AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #41 Skrevet 28. desember 2014 Hvis ikke svigersene evner å inkludere meg og mitt barn i familien, ønsker jeg heller ikke å ha dem på barselbesøk til vårt fellesbarn, tilbringe juler med dem, besøke dem osv. Jeg har valgt mannen, ikke svigerfamilien. Heldigvis er de hyggelige hos oss, på begge sider.Anonymous poster hash: 3310a...906 Helt enig med deg. Hvis svigerfamilien velger å forskjellsbehandle deg og barnet ditt, så er heller ikke de nær familie og må holdes litt utenfor. Anonymous poster hash: 8b1fc...3ef 1
Kattugla Skrevet 28. desember 2014 #42 Skrevet 28. desember 2014 Jeg er enig i at svigerfamilien ikke fremstår som de mest sympatiske, men jeg føler at kortene blir blandet litt. Vi må skille på kjernefamilie og storfamilie. Trådstarter og trådstarters mann/samboer og deres barn er en familie. Jeg er enig med trådstarters svigerforeldre at samboers barn er hennes ansvar når far er på jobb. Hun er en steforelder, og det er en del av "jobben". Det er ikke naturlig at når de har dannet en kjernefamilie, så skal mor eller besteforeldre passe barnet når biologisk forelder er på jobb. Barnet hans bør være en naturlig del av kjernefamilien. Men selv om de danner en kjernefamilie, betyr det ikke nødvendigvis at de er en like naturlig del av storfamilien. Storfamilien har ikke valgt svigerdatter og hennes barn. Noen storfamilier er mer inkluderende enn andre, og dette virker ikke å være en inkluderende storfamilie. Det er ikke sympatisk, men de kan ha sine grunner, kanskje er de vant til at svigerdøtre (med eller uten barn) kommer og går, og bruker tid før de knytter seg til dem? Vi vet ingenting om denne familien, og jeg vil i alle fall være forsiktig med å stemple dem som slemme på bakgrunn av den lille informasjonen vi har. Ubetenksomme, fantasiløse, lite inkluderende virker de til å være, og det er slemt å gi ene barnet sjokoladegave når de kommer på besøk, men ikke det andre.Men isolert sett synes jeg ikke julegaven vitner om at de ikke har omsorg for barnet. Anonymous poster hash: 23b2b...cf6 Jeg er uenig. Når svigers mener at de har rett til å blande seg inn i kjernefamiliens dynamikk, har de allerede gått utenfor storfamiliens "grenser" og må dermed finne seg i at andre har visse forventninger til de og. I utgangspunktet synes jeg det er bra at de stiller opp for barnebarnet og passer på at han blir inkludert, men når de selv samtidig ekskluderer hans jevnaldrende stebror så det holder, gir det veldig bismak. Ikke bare mtp julegaver, men at de gir barnebarnet masse godteri foran den andre gutten som får ingenting, vitner ikke akkurat om omsorg etter min mening. Men jeg er enig i det andre i tråden har sagt, dette er noe mannen bør ta opp med sine foreldre. Jeg mener ikke at de trenger å gi stebarnebarnet gaver for flere tusen kroner, men det finnes en mellomvei mellom ipad og truser..
oslojente1980 Skrevet 28. desember 2014 #43 Skrevet 28. desember 2014 Vi er en familie med dine og mine barn selv. Jeg har et barn på 8år, mens min samboer har to stykker. Hans barn er 8år og 11år. Min familie ga gaver til hans barn, men ikke samme sum. Men kjempe fine gaver. Familien hans ga gaver til mine barn, men ikke samme sum her heller. Men veldig fine gaver. Familien til samboers er mye mer gavmilde enn min familie. Hans familie er mer tilstede en min familie. Når foreldrene til samboeren min er på besøk her, så gjøres det aldri forskjell. Får barnebarna småting eller penger, så får mitt barn det også.
Biloba Skrevet 28. desember 2014 #44 Skrevet 28. desember 2014 Herregud, så lite innsikt du har. Barnet til TS lærer av dette at han/hun ikke er like mye verdt som det andre barnet. Dette må du som mor sette en stopper for. Og de svigerforeldrene dine må jo være mindre intelligente som kan forskjellsbehandle barn på den måten! Og overse meldinger som hun som har skrevet over her. Mange bitre og nevrotiske folk her på forumet... Anonymous poster hash: 8b1fc...3ef Det foreldrene må lære dette barnet, er at stebrors besteforeldre ikke er guttens besteforeldre, og at hver av guttene får fra sine egne. Hvis man ikke hjelper barna til å forstå den forskjellen, kommer de til å lage tolkninger av typen du nevner.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #45 Skrevet 28. desember 2014 Her er flere tråder med temaet forskjell i verdi på julegaver. Kan dere ikke innse at gaver er noe giver kjøper og gir fra hjertet og ikke fra bankkortet? Ingen har krav på gaver til en viss verdi, at der er forskjellsbehandling ute og går må dere begynne å se på som noe dere ikke kan endre på, urettsferdig eller ikke. Verden har aldri vært og kommer heller aldri til å bli rettferdig. Sånn er det bare med den saken. Anonymous poster hash: c98cf...385 Dumt svartAnonymous poster hash: 41830...9a9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #46 Skrevet 28. desember 2014 Hos oss gir jeg til mine barn, og samboeren til sine. Besteforeldrene gir kun til sine barnebarn. Litt forskjell blir det nok, men ikke verre enn vi kan leve med. Besteforeldrene har jo ikke bedt om å få et sett til de må kjøpe gaver til. Anonymous poster hash: 4aa70...cd5
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2014 #47 Skrevet 28. desember 2014 Hos oss gir jeg til mine barn, og samboeren til sine. Besteforeldrene gir kun til sine barnebarn. Litt forskjell blir det nok, men ikke verre enn vi kan leve med. Besteforeldrene har jo ikke bedt om å få et sett til de må kjøpe gaver til. Anonymous poster hash: 4aa70...cd5 Godt noen ser den vinkelen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå