Gå til innhold

I ferd med å etablere uvane?

Fremhevede innlegg

Gjest Jessica-Oslo
Skrevet

Skjønner ikke alle kommentarene på kallenavnet til datteren her.. er det ikke det samme hva de ønsker å kalle barnet sitt på et forum da? Hjertet var en koselig beskrivelse synes nå jeg :babyjente:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, datteren vår sovnet aldri alene når vi var hos mine svigerforeldre (type maks to ganger i året, 50 mil unna). En av oss lå alltid på rommet (barneseng på vårt soverom der) til hun hadde sovnet. Jeg tror vi sluttet med det da hun var 4-5.... Det var ingen kamp jeg gadd å ta, hun var ikke trygg der, og jeg gadd ikke kjempe.

Det var aldri noe problem når vi kom hjem igjen - hun har lagt seg fint alene i egen seng hele tiden her!

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke alle kommentarene på kallenavnet til datteren her.. er det ikke det samme hva de ønsker å kalle barnet sitt på et forum da? Hjertet var en koselig beskrivelse synes nå jeg :babyjente:

Nei, det er ikke det samme. Det er en unge! Skal jeg kalle deg for følelse eller nyre?

Anonymous poster hash: 29d98...fc4

• Liker 2
Gjest Jessica-Oslo
Skrevet

Nei, det er ikke det samme. Det er en unge! Skal jeg kalle deg for følelse eller nyre?

Anonymous poster hash: 29d98...fc4

Du må gjerne kalle meg hva du vil :)

Jeg ser bare ikke hvorfor det er så stort hva man bruker som en beskrivelse på nettet, men kanskje jeg skjønner mer den dagen jeg selv får barn.. :)

Skrevet

For en ting å klage over, folkens! Hjertet er et helt kurant kallenavn, koselig at dette barnet er tydelig så høyt elsket.

Eller er det feil og?

Bedre om ts låser ungen i et kott i kjelleren?

• Liker 1
Skrevet

Det du opplever er at hun er som barn flest.

Gjør som mange andre gjør; sitt i rommet på en stol uten å snakke, sett så stolen utenfor døra med døren oppe osv.

Altså at du fjerner deg mer og mer gradvis dersom dette gjentar seg.

Det har ingenting med noe ytterst spesielt å gjøre.

Anonymous poster hash: 21824...fbc

Skrevet

Så koselig kallenavn :)

• Liker 1
Skrevet

For en ting å klage over, folkens! Hjertet er et helt kurant kallenavn, koselig at dette barnet er tydelig så høyt elsket.

Eller er det feil og?

Det hadde faktisk gjort mindre vondt å lese.

Anonymous poster hash: bce9c...bad

• Liker 1
Skrevet

Eller er det feil og?

Er jo en mellomting mellom å babyfisere et barn som nærmer seg 2,5 år og låse dem inne i et kott da, men men :P

Anonymous poster hash: db796...d13

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hvorfor har dere brukt Feber flere ganger dersom hun har vært "en drøm å legge" siden hun var nyfødt?

Jeg ville ikke forlatt et gråtende barn uansett hva slags setting det var.

Endret av Mohair
  • Liker 4
Skrevet

Hvorfor har dere brukt Feber flere ganger dersom hun har vært "en drøm å legge" siden hun var nyfødt?

Jeg ville ikke forlatt et gråtende barn uansett hva slags setting det var.

ja dette stusset jeg også over :P

• Liker 3
Skrevet

Gutten vår er også to år, og vi sitter alltid hos ham til han sovner. Må si jeg aldri har tenkt på det som dulling, og det gjør oss ingenting å gjøre det. Stusser litt på at målet MÅ være at man legger ned barnet og går fra det, ikke sikkert at det passer for alle barn å gjøre det sånn (men det passer sikkert bra for foreldrene).

Anonymous poster hash: e1ff9...9fb

• Liker 5
Skrevet

Sånn er det her og, men vi har en bukspyttkjertel som er vanskelig å legge..

Anonymous poster hash: dad12...20f
  • Liker 5
Skrevet

Sånn er det her og, men vi har en bukspyttkjertel som er vanskelig å legge..

Anonymous poster hash: dad12...20f

:skratte:

Er ikke ferber metoden den hvos man lar ungen ligge å skrike til den sovner??

Skrevet

Gutten vår er også to år, og vi sitter alltid hos ham til han sovner. Må si jeg aldri har tenkt på det som dulling, og det gjør oss ingenting å gjøre det. Stusser litt på at målet MÅ være at man legger ned barnet og går fra det, ikke sikkert at det passer for alle barn å gjøre det sånn (men det passer sikkert bra for foreldrene).

Tror du misforstår... :P

Skrevet

Tror du misforstår... :PAnonymous poster hash: db796...d13

Hvordan det? Ts lurer jo på om hun skaper en uvane ved å sitte inne hos barnet. Min mening er at hun ikke nødvendigvis gjør det.

Skrevet

Hvordan det? Ts lurer jo på om hun skaper en uvane ved å sitte inne hos barnet. Min mening er at hun ikke nødvendigvis gjør det.

Nei det jeg mente er at du oppfatter alle her inne som foreldre som vil la barna ligge og skrike fordi det passer dem, dette misforsto du. Det har kommet tips her med å sitte på en stol på rommet osv.

Skrevet

Jeg syns TS får mye unødvendige kommentarer pga "kallenavnet" til barnet.

Men jeg reagerte på at du beskriver ett barn på over 2 år for antall mnd når du

skal forklare alder, når man har passert 2 år, så teller man ikke mnd lenger altså.

Det tar lengre tid enn en juleferie å gi barnet dårlige uvaner på. Hvis barnet legger

seg pent hjemme, men nekter borte på ett fremmed sted, så ser jeg ikke noen problemer

med å være på rommet til barnet har sovnet.

Men husk at alle barn i den alderen vil teste grenser, så hvis dette fortsetter hjemme,

bør du være konsekvent på å gå rolig inn på rommet, si natta og kanskje stryke barnet

på kinnet for å vise omtanke, gå ut igjen, uansett hvor mange ganger barnet gråter.

Man går inn, og lar ikke barnet skrike/gråte alene, men tar ikke barnet opp, og gir ikke

etter å blir sittende. Men som sagt, på fremmede steder, eller hvis barnet er sykt

gjelder ikke dette. Selv hadde jeg ett barn som hadde faste leggerutiner og var en drøm

å legge om nettene, men ble så innlagt på sykehus i den alderen ditt barn er, og legging

ble ett mareritt. Hun skrek, gråt, ville ikke sove, og lå oppå meg om nettene. Men med

en gang vi kom hjem igjen var den normale legge-rutinen tilbake uten bråk. Og vi lå

på sykehuset i flere måneder, uten at det ødela rutinen vi hadde hjemme. Det var nok

utryggheten rundt sykehusinnleggelsen som gjorde leggingen ett mareritt, så noen dager

på jule-ferie er nok ikke noe stort problem.

Anonymous poster hash: b7ace...9d9
Skrevet

Nei det jeg mente er at du oppfatter alle her inne som foreldre som vil la barna ligge og skrike fordi det passer dem, dette misforsto du. Det har kommet tips her med å sitte på en stol på rommet osv.

Eh, nei det har jeg aldri sagt eller trodd. Jeg tror bare at det blir mye stress og høye skuldre rundt leggingen, noe som er helt unødvendig. Hvorfor ikke bare stress ned og rigge seg til med en god bok e.l. og bruk leggetiden til noe konstruktivt?

Skrevet

.vi ser ikke på oss som overbeskyttende (har brukt Ferber flere ganger)

Ts

Anonymous poster hash: 90560...942

Ferber er avleggs og ikke å anbefale.

Dersom barnet alltid har vært en drøm å legge, hvorfor har dere benyttet en så drastisk og omdiskutert metode?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...