Gjest TomKrus Skrevet 30. juli 2004 #1 Skrevet 30. juli 2004 Intelligens er overvurdert "De aller fleste mennesker klarer seg helt fint fra dag til dag uten spesielt høy intelligens, sier professor Jon Martin Sundet. Han advarer dessuten mot unødvendig hjernevirksomhet. " Hva disse avisene klarer å formidle av selvfølgeligheter til oss i agurktida. Tror man kan overleve hvis man er mindre attraktiv og lite atletisk også.
Monstermagnet Skrevet 30. juli 2004 #2 Skrevet 30. juli 2004 Hva som er nødvendig og hva som er fordelaktig er vel to forskjellige ting. Uten en relativt høy intelligens ville jeg ikke klart å utføre jobben min på en så god måte, så sånn sett er det viktig for meg.
Gjest GreenSky Skrevet 30. juli 2004 #3 Skrevet 30. juli 2004 De aller fleste mennesker klarer seg helt fint fra dag til dag uten spesielt høy intelligens' date=' sier professor Jon Martin Sundet. [/quote'] Det var jo forsåvidt ikke noe nytt.
Gjest Anonymous Skrevet 30. juli 2004 #4 Skrevet 30. juli 2004 Det er da gammelt nytt. Vet om masse uintelligente mennesker som jobber jeg....."titter rundt meg"
Gjest Pet Skrevet 30. juli 2004 #5 Skrevet 30. juli 2004 Ja, hvorfor skal mindre intelligente mennesker ses ned på og dømmes som dårligere mennesker enn andre? Kjenner folk som sikkert ikke scorer høyt på iq-tester som er mye morsommere å være sammen med enn mange intelligente.
Gjest Anonymous Skrevet 30. juli 2004 #6 Skrevet 30. juli 2004 Jeg jobber på Universitetet i Oslo, og jeg må si at noen ganger virker det som om det å være supersmart ikke alltid er like lett! Mye snodige professorer rundt omkring, som ofte er kjempemorsomme å snakke med, men herregud for noen surrehuer...
Gjest Lilleulv Skrevet 30. juli 2004 #7 Skrevet 30. juli 2004 Det er stor forskjell på intelligens og sosial intelligens. Er du supersmart, men mangler sosial intelligens vil jeg tro man klarer seg dårligere i hverdagen enn om man han den motsatte kombinasjonen...
Gjest TomKrus Skrevet 30. juli 2004 #8 Skrevet 30. juli 2004 Mennesket alene trenger ikke være smart, men mennesheten trenger smarte mennesker. Og skal du stikke deg fram her i livet trenger du å være bedre enn andre i noe. Intelligens er kanskje bare ikke det du skryter mest av da det er en av de få tingene mange ikke kan trene opp (en hvis grad går så klart). Penger kan du drømme om å få. Penger kan du arve og vinne. Utseende kan du kjøpe hvis du igjen har pengene, men intelligens, nei, enten har du det eller så har du det ikke.
Monstermagnet Skrevet 30. juli 2004 #9 Skrevet 30. juli 2004 Det er stor forskjell på intelligens og sosial intelligens. Er du supersmart' date=' men mangler sosial intelligens vil jeg tro man klarer seg dårligere i hverdagen enn om man han den motsatte kombinasjonen...[/quote'] Helt enig Lilleulv. Sosial intelligens blir mer og mer viktig ettersom de fleste jobber idag krever samarbeid med andre mennesker. Mn allikevel krever enkelte oppgaver en høy "logisik intelligens". Vi må heller ikke glemme at uten høyt intelligente mennesker så ville vi ikke ha kommet så langt i utviklingen av mennesket.
Monstermagnet Skrevet 30. juli 2004 #10 Skrevet 30. juli 2004 Kjenner folk som sikkert ikke scorer høyt på iq-tester som er mye morsommere å være sammen med enn mange intelligente. Personlig synes jeg uintelligente mennesker som regel er direkte umorsomme og irriterende. Men det er kankje en smuuuule intolerant av meg
Gjest Lilleulv Skrevet 30. juli 2004 #11 Skrevet 30. juli 2004 Personlig synes jeg uintelligente mennesker som regel er direkte umorsomme og irriterende. Men det er kankje en smuuuule intolerant av meg enig... dumhet provoserer meg...
Gjest Pet Skrevet 30. juli 2004 #12 Skrevet 30. juli 2004 Personlig synes jeg uintelligente mennesker som regel er direkte umorsomme og irriterende. Men det er kankje en smuuuule intolerant av meg Det synes ikke jeg. Umorsomme og fantasiløse mennesker kommer med både høy og lav iq. Litt korte og enkle mennesker har gjerne en naivitet som jeg kan finne veldig sjarmerende.
Magne Skrevet 30. juli 2004 #13 Skrevet 30. juli 2004 Enig med Pet jeg. høy/lav iq/eq sier ingen ting om hvor vidt jeg liker selskapet deres. For min del liker jeg forskjellige personer, ingen er tross alt helt like. Jeg vet mange personer med høy iq som jeg mener er stokk dumme.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 30. juli 2004 #14 Skrevet 30. juli 2004 Enig med Pet jeg. høy/lav iq/eq sier ingen ting om hvor vidt jeg liker selskapet deres. For min del liker jeg forskjellige personer, ingen er tross alt helt like. Jeg vet mange personer med høy iq som jeg mener er stokk dumme. Enig der. Da jeg studerte var det eksempler på folk som løste logiske enkeltoppgaver vedlig lett og kjapt, men klarte ikke å overføre kunnskaper andre steder. Da vi måtte gjøre ting litt annerledes i en prosjektoppgave, ble man visst plutselig fort veldig usikker Tror greia er at man må finne noe som interesserer deg, på den måten er det mye lettere å tilegne seg kunnskaper. Om man har 102 eller 139 i IQ tror jeg ikke teller så mye i det store og det hele.
Monstermagnet Skrevet 30. juli 2004 #15 Skrevet 30. juli 2004 Enig med Pet jeg. høy/lav iq/eq sier ingen ting om hvor vidt jeg liker selskapet deres. For min del liker jeg forskjellige personer, ingen er tross alt helt like. Jeg vet mange personer med høy iq som jeg mener er stokk dumme. Joa, jeg skjønner hva dere mener. Men å tilbringe mye tid sammen med noen som direkte uintelligente er forferdelig uinteressant. Men jeg er vel forsåvidt enig i at man ikke trenger å være smart for å være morsom, men intelligent humor er nå også den mest artige humor synes nå jeg. Kanskje finnes det humoristisk intelligens også?
Gjest TomKrus Skrevet 30. juli 2004 #16 Skrevet 30. juli 2004 Tror greia er at man må finne noe som interesserer deg' date=' på den måten er det mye lettere å tilegne seg kunnskaper. Om man har 102 eller 139 i IQ tror jeg ikke teller så mye i det store og det hele.[/quote'] Nei, man må nok krabbe over 150 før det blir interessant.
Gjest Ethereal Skrevet 30. juli 2004 #17 Skrevet 30. juli 2004 Jeg synes intelligens er undervurdert, jeg......
Gjest Lilleulv Skrevet 30. juli 2004 #18 Skrevet 30. juli 2004 hm... Jeg klarer i hvert fall ikke å gå sammen med folk som jeg må forklare alt til (vitser, ironi, hvorfor ditt og datt...) Typiske "blonde" jenter, er bare irriterende synes jeg... Jeg er alt for utålmodig til sånt...
Gjest GreenSky Skrevet 30. juli 2004 #19 Skrevet 30. juli 2004 Har IQ-testet meg, jeg. Noen flere som har?
Gjest Lilleulv Skrevet 30. juli 2004 #20 Skrevet 30. juli 2004 Har IQ-testet meg' date= jeg. Noen flere som har? IQ-test blir litt misvisende synes jeg... Får følelsen av at er du flink i matte, så er du smart. Man kan være smart uten å være et mattegeni!! hilsen en som alltid har hata matte :-?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå