Frkusynlig Skrevet 29. desember 2014 #1 Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) Velger å fjerne all tekst i innlegget. Ble alt for personlig og jeg er paranoid for at man skal finne ut hvem jeg er Endret 29. desember 2014 av Frkusynlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jessica! Skrevet 29. desember 2014 #2 Del Skrevet 29. desember 2014 Kjære kjære deg.. dette var helt forferdelig å lese. Jeg kan ikke i min villeste fantasi se for meg 100% hvordan du har hatt det, eller hva du har gått igjennom. Der der skal du ikke behøve å bære alene resten av livet, du er bare 20 år, klart du skal få hjelp til å bearbeide!! Hvor har du henvendt deg, og hvorfor i alle dager får du beskjed om at de ikke kan bistå? Vær så snill å ta en ordentlig snakk med din fastlege, slik at du kan henvendes videre og få den hjelpen du behøver. Alle mine beste tanker sendes til deg! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frkusynlig Skrevet 29. desember 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) . Endret 29. desember 2014 av Frkusynlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frkusynlig Skrevet 29. desember 2014 Forfatter #4 Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) . Endret 29. desember 2014 av Frkusynlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frkusynlig Skrevet 29. desember 2014 Forfatter #5 Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) . Endret 29. desember 2014 av Frkusynlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frkusynlig Skrevet 29. desember 2014 Forfatter #6 Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) Kjære kjære deg.. dette var helt forferdelig å lese. Jeg kan ikke i min villeste fantasi se for meg 100% hvordan du har hatt det, eller hva du har gått igjennom. Der der skal du ikke behøve å bære alene resten av livet, du er bare 20 år, klart du skal få hjelp til å bearbeide!! Hvor har du henvendt deg, og hvorfor i alle dager får du beskjed om at de ikke kan bistå? Vær så snill å ta en ordentlig snakk med din fastlege, slik at du kan henvendes videre og få den hjelpen du behøver. Alle mine beste tanker sendes til deg! Endret 29. desember 2014 av Frkusynlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jessica! Skrevet 29. desember 2014 #7 Del Skrevet 29. desember 2014 Da anbefaler jeg deg på det sterkeste å bytte lege, for sånn som det der skal du overhode ikke gå rundt å ha det! Psykisk helse er like viktig som fysisk og dette kan bli verre og verre for deg jo lengre tid som går. Jeg får helt vondt av å høre hvordan du blir møtt av systemet. Stå på ditt! Det er sykt at man skal måtte ta opp en kamp for å få hjelp, men gjør det. Ta kampen! Du kan tape så innmari mye på å forsøke å komme videre på egenhånd uten bistand 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vux Skrevet 29. desember 2014 #8 Del Skrevet 29. desember 2014 Nå skal ikke jeg komme her og dumme ned ting, men, er det ikke allright å ha denne kjæresten da, og så ta tida til hjelp og slappe av litt? Redd for at han skal stikke av hvis du begynner å eh prate med ham? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frkusynlig Skrevet 29. desember 2014 Forfatter #9 Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) . Endret 29. desember 2014 av Frkusynlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frkusynlig Skrevet 29. desember 2014 Forfatter #10 Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) Nå skal ikke jeg komme her og dumme ned ting, men, er det ikke allright å ha denne kjæresten da, og så ta tida til hjelp og slappe av litt? Redd for at han skal stikke av hvis du begynner å eh prate med ham? Endret 29. desember 2014 av Frkusynlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vux Skrevet 29. desember 2014 #11 Del Skrevet 29. desember 2014 Nei da veit ikke jeg. Da får andre trå til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frkusynlig Skrevet 29. desember 2014 Forfatter #12 Del Skrevet 29. desember 2014 Unnskyld for at jeg spør, men har du lest hva jeg skrev før du svarte? Forstår du ikke hva jeg mente? Kan virke som at du ikke har lest noe i det hele tatt 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vux Skrevet 29. desember 2014 #13 Del Skrevet 29. desember 2014 Jeg er til å prate med, men stusser over at noen i et forhold (av hva jeg har skjønt) har det så ille og er uvel. Hva er det jeg eventuelt har misforstått her om situasjonen tror du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjærestein Skrevet 29. desember 2014 #14 Del Skrevet 29. desember 2014 Kanskje du skulle ta kjæresten din med til legen slik at han kan passe på at du blir hørt ? Om du ikke blir hørt da heller skift lege ja. Det finnes hjelp å få i det offentlige. Det kan ta tid før en får tilbud om f.eks en psykolog. Men jo før en begynner å nøste, jo før kommer en jo i mål. Ellers så finnes http://www.dixi.no/Et sted for folk som er blitt utsatt for overgrep. Om du trenge noen å snakke med, med en gang når det renner over, har kirkens sos: 81533300 og mental helse:116 123 hjelpetelefoner. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jessica! Skrevet 29. desember 2014 #15 Del Skrevet 29. desember 2014 Jeg er til å prate med, men stusser over at noen i et forhold (av hva jeg har skjønt) har det så ille og er uvel. Hva er det jeg eventuelt har misforstått her om situasjonen tror du? Forhistorien. Livet før han hun nå er sammen med. Når man har levd med psykisk terror over tid så er det klart at dette gjør mye med et menneske. Jenta er svært ung og har dessverre tatt med seg tidligere erfaringer videre i livet. Det handler om å ha problemer med å gå videre, slippe tak i frykten og det som har vært :/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vux Skrevet 29. desember 2014 #16 Del Skrevet 29. desember 2014 Jeg kan lese norsk, så jeg tror jeg fikk med meg forhistorien for å si det sånn. Spørsmålet var jo til TS, og det skal sies at for meg er det vanlig å se an potensielle problemstillinger med det jeg finner naturlig å ta tak i først. Jeg tror ikke selv jeg kan fikse livet til TS med å bare si noe hyggelig, men tenker at jeg passer bedre til å påpeke at ting kanskje ikke er så ille som man skal ha det til. Og skal man tro TS så er jo dette bare helt forferdelig, noe jeg personlig synes virker veldig dramatisk. Er ikke selv blitt seksuelt misbrukt noen gang, men tenker nok at jeg på en måte står verre stilt enn TS, så jeg har fint liten sympati til hva jeg synes likner på overdrevne reaksjoner. For ordens skyld så skal det påpekes at jeg er hannkjønn, så min reaksjon på ting blir nok noe ulikt den man kan møte med kvinner tror jeg nok. Formodentlig har TS all tid i verden til å formulere seg om hva hun mener, så jeg vil si at jeg ser ikke at alt dette i tråden her skal være noen hastesak for dem som velger å svare her. Jeg håper at det jeg skriver virker fornuftig, til tross for at "dette" kanskje ikke er hva TS og andre vil høre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jessica! Skrevet 29. desember 2014 #17 Del Skrevet 29. desember 2014 Jeg har arbeidet med denne problemstillingen tidligere og kan ikke si at enten det ene eller det andre er rett. Folk reagerer ulikt på sine livserfaringer. Men når hun beskriver de opplevelsene hun nå har, med ikke å ville leve og å føle seg ekkel, mislykket og skitten. Ikke klare å stole på andre osv... da er det sett fra mitt ståsted absolutt riktig å søke hjelp utenifra. Det er jo derfor det finnes senter og personale med spesialkompetanse akkurat på dette området. Jeg mener hvert ord jeg har skrevet TS, få en henvisning til å få hjelp til å sette ting i perspektiv, finne tilbake til egenverdet og hjelp til å kunne gjenskape tilliten til andre mennesker rundt deg. Stor klem og varme tanker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjærestein Skrevet 29. desember 2014 #18 Del Skrevet 29. desember 2014 "Han holdt meg nede, reiv av meg alt håret, jeg skrek og gråt, men han skulle ha sex.. Det måtte jeg bare godta. Dette skjedde hvertfall 1 gang i uken." Dette er jo bare helt forjævlig. Det bør absolutt ikke bagatelliseres. Jeg tror du må ha profesjonell hjelp til å fordøye noe slikt. Noen ganger må en kjempe for seg selv. Og tror jeg du gjør ved å begynne på prosessen med å få hjelp og holde ut at det kan ta tid å få den i alt byråkratiet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frkusynlig Skrevet 29. desember 2014 Forfatter #19 Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) Jeg er til å prate med, men stusser over at noen i et forhold (av hva jeg har skjønt) har det så ille og er uvel. Hva er det jeg eventuelt har misforstått her om situasjonen tror du? Endret 29. desember 2014 av Frkusynlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest C'est la vie:) Skrevet 29. desember 2014 #20 Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) Feilskrevet. Endret 29. desember 2014 av C'est la vie:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå