Gå til innhold

Hva syntes dere om dette? Er lettkledd kvinner horer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ah, nok er bidrag til kjønnsrolledebatten.

Jeg kom over disse postene på Facebook, og syntes det var litt interessant. Både kvinnene og mannen er like lettkledd. Likevel blir de stemplet som horer, mens han kun fremstår som en kjekkas. Begge blir jo tydelig seksualisert, men på svært forskjellige måter.

Så... hva tenker dere? Er dette greit?



Anonymous poster hash: 4e4ec...36f

post-66618-0-77488800-1419791101_thumb.j

post-66618-0-06731900-1419791102_thumb.j

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff da, skriveleif i tittelen. Skulle så klart stå lettkledde.



Anonymous poster hash: 4e4ec...36f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både lettkledde menn og lettkledde kvinner er horer.



Anonymous poster hash: 01b92...19d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De horer seg i hvert fall for å bli likt.

Anonymous poster hash: e7006...046

Hva med han? Gjør ikke mannen akkurat det samme i dette bildet, bare hakket verre?

Anonymous poster hash: 4e4ec...36f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser faktisk jenter kledd slik på vinteren, sjeldent men det hender.

Har aldri sett en mann gå sånn der på vinteren.

Forskjellen her slik jeg ser den er at bilde av mannen er tatt med formål om å lage dette bildet altså "Do you wanna build a snowman"-greia.

Bilde av jentene kunne vært hvem som helst, for noen går faktisk slik. Gjør dem kanskje ikke til horer det da, men..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ut i fra akkurat disse bildene vil jeg påstå at mannen faktisk horer seg litt mens jentene bare har kledd seg fryktelig dårlig og ser helt teit ut, og har blitt snikfotografert.



Anonymous poster hash: 4ef28...752
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen på bildet har tatt av klærne for bildets skyld for å spille på sex. Jentene (for det ser ut som småjenter) har "kledd seg ut" som de prostituerte i Oslo sentrum fordi de tror det er attraktivt midt på vinteren. Det er en vesentlig forskjell.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er totalt imot bruken av ordet hore, når det kommer til kvinner som faktisk ikke prostituerer seg. Dette ordet er så misbrukt at det er vilt.

Når det skal sies, synes jeg synd i jentunger (forsåvidt sikkert kvinner også) som går kledd slik på vinteren, det er et skrik om oppmerksomhet. De har et stort behov for å eksponere kroppen sin, på tross av kuldegrader.
Ang. bildet av mannen spiller han jo på sex, og det er jo poenget med bilde. Aldri sett en mann gå "kledd" slik i byen på vinteren, heller.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er totalt imot bruken av ordet hore, når det kommer til kvinner som faktisk ikke prostituerer seg. Dette ordet er så misbrukt at det er vilt.

Hor, se ekteskapsbrudd; i daglig tale også om kjønnslig omgang utenfor ekteskap i sin alminnelighet, særlig hvis det gjelder løse forhold.

https://snl.no/hor

Du har altså helt rett, men feil. En hore er ikke en som prostituerer seg. En hore er en som har sex med noen vedkommende ikke er gift med.

Anonymous poster hash: e7006...046

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har sett en hore på vinteren? Eller er det noe som dere bare har hørt om at finnes i andre byer?

Ta dere en tur i horestrøket midt på vinteren. De eneste som går lettkledde der er jenter som skal på byen. Horene derimot er godt kledd for kulda. Så nei. Lettkledde jenter i mange minus er bare litt dumme, ikke horer.

Anonymous poster hash: b5988...57f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Olivia Benson

Jeg nekter å være med på at disse to bildene skal være noe slags bidrag til kjønnsrolledebatten.

Men for å svare på spørsmålet; selvsagt blir man ikke hore av å ha på seg for lite klær på vinteren. Ikke av å ha på seg lite klær ellers i året heller. Man har bare dårlig klesstil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hor, se ekteskapsbrudd; i daglig tale også om kjønnslig omgang utenfor ekteskap i sin alminnelighet, særlig hvis det gjelder løse forhold.

https://snl.no/hor

Du har altså helt rett, men feil. En hore er ikke en som prostituerer seg. En hore er en som har sex med noen vedkommende ikke er gift med.

Anonymous poster hash: e7006...046

Jeg har aldri definert ordet hore. Jeg sa kun at jeg ikke liker ordet, og at jeg mener det er så feil å bruke det når det ikke gjelder prostitusjon. Dette ordet er jo eldgammelt og ble brukt for det du siterer og blir daglig også brukt som et skjellsord for prostituerte, i media blant annet.

Men dette er jo en avsporing, man er ikke en hore dersom man kler seg som disse jentene på bildene. Og tenker det er det du mener, jeg har rett i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.youtube.com/watch?v=I3bQLq9QGA4#t=11

Syns denne videoen sier det veldig bra. Hore/ slut/ ludder er alle ord og uttrykk brukt for å kontrollere menneskers, og gjerne en kvinnes seksualitet. Det er en uting, og noe alle bør tenke gjennom hvilke hensikter man har for å bruke de ordene og uttrykkene om andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er lettkledde kvinner horer? I mange tilfeller er det de som går mest tekkelig kledd som er de mest promiskuøse kvinnene, det er min oppfating i mange tilfeller. Men å være lettkledd er vel ikke synonymt med å ta betalt for sex? Da er jo halve Norges kvinner horer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både mannen og kvinnene var ekstremt dårlig kledd. Men ingen av de er horer av den grunn. At kvinnene her blir fremstilt som horer i dette tilfelle tror jeg er fordi de går lettkledd uten sammenheng med at det skal tas bilder: De går slik fordi de syns det er fint, samme hvor kaldt det er og hvor lite fornuftig det er. Mannen har tatt av seg klærne for å posere på dette bildet, og setter trolig på seg genser og jakke når bildet er tatt.

Jeg ville aldri sagt at det er horete, ville aldri brukt det ordet uansett, å gå med lite klær en vinter dag. Det er dumt, men har ikke noe med salg av sex å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror bare han mannen ble litt varm av å bygge en så stor snømann, da hadde jeg og hevet av meg genseren og skjorta. Viktig å unngå svette og fukt ute på vinteren. For blir fort kald senere da ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...