Småkjekset Skrevet 5. mai 2015 #281 Del Skrevet 5. mai 2015 Hvordan går det med deg? Ringt føden eller tok bevegelsene seg opp? Husker da jeg gikk gravid med at hUn plutselig ble roligere rundt uke 34. Jeg ringte føden og fikk komme til sjekk. DA tok aktiviteten seg opp selvfølgelig, men det var geit å ta en sjekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 7. mai 2015 Forfatter #282 Del Skrevet 7. mai 2015 (endret) Småkjekset! Jeg ringte ikke, nei. Det tok seg opp ut over kvelden, og i går var en veldig aktiv dag. I dag er han litt mer stille igjen, men han reagerer på kald brus slik han alltid har gjort. Regner med alt går bra der inne Jeg hadde også en runde på føden sist med lite liv, og da våkna han i heisen på tur opp til føden og sparket som en gal. Da følte jeg meg smart da. Samtidig kjenner jeg ei som reagerte på endret bevegelsesmønster, og hun måtte ta akutt keisersnitt samme dag som hun ringte føden. De holdt på å miste barnet, og hadde hun ventet noen timer til hadde barnet dødd. Man skal være på vakt... Jeg er dog litt betenkt over en ting. Jeg er smal i beina til vanlig, og hadde ikke antydning til vann i kroppen sist gang. Nå har jeg fått vann i beina, og jeg merker det godt på både bukser og sokker. Nevnte det her om dagen, men nå er det blitt litt verre. Det sprenger i anklene om kvelden. Tror jeg har +1 på ødem nå. Jeg ser fortsatt merkene etter ankelsokkene jeg tok av meg i går kveld, det er 12 timer siden jeg tok de av... I tillegg klør jeg. Jeg klør inni hendene, og på leggene. Leggene er verst, jeg har klødd meg til blods i natt uten å våkne av det. Jeg er rød på begge leggene etter kløing, men det begynner å gå bort nå når jeg har smurt meg litt. Er det vanlig med ødem og kløe, eller bør jeg ringe jordmor? Jeg går jo ikke til lege, bare gynekolog og jordmor. Neste kontroll er ikke før 20. mai, og forrige var vel for to uker siden... Er 34+3 i dag. Endret 7. mai 2015 av Trampe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 7. mai 2015 #283 Del Skrevet 7. mai 2015 Jeg tenker at det skader ikke å ringe, bare for å være på den sikre siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 7. mai 2015 #284 Del Skrevet 7. mai 2015 Nei, du må ringe om du er usikker! Fy fy for at du ikke vil være til bry! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 7. mai 2015 #285 Del Skrevet 7. mai 2015 Enig med de andre. Har du ringt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 7. mai 2015 Forfatter #286 Del Skrevet 7. mai 2015 Niks. Går fint altså. Ikke mer hoven, og kløen er ikke så ille. Jeg skal be om en ekstra kontroll når jm er tilbake på jobb på mandag, men dette er ikke akutt fødenmateriale. Jeg lover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 8. mai 2015 #287 Del Skrevet 8. mai 2015 Du bør spesielt få sjekket den kløen inni hendene, det er jo et av symtomene på alvorlig svangerskapskløe:) og du er ikke til bry om du ber om å få sjekke slike ting! det er jobben deres:) Håper du har det bra! Er innom her og sniker selv om jeg ikke kommenterer så mye lengre:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 8. mai 2015 #288 Del Skrevet 8. mai 2015 Syns du skal ta en telefon til føden for å høre. Det trenger jo ikke å bety at du skal reise inn på sjekk med en gang, men da får du ihvertfall luftet det med en fagperson Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 8. mai 2015 Forfatter #289 Del Skrevet 8. mai 2015 Dere er snille som bryr dere Kløen er borte nå, så det var nok riktig å ikke begynne å ringe hit og dit. Føler meg helt ok i dag, i den grad jeg kan nå om dagene. Jeg har tatt helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 10. mai 2015 Forfatter #290 Del Skrevet 10. mai 2015 Jeg begynner å kjenne at jeg må få unna ting før fødsel. Få gjort ting i huset, liksom, ting som ikke blir gjort når babyen er kommet... Babyting tar jeg med knusende ro. Må handle bleier og en ammeBH, men bortsett fra det tar vi det som det kommer. Trenger vi noe etter fødselen er det jo bare å handle det da. Og erfaringen min sier at man ikke trenger stort mer enn et par pupper og en bleie de første ukene uansett. Da er det helt andre ting som jeg føler MÅ gjøres før babyen kommer. Med babyen kommer nemlig sommerferie, og vi skal være hjemme hele tiden, så jeg kommer til å bli gal hvis jeg skal gå rundt og se på det som ikke er gjort... Avise kjøleskapet Avise fryseren (og rydde og kaste gammel mat) Rydde uteboden og kaste MASSE møkk Ihvertfall få begynt å rydde på mørkloftet og frigjort noe plass i det minste Sette opp trampolina (eller kaste den) Få malt plattingen Vaske bilen skikkelig Vaske vinduer Handle inn mye av tørrvarer, vaskemidler og slikt noe Bake kaker som kan fryses og tas opp ved besøk Bake masse brød og rundstykker og fylle fryseren Rydde i storebrors klesskap, merke masse klær og legge vekk noe Rydde i yttergang og legge bort klær som er for små Rydde vedboden og stable bort veden som ligger der barnevogna skal stå Ser ut til at mannen blir opptatt frem til fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 10. mai 2015 Forfatter #291 Del Skrevet 10. mai 2015 AmmeBH kjøpt på nettet. Check! Må finne Chicco ammeinnlegg. Det var de eneste jeg likte sist, så jeg går for de nå også. Finner sikkert det på nettet et sted også. Gooooogle er min venn i dag. Og så retter jeg tentamener innimellom. Effektiv! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 10. mai 2015 #292 Del Skrevet 10. mai 2015 Jeg har skrevet liste til hva jeg ønsker skal bli utført av samboer i hagen Håper å få skikkelig skikk på hagen i løpet av sommeren, i og med at vi begge skal være hjemme frem til midten av august (satser på rolig baby ) Lykke til videre med tentamensrettingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 11. mai 2015 Forfatter #293 Del Skrevet 11. mai 2015 (endret) Takker Chicco blir det visst ikke, de er bortevekk. Eller, de er satt inn med ett eller annet antibakterielt noe som ikke apotekene vil selge, så det er bare diverse nettbutikker som selger de. Da utgår de... Medela er vel nummer to på lista. Får se om de finnes enda...! Jeg sitter på jobb. Skal prøve å få rettet litt. Skal på et møte om et par timer, så det er ingen vits i å dra hjem. Jeg har bare 10 arbeidsdager igjen før permisjon!!!! Og det blir garantert færre enn det også, siden jeg går i 50% og er hjemme noen dager... Hjelpes. Blir jeg ferdig med alt før perm tro...??? Endret 11. mai 2015 av Trampe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 12. mai 2015 Forfatter #294 Del Skrevet 12. mai 2015 Herreminhattsåtrettjeger Mannen snorker. Han har alltid snorket i perioder, men nå er det helt latterlig. Kanskje det er allergi eller noe, hvem vet.... Jeg sover så vanvittig dårlig i utgangspunktet, og da blir jeg sur av at han også skal vekke meg om natta.... I går kveld la jeg meg halv elleve. Han vekket meg da han la seg halv tolv, men da sovnet jeg ganske fort igjen. Så våknet jeg halv to av at det DURET. Seriøst, vi snakker motorsag her. Han lå på sida, så jeg gadd ikke å begynne å dytte i ham. Dermed tuslet jeg ned i storebrors seng og la meg. Og jeg hørte faktisk snorkinga derfra, med to lukkede dører og en etasje imellom. Resten av natta har jeg våknet annenhver time, før mannen sto opp. Da la jeg meg i vår seng og sov et par timer til til før jeg sto opp. Jeg lurer veldig på hvordan det skal bli med baby som skal ammes om natta i tillegg til mann som snorker. Jeg kommer til å dø av søvnmangel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 12. mai 2015 #295 Del Skrevet 12. mai 2015 Huffda! Jeg sover faktisk med ørepropper og på gjesterommet for tiden. Våkner av hver minste lyd og bevegelse (samboeren er så "markete"). Jeg har ligget og irritert meg over fuglekvitter liksom Til orientering så begynner det i 4-5-tiden Kunne ørepropper vært noe for deg? (ihvertfall frem til fødsel) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 12. mai 2015 #296 Del Skrevet 12. mai 2015 Jeg har det samme problemet. Blir ekstra sliten av å både amme om natten og ikke få sove pga snorkingen hans. Han har ikke snorket sånn før. Kanskje allergi pågang?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 14. mai 2015 Forfatter #297 Del Skrevet 14. mai 2015 Jeg hater ørepropper... Har sovet med propper noen ganger på hotellrom, når jeg ikke har noen steder å flykte. Men generelt så hater jeg det, og jeg får ikke sove skikkelig da. Irritasjonsmoment! I morgen settes allergisprøyta Natt til i går var snorkefri, og jeg våknet bare hver gang jeg skulle snu meg. I natt har han derimot snorket som fy igjen. Heldigvis har vi fri, så jeg trengte ikke å stå opp klokka sju. Jeg har nettopp brukt 12000 kroner på nettet. Seriøst. Impulskjøp. Jeg har hatt lyst på ny telefon lenge, og akkurat nå fant jeg ut at jeg jaggu fortjener en nå når babyen kommer. Så jeg kjøpte meg ny telefon. Så fikk jeg akutt dårlig samvittighet, fordi mannens telefon er mye dårligere enn min, og jeg vet at han trenger ny egentlig mer enn meg. Dessuten kjøpte han MacBook til oss til jul (til meg, egentlig, han har ikke rørt den) selv om vi var helt enige om at vi ikke skulle kjøpe julegaver til hverandre i år. Så jeg er skyldig ham en. Dermed kjøpte jeg ny telefon til ham også. Jaja, jeg har ikke brukt ei krone på klær eller noe sånt siden jeg ble gravid, og det ser ut til å bli en superbillig baby, så jeg får prøve å ikke få dårlig samvittighet. Og jeg tror han blir råglad Jeg tror jeg skal pine ham littegrann med at jeg har kjøpt meg ny, før jeg avslører at jeg har kjøpt til ham også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 14. mai 2015 Forfatter #298 Del Skrevet 14. mai 2015 Jeg har skikkelig vondt i magen. Ikke rievondt eller murringer eller noe, men babyen presser skikkelig på samme sted hele tiden, og det begynner å bli skikkelig vondt. Som om noen klyper meg på samme sted hele tiden. Om og om og om igjen. Vondt i huden, jeg ser for meg at jeg er lilla på innsiden der. Jeg prøver å trykke imot for å få han til å flytte på seg, og jeg greier det av og til, men noen minutter senere er han tilbake og presser på. Jeg tror det er en fot som trykker av all kraft. Sterk krabat er det som bor inni her ihvertfall, men fytti så vondt det gjør med den pressingen! Syns jeg ser et par strekkmerker i anmarsj akkurat der også. Har sluppet unna så langt denne gangen, men fortsetter han sånn her kommer det garantert noen. Teit sted å få merker på, nesten helt opp under ribbeina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 15. mai 2015 #299 Del Skrevet 15. mai 2015 Oi, 12000! Hvilke telefoner har du kjøpt? Tipper han blir glad, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 15. mai 2015 Forfatter #300 Del Skrevet 15. mai 2015 iPhone 6 Svindyre, men jeg har fortjent det. Bruker utrolig lite penger på meg selv, så jeg har spart mange tusen hver mnd de siste årene. Så nå bruker jeg litt, uten dårlig samvittighet! Og så er det så gode kamera på de, så vi kan ta masse bilder av lille Vi har kjøpt en bleiepakke i dag. De er så smååå!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå