Gå til innhold

Vi som skal ned før påske 2015

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det irriterer meg at humøret påvirkes av tallet på vekta. Men det gjør det, dessverre.

Har i lange perioder veid meg kun en gang i måneden. Men da stod jeg jo stille. Nå jobber jeg mer intensivt med vektnedgang og vil jo se at det jeg gjør er riktig... Jeg jobber jo hardt for at vekta skal bli lavere og må dermed kontrollere. Men må bli flinkere til å ikke bli demotivert av svingninger når jeg vet jeg har gjort ting riktig. Men dette huet mitt er også rart..

Vet du, det der sliter jeg også veldig med. At selv om jeg VET at tallet på vekta ikke reflekterer arbeidet jeg har lagt ned, eller hvor flink jeg har vært, og at jeg VET ett høyt tall den ene uka mest sannsynlig medfører ett ekstra lavt den neste, så blir jeg skikkelig demotivert når jeg ikke går ned så fort som planlagt.

Men jeg tok meg faktisk i å tenke noe lurt her om dagen.

Jeg tenkte at strengt tatt har jeg to valg:

Jeg kan fortsette med det som har fungert før, men som ikke fungerte DENNE uka.

Eller, jeg kan gi opp og gå tilbake til den livsstilen som gjorde at jeg gikk opp alle disse kiloene jevnt og trutt.

Det er så enkelt. Fortsette, eller gi opp?

Og svaret er jo like enkelt. Selv om jeg ikke gikk ned noe DENNE UKA, så vil jeg jo ikke tilbake til den livsstilen der vekta bare gikk opp. Så da er det eneste alternativet å fortsette. :biggrin:

Det var egentlig litt godt å konfrontere meg selv med dette. For da innså jeg at det ikke var noe valg alikevel. Jeg SKAL ned. Så om det står stille en uke eller to, så er det fortsatt ett bedre resultat enn at vekta går oppover!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helga her ble i overkant full av alkohol (ikke mindre enn to fester). Men jeg holdt matinntaket fint på fredag, dog inkludere alkohol så ble det jo litt mye. På lørdag ble det både mye mat, drikke og dessert. Søndag var ok, var på juletrefest med ungene, spiste lunsj før jeg dro, og spiste en liten risbolle der, men ikke det OG sjokoladekake eller flere enn en, så jeg er egentlig fornøyd.

Vågde meg på vekta i dag, og overraskende nok går det nedover til tross for helga! I helga som kommer er jeg invitert på hyttetur, blir jo automatisk mer "god" (les: kaloririk) mat og drikke, men jeg må bare begrense meg og ikke minst så blir det nok noen turer på ski. Det hjelper jo litt... Men helger er vanskelige synes jeg!

Endret av Ruthven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne bli med, men jeg har ikke vekt da. Er det ok om jeg bruker målebånd og cm istedet? :)

Klart du kan bruke målebånd :) velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som nevnt så mistenkte jeg at deler av den store nedgangen forrige uke skyltes sykdom. Jeg er derfor veldig godt fornøyd med å holde samme vekt denne uka, da jeg egentlig trodde jeg skulle gå opp. Det betyr at jeg er veldig nærme målet mitt allerede, men jeg tror ikke det blir noen lett match selv om. Jo lavere man kommer, jo mindre har kroppen lyst til å kvitte seg med fett.

Forøvrig veier jeg meg torsdager, da det har blitt en vane og passer best for meg.

Sessan84

Startvekt fra tidligere: 79,2 (2.januar 2014)

Høyde: 175 cm

Startvekt for denne tråden: 68,3

Mål før påske: 65 kg

Januar 2015

2. januar (0): 68,3 kg

9. januar (1): 66,4 kg (1,9 kg)

16. januar (2): 66,4 kg (0,0 kg)

23. januar (3): -- kg (-kg)

30. januar (4): -- kg (-kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjent ut :glare:

Eg også er i veka før mensen, og brukar ofte å få litt PMS (uforklarleg lei meg og har brukt å trøstemomse litt) rundt fredagen. Har fastedag idag og veldig spent på faste i kombinasjon med PMS som eg føle lurer rundt hjørnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen gi meg en skjennepreken?

Jeg har de to siste dagene fråtset i alt jeg har kommet over og skapene har hatt rester etter julen som nå er borte. Også er det søren meg noe som skjer både fredag og lørdag hver eneste helg i januar. Verre enn desember... Og jeg er så forbaska dårlig til å begrense meg rundt godsaker. Jeg trodde jeg hadde kommet godt i gang etter jul, men det har jeg ikke klart å opprettholde. Frykter for vekta. Å, viljestyrke kom til meg.

Vurderer å trykke innpå gulrøtter før jeg skal på de sosiale greiene.. Og bestemme på forhånd hva jeg skal skeie ut med og hvor mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen gi meg en skjennepreken?

Jeg har de to siste dagene fråtset i alt jeg har kommet over og skapene har hatt rester etter julen som nå er borte. Også er det søren meg noe som skjer både fredag og lørdag hver eneste helg i januar. Verre enn desember... Og jeg er så forbaska dårlig til å begrense meg rundt godsaker. Jeg trodde jeg hadde kommet godt i gang etter jul, men det har jeg ikke klart å opprettholde. Frykter for vekta. Å, viljestyrke kom til meg.

Vurderer å trykke innpå gulrøtter før jeg skal på de sosiale greiene.. Og bestemme på forhånd hva jeg skal skeie ut med og hvor mye..

Fokuser fremover på hva du kan gjøre bedre. Gjort er gjort, og fråtsingen får du ikke gjort noe med nå. Forsøk å gjøre morgendagen bedre og du blir en bedre for hver dag som går. Små skritt i riktig retning er bedre enn ingen fremgang :)

Endret av Karthy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokuser fremover på hva du kan gjøre bedre. Gjort er gjort, og fråtsingen får du ikke gjort noe med nå. Forsøk å gjøre morgendagen bedre og du blir en bedre for hver dag som går. Små skritt i riktig retning er bedre enn ingen fremgang :)

Jeg kastet akkurat noe i søpla i stede for å ende opp med å spise alt selv. Har også satt opp en plan over måltider i morgen. Jeg håper jeg snart kommer like godt inn i rutiner igjen som før jul.

Tipper vekta i morra er 1-1,5 kilo mer enn forrige uke. Men jeg får bare ta meg sammen. Og tenkte at datteren min fortjener en sunn mamma som kan videreføre sunne vaner til henne.

Så må jeg akseptere hvordan jeg ser ut akkurat nå og ikke tenke på hvordan jeg kunne sett ut dersom jeg hadde klart å gå ned så mye som jeg kunne tenkt meg siden september...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så må jeg akseptere hvordan jeg ser ut akkurat nå og ikke tenke på hvordan jeg kunne sett ut dersom jeg hadde klart å gå ned så mye som jeg kunne tenkt meg siden september...

Eller du kan snu på det og se for deg hvordan du vil se ut i mai, om du følger planen din de fleste dagene fram til da ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frykter for dårlig resultat på fredag. Har ikke kommet meg etter styrketreningsøkt forrige uke, fikk lumbago, som etter hvert ble bedre, men etter er aktiv vakt på jobb ble ble det fryktelig ille. Måtte ta taxi til legen i går, greier nesten ikke stå, sitte eller ligge. Har trøstespist litt, men heldivis kunne det vært værre, har for store problemer med å komme meg til kjøkkenet. Har fått henvisning til fysioterapeut, så jeg håper virkelig ryggen ordner seg igjen. Jeg er avhengig av trening for å holde motivasjonen oppe. Dette var ukas utblåsning fra meg :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan snu på det og se for deg hvordan du vil se ut i mai, om du følger planen din de fleste dagene fram til da ;)

Ikke dumt forslag :) Takk for at du stikker innom oss selv om du egentlig skal være på stabil vekt 😃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest January

Jeg er med fra i morgen av! Er spent på å veie meg, frykter jeg veier en del mer enn sist jeg veide meg (før julen). Men det får gå bra, jeg skal ned i vekt før påske! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enamorada

Startvekt for denne tråden: 62,5

Mål før påske: 58 kg

Januar 2015

2. januar (0): 62,5 kg

9. januar (1): 62,0 kg (-0,5 kg)

16. januar (2): 61,2 kg (-0,8 kg)

Veldig fornøyd. Johoo. Vi har valgt hvor vi skal i påskeferien, så jeg er veldig motivert til å se bra ut. Selv om jeg ser veldig bra ut allerede i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen

Startvekt fra tidligere: 66 Kg (januar 2014)

Startvekt for denne tråden: 61.3kg

Mål før påske: 57.5 kg

Januar 2015

2. januar (0): 61.3 kg

9. januar (1): 59.7 kg (- 1.6 kg)

16. januar (2): 59.7 kg (- 0.0 kg)

Februar 2015

6. februar (5): -- kg (-kg)

13. februar (6): -- kg (-kg)

20. februar (7): -- kg (-kg)

27. februar (8): -- kg (-kg)

Mars 2015

6. mars (9): -- kg (-kg)

13. mars (10): -- kg (-kg)

20. mars (11): -- kg (-kg)

27. mars (12): -- kg (-kg)

Samme vekt som forrige fredag. Og ikke bare det, jeg har faltisk veid 59.7 hver eneste dag hele uka. Det er første gang jeg har opplevd en helt konstant vekt en hel uke. Får håpe vekten bikker nedover til neste fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruthven

Startvekt fra tidligere: --

Høyde: 167 cm

Startvekt for denne tråden: 84.2 kg

Mål før påske: 75 kg

Januar 2015

2. januar (0): 84.2 kg

9. januar (1): 82.1 kg (-2.1 kg)

16. januar (2): 81.4 kg (-2.8 kg)

Har spist litt mer denne uka, og sammen med helga gjorde det nok litt utslag. Men synes det går greit. Er mett, craver ikke etter noe søtt og energinivået er bedre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thorn

Startvekt fra tidligere: 89 kg

Høyde: 168 cm

Startvekt for denne tråden: -85.4-

Mål før påske: 77.0 kg

Januar 2015

2. januar (0): -85.4-

9. januar (1): 84.7 kg (-0.7kg)

16. januar (2): 84.5 kg (-0.2 kg)

Februar 2015

6. februar (5): -- kg (-kg)

13. februar (6): -- kg (-kg)

20. februar (7): -- kg (-kg)

27. februar (8): -- kg (-kg)

Mars 2015

6. mars (9): -- kg (-kg)

13. mars (10): -- kg (-kg)

20. mars (11): -- kg (-kg)

27. mars (12): -- kg (-kg)

Denne uka er jeg godt fornøyd med 0,2 ned, har ikke vært spesielt flink :P Min lekse til neste uke blir å lage en plan for de lange dagene hvor jeg spiser omtrent alle måltider på forelesning og/eller jobb. Det har blitt noen slike dager denne uka, og pga manglende planlegging har jeg ikke hatt mat med meg. Det jeg har endt opp med å kjøpe har ikke akkurat vært sunt... Så der skal jeg hente meg inn! :)

Endret av Thorn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...