. Fars barbering av barnets legger er unaturlig - i beste fall er det disse handlingene som gjør barnet utrygg. Jeg ønsker ikke å spekulere i hvorfor far barberer barnet, men jeg ville ikke akseptert hans påstander om kopiadferd (har sett mor gjøre sånn) som ikke finnes da mor ikke barberer legger foran barnet. Fars påstand om at barbersakene er tilgjengelig for barnet er også belymringsverdig - slike gjenstander vil en vel helst ikke at barn leker med? Barnet har fått til en jevn og sårfri barbering - dette krever øvelse og veldig skarp høvel. Ærlig talt, lyg litt bedre far? Barnet er fem år og utrygt hos far. Snakk med helsesøster og eventuelt barnevern. Dette er ikke noe å feie under teppet. Veldig godt oppsummert. Dette må du lytte til, TS.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #36 Skrevet 30. desember 2014 1) Barnet (5 år) har i lang tid ikke villet dra til far. 2) På direkte spørsmål om hvem som har barbert leggene svarer barnet "far, vel". 3) Far benekter at han har barbert leggene. 4) Leggene er uten sår og skrammer etter barberingen. 5) Far sier barnet etteraper mors leggbarbering. 6) Far etterlater skarp barberhøvel slik at barnet kan nå den. Dette er sakens kjerne. De fleste små barn ønsker kontakt med begge sine foreldre. Når barnet uttrykker motvilje må man prøve å finne ut hvorfor. Fars barbering av barnets legger er unaturlig - i beste fall er det disse handlingene som gjør barnet utrygg. Jeg ønsker ikke å spekulere i hvorfor far barberer barnet, men jeg ville ikke akseptert hans påstander om kopiadferd (har sett mor gjøre sånn) som ikke finnes da mor ikke barberer legger foran barnet. Fars påstand om at barbersakene er tilgjengelig for barnet er også belymringsverdig - slike gjenstander vil en vel helst ikke at barn leker med? Barnet har fått til en jevn og sårfri barbering - dette krever øvelse og veldig skarp høvel. Ærlig talt, lyg litt bedre far? Barnet er fem år og utrygt hos far. Snakk med helsesøster og eventuelt barnevern. Dette er ikke noe å feie under teppet. Dette kunne vært en god oppsummering hadde det ikke vært for at du feilsiterer TS/barnet på et viktig punkt. Barnet sa IKKE "Far, vel..". Det sa "pappa, kanskje". Og nå vet vi ikke hvordan TS stilte spørsmålet heller. Og barn kan lyve. DOg enig i at TS bør følge dette opp om hun er bekymret, men det er en uting å vri på sitater på den måten. Anonymous poster hash: 70010...369
Gjest Blondie65 Skrevet 30. desember 2014 #37 Skrevet 30. desember 2014 Dette kunne vært en god oppsummering hadde det ikke vært for at du feilsiterer TS/barnet på et viktig punkt. Barnet sa IKKE "Far, vel..". Det sa "pappa, kanskje". Og nå vet vi ikke hvordan TS stilte spørsmålet heller. Og barn kan lyve. DOg enig i at TS bør følge dette opp om hun er bekymret, men det er en uting å vri på sitater på den måten. Anonymous poster hash: 70010...369 Beklager. Jeg har ikke sitert, jeg har gjengitt etter husken. Husket feil.
Biloba Skrevet 30. desember 2014 #38 Skrevet 30. desember 2014 Dette kunne vært en god oppsummering hadde det ikke vært for at du feilsiterer TS/barnet på et viktig punkt. Barnet sa IKKE "Far, vel..". Det sa "pappa, kanskje". Og nå vet vi ikke hvordan TS stilte spørsmålet heller. Og barn kan lyve. DOg enig i at TS bør følge dette opp om hun er bekymret, men det er en uting å vri på sitater på den måten.Anonymous poster hash: 70010...369 Pappa, kanskje. Fordi hun er usikker på om det er ok å si det? 3
Biloba Skrevet 30. desember 2014 #39 Skrevet 30. desember 2014 Han sier han ikke har barbert leggene hennes, og man må jo da, sett i dette enkelttilfellet, anta at han snakker sant. Hvorfor må man anta at han snakker sant? Hans forklaring ser ut som en lang rotur. 5-åringens forklaring ser konsis og umiddelbar ut i forhold. 3
Gjest Skrevet 30. desember 2014 #40 Skrevet 30. desember 2014 Hvorfor må man anta at han snakker sant? Hans forklaring ser ut som en lang rotur. 5-åringens forklaring ser konsis og umiddelbar ut i forhold. Fordi i enkelte, isolerte tilfeller syns jeg det er greit å ha som utgangspunkt at folk snakker sant. Samfunnet blir umulig å forholde seg til om man heller skal ta utgangspunkt i at alle lyver. Nå mener jeg altså når man ser på denne isolerte hendelsen hvor man ikke kjenner mannen overhodet, slik TS gjør. At TS som kjenner mannen og andre hendelser kan tro at han lyver er jo noe helt annet, men VI, som egentlig ikke vet en dritt, har jo ikke noe grunnlag til å automatisk gå utifra at han lyver. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå