Gå til innhold

Bekymret mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et noe underlig spørsmål( normale omstendigheter tatt i betraktning).
Jeg og min x har en datter på fem år. Jeg har lenge opplevd at hun ikke vil til sin far og hun har slitt med mye vondter her og der. Jeg har lenge forsøkt å oppmuntre henne til å ville dit, men det ser ikke ut til at dette hjelper.
Så oppdaget jeg noe denne sommeren som fikk meg til å stusse. Hårveksten på bena hennes var plutselig blitt ekstremt kraftig og tykt. Tenkte da at det var rart jeg ikke hadde sett dette før, men tenkte også at hun sikkert vokser dette av seg. Så, for en mnd tid siden, så jeg at alt håret på leggene hennes var borte ( som om det var barbert bort) og jeg spurte henne direkte om hvem som hadde gjort dette. Hun svarte " pappa kanskje". Etter at hun hadde lagt seg, ringte jeg far for å høre om dette var riktig. Det første han sa var at vår datter løy. Deretter presenterte han en konklusjon om at hun må ha gjort dette selv. Barbert leggene sine selv altså.. " Hun er smart vettu, har sikkert stått og fulgt med når du har barbert leggene dine og har tenkt at det skal jeg også gjøre. Og så har hun jo sett meg barbere skjegget mitt, og jeg legger alltid fra meg barberhøvelen i en høyde som hun når opp til." Og at hun løy om at far hadde gjort det, var sikkert fordi hun var flau over stubbene som vokste ut igjen. Han var skråsikker på at hun hadde gjort det selv og at hun sikkert hadde gjort det flere ganger. " den kjøper jeg ikke", sa jeg. " Neivel? Hvilket voksent menneske gjør noe sånt da? Nei, dette er jeg helt sikker på at hun har gjort selv"
Jeg kjenner bare ett voksent menneske som kan være i stand til å gjøre noe sånt og det er en som jeg vet har en egen fetisj på kraftig kroppshårsvekst, nemlig far selv. Han har visst glemt at han en gang spurte meg da vi var sammen om jeg kunne stoppe å barbere meg under armer, bikinilinje og bena, for hårveksten på disse stedene tente han... Han har ganske mange andre fetisjer også, men nå ønsker jeg å holde meg konkret til det jeg har oppdaget og spør meg om dette er grunn til bekymring.
Det skal videre sies at til å være fem år, har vår datter manøvrert barberhøvelen uten en skramme, jeg har ikke en eneste gang barbert leggene mine foran henne og som jeg sa til far: hvis hun forsøker å kopiere oss, så får vi håpe på at hun ikke har barbert seg i ansiktet også da? " Å neida, det er bare bena, det er jeg helt sikker på!" Det er noe som skurrer forferdelig her, men hva kan jeg gjøre? For meg høres dette ut som en renspikka løgn, en ganske dårlig en også. Dessuten er det ikke første gang han lyver, det er ingen tillit her... Og hvor ille vil ikke dette oppleves av datteren vår når hun begynner på skolen og hun etter hvert skjemmes over sine hårete ben i gymmen. Det mente far det ikke var noe å ta på vei for, og så begynte han å prate om at hun etter hvert ville få kjønnshår og hår andre steder. Da ble jeg uvel og presiserte at jeg snakket om en jente på 5 år!
Beklager et rotete oppsett, men akkurat nå er jeg ganske opprørt. Hva kan jeg gjøre? Jeg er helt ærlig når jeg sier at jeg føler at han en dag kommer til å forgripe seg på henne.
Er det noe jeg bør være ekstra oppmerksom på i fremtiden, har du noen konkrete tips til hvordan jeg kan håndtere situasjonen? Og ikke minst, er dette bekymringsverdig??? Jeg mener i aller høyeste grad at det er det...!!

Hilsen bekymret mor

Anonymous poster hash: 27bc0...52a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er bekymringsverdig, i første omgang fordi han åpenbart lyver til deg om dette. Håper noen andre har litt mer konkrete forslag og råd til deg, men jeg ville altså ikke latt dette "fare".

Anonymous poster hash: 2eae1...362
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Ikke skjønte jeg heller om du mener at faren har påført henne hårete legger?

Jeg har selv barbert armene mine da jeg var 7 år uten at foreldrene mine visste noe om det. Jeg har og hadde veldig kraftig hårvekst på både ben og armer og lekte meg med saks og høvel i all hemmelighet.

Anonymous poster hash: 818ee...ac8

Endret av Surriball
  • Liker 4
Skrevet

Jeg sliter litt med å forstå, du mener at han barberer for at hun skal få mer hår..? Det er ikke sånn at det vokser ut tykkere hår hvis man barberer dem bort...

Anonymous poster hash: f2c13...c55
  • Liker 11
Skrevet

Om han har barberte leggene til 5-åringen så er det slettes ikke ok, men hvor i alle dager trekker du konklusjonen om at dette har noe med seksuell tilfredsstillelse å gjøre?!

• Liker 1
Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg tror ts kanskje mener at faren barberte jentas ben for å unngå at hun ser ut som en voksen/seksuell kvinne?

Skrevet

Jeg sliter litt med å forstå, du mener at han barberer for at hun skal få mer hår..? Det er ikke sånn at det vokser ut tykkere hår hvis man barberer dem bort...

Etterhvert gjør det det jo. Har selv barn på fem år, og hun ville ALDRI gjort dette selv og har setteg gjøre det mange ganger. For det første er en barberhøvel skarp, og da ville det garantert vært kutt her og der eller «ugjevnt». Ts, du har all grunn til bekymring, jeg ville ikke latt det være, for dette har hun ikke gjort selv. Min jente på fem er godt utviklet, men ville ikke fått det til om hun prøvde. Jeg vil påstå at far lyver.

Anonymous poster hash: d6798...83b

Skrevet

Om han har barberte leggene til 5-åringen så er det slettes ikke ok, men hvor i alle dager trekker du konklusjonen om at dette har noe med seksuell tilfredsstillelse å gjøre?!

Ene og alene fordi( som det står i innlegget) jeg vet han liker kraftig hårvekst, det tenner han. ( Beklager, dette høres helt sykt ut, men derfor linket jeg det til seksualitetsforumet..)

• Liker 1
Skrevet

Etterhvert gjør det det jo. Har selv barn på fem år, og hun ville ALDRI gjort dette selv og har setteg gjøre det mange ganger. For det første er en barberhøvel skarp, og da ville det garantert vært kutt her og der eller «ugjevnt». Ts, du har all grunn til bekymring, jeg ville ikke latt det være, for dette har hun ikke gjort selv. Min jente på fem er godt utviklet, men ville ikke fått det til om hun prøvde. Jeg vil påstå at far lyver.

Mine tanker på en prikk!

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår egentlig ikke helt selv, at noen kan gjøre det med den hensikt. Men basert på mine erfaringer med han, kan det virke sånn.. Det stimulerer hårveksten og den blir tettere og kraftigere.

Skrevet

Jeg tror ts kanskje mener at faren barberte jentas ben for å unngå at hun ser ut som en voksen/seksuell kvinne?

Og da er det likevel et problem...

• Liker 1
Skrevet

Man har et visst antall hårsekker uansett, man får ikke flere, eller endret hårstruktur av å barbere. Grunnen til at det kan virke sånn første gang man barberer, er at de hårene man fjerner er slitt av klær og sol, og er blitt tynnere og lyse. Mens de som kommer ut er skåret tvers over, og er nye og friske. Da virker de mørkere og stivere.

Anonymous poster hash: 68ce8...aee

• Liker 9
Skrevet

Man har et visst antall hårsekker uansett, man får ikke flere, eller endret hårstruktur av å barbere. Grunnen til at det kan virke sånn første gang man barberer, er at de hårene man fjerner er slitt av klær og sol, og er blitt tynnere og lyse. Mens de som kommer ut er skåret tvers over, og er nye og friske. Da virker de mørkere og stivere.

Anonymous poster hash: 68ce8...aee

Det er akkurat det som skjer!

Og om det har skjedd med den lille her, er det ikke bra. Jeg vet en ikke skal løpe til barnevernet for alt, og være forsiktig med å si det, men kunne du ringt og spurt om dette er bekymringsfullt?

Skrevet

Det er akkurat det som skjer!

Og om det har skjedd med den lille her, er det ikke bra. Jeg vet en ikke skal løpe til barnevernet for alt, og være forsiktig med å si det, men kunne du ringt og spurt om dette er bekymringsfullt?

Jeg tenker i alle fall å få en time hos helsesøster. Hun har taushetsplikt og vil kanskje kunne se klarere hvordan jeg bør forholde meg til dette videre..

Skrevet

Jeg ville og kontaktet helsesøster. Bare nevne det slik at du får det ut, og hun kan komme med tips til deg. Noe som er et sikkert tegn er forandret atferd.

Anonymous poster hash: 9c828...2e1

• Liker 1
Skrevet

Bekymret mor? Ja. Gal mor? Ja. Er da ingenting galt i å barbere ungens ben om ungen har kraftig hårvekst. Drama, drama, drama...

Anonymous poster hash: f3353...daf
Skrevet

Bekymret mor? Ja. Gal mor? Ja. Er da ingenting galt i å barbere ungens ben om ungen har kraftig hårvekst. Drama, drama, drama...

Man barberer ikke en 5-åring om ikke en lege sier at det må gjøres. Og i dette tilfellet nekter faren for å ha gjort det, hvorfor skal han lyve om det?

Anonymous poster hash: d9d28...d4b

• Liker 6
Skrevet

Man barberer ikke en 5-åring om ikke en lege sier at det må gjøres. Og i dette tilfellet nekter faren for å ha gjort det, hvorfor skal han lyve om det?

Anonymous poster hash: d9d28...d4b

Hvorfor ikke? Haha. Sier seg selv at man ikke lar 5-åringen gå rundt med like hårete legger som faren.

• Liker 1
Skrevet

TS, er det noe annet ved hans karakter som er bekymringsverdig eller er det kun denne ene tingen?

Anonymous poster hash: d8265...28e
Skrevet

Jeg ville ikke anklaget pappa uten å ha en veldig veldig god grunn. Og spesielt er det utrolig at du kobler dette seksuelt.

Bare fordi man liker ubarberte damer betyr ikke at man ser slik på sin datter?

I såfall har jeg et problem, for pappaen til barnet mitt liker lyshårete damer og barnet vårt har lyst hår.

Du skjønner vel at parallellen ikke er helt til stede?

Anonymous poster hash: 3114d...e3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...