Gå til innhold

I ferd med å etablere uvane?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi har et hjerte på 26 mnd som har vært en drøm å legge på kveldene siden hun var nyfødt. Siste mnd har vi som mange av våre venner slitt med legging. Det er hyl og skrik og hun vil ikke legge seg. Vi har siden fødsel vært nøye med leggetid en og faste rutiner. Har 2 avvik på disse mnd. Julaften kom vi til mormor og morfar for julefeiring. Vi har ikke overnattet her siden august. Første kvelden var bare hyl og gråting. Vi endte med å sitte hos hjertet til hun sov. Aldri sett henne slik. I går gjorde vi det vanlige, og vi sa god natt og gikk ut. Hyling en begynte i det døra gikk igjen. Vi ventet og håpet det gikk over....men etter kort tid ble hun helt hysterisk. Vi gikk igjen og gikk roet. Prøvde det samme 4-5 ganger med samme resultat. Valgte etter sterkt oppfordring fra hjertet å sitte der. I dag sa hun det med en gang,vi gikk som vanlig,men har kapitulert igjen etter 5 forsøk. Synes det er vondt at hun skal være så redd for å sove. Sliter mellom fornuft (ikke sitte der-blir uvane ) og morshjertet som gråter når hun viser tegn på redsel.

Har vi allerede skapt en uvane vi vil slite med å avvenne,eller er det greit å gi henne trygghet når det kommer til soving. .?

Anonymous poster hash: 90560...942

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Vi har et hjerte på 26 mnd som har vært en drøm å legge på kveldene siden hun var nyfødt. Siste mnd har vi som mange av våre venner slitt med legging. Det er hyl og skrik og hun vil ikke legge seg. Vi har siden fødsel vært nøye med leggetid en og faste rutiner. Har 2 avvik på disse mnd. Julaften kom vi til mormor og morfar for julefeiring. Vi har ikke overnattet her siden august. Første kvelden var bare hyl og gråting. Vi endte med å sitte hos hjertet til hun sov. Aldri sett henne slik. I går gjorde vi det vanlige, og vi sa god natt og gikk ut. Hyling en begynte i det døra gikk igjen. Vi ventet og håpet det gikk over....men etter kort tid ble hun helt hysterisk. Vi gikk igjen og gikk roet. Prøvde det samme 4-5 ganger med samme resultat. Valgte etter sterkt oppfordring fra hjertet å sitte der. I dag sa hun det med en gang,vi gikk som vanlig,men har kapitulert igjen etter 5 forsøk. Synes det er vondt at hun skal være så redd for å sove. Sliter mellom fornuft (ikke sitte der-blir uvane ) og morshjertet som gråter når hun viser tegn på redsel.

Har vi allerede skapt en uvane vi vil slite med å avvenne,eller er det greit å gi henne trygghet når det kommer til soving. .?

Synes dere duller mye, dette er veldig vanlig problemstilling når det kommer til barn i den alderen og legging. Dere er nødt til å være bestemte, gir dere etter så har hun dere rundt lillefingeren etter hvert. Det vil komme flere perioder hvor de ikke vil legge seg. Dere legger på vanlig måte, går ut, går inn igjen og sier bestemt at nå er det natta, ut igjen, inn igjen, da sier dere ingenting, også holder dere på slik. Greit å sitte på en stol ved døra, eller en stol i rommet til hun sovner - men ikke snakk til henne. Og hvorfor kaller dere henne for hjertet?

Anonymous poster hash: db796...d13

• Liker 9
Skrevet

Hadde dere holdt på slik i ukesvis hjemme, så hadde det kanskje vært et problem, men på et nytt sted i en spesiell setting som jul, ja da gjelder faktisk å gi ro og trygghet!

Helddigvis kreves det mer enn 1 kveld å gjøre ubotelig skade...

Anonymous poster hash: 02509...c8b
  • Liker 4
Skrevet

Det går bra, er jo litt unntakstilstand når man er borte og det er jul.

Ellers er det lov å skrive 'barnet' altså

• Liker 6
Skrevet

Hjertet? Er det nytt for prinsessen/prinsen?

Anonymous poster hash: 37aa3...b73
  • Liker 22
Skrevet

Hjertet. LOL

Anonymous poster hash: 5560f...3ce
  • Liker 9
Skrevet

Hjertet? Er det nytt for prinsessen/prinsen? Anonymous poster hash: 37aa3...b73

dersom målet er å komme med noe mer pinlig vil jeg tro det
  • Liker 9
Skrevet

jeg har virkelig ikke noe fornuftig å komme med annet enn at dere må være konsekvente uansett hvor lang tid det tar (lært av nanny på tv) :P

men altså, barnet er ikke 26 mnd, det er rett over 2 år! ikke en baby lenger.

Anonymous poster hash: 2a420...7f8
  • Liker 16
Skrevet

Er normalt at de har perioder hvor de sover dårligere, selv om dere ikke har opplevd det før.

Anonymous poster hash: c645c...924

Skrevet

Hjertet på 26 måneder? Du tuller?

Anonymous poster hash: 2ea38...c18

• Liker 19
Skrevet

Hjertet? Er det nytt for prinsessen/prinsen?

Anonymous poster hash: 37aa3...b73

Ja, hjertet er 26 mnd, ikke 2 år og 2 mnd, men et 26 MÅNEDER gammelt hjertet!

Jeg ler så jeg griner..

Anonymous poster hash: 5cc2c...a50

• Liker 16
Skrevet

2. Ungen din er 2.

Anonymous poster hash: f5ae8...4ed
  • Liker 16
Skrevet

Ja, hjertet er 26 mnd, ikke 2 år og 2 mnd, men et 26 MÅNEDER gammelt hjertet!

Jeg ler så jeg griner..

Anonymous poster hash: 5cc2c...a50

tror nok det er her problemet ligger, foreldrene innser ikke at barnet har blitt et stort barn :P

Anonymous poster hash: db796...d13

• Liker 9
Skrevet (endret)

jesus. jeg kjente jeg ble irritert av å lese denne teksten. stereotypisk irriterende mor. stakkars facebookvennene dine.

Endret av HeiHade
  • Liker 8
Skrevet

jesus. jeg kjente jeg ble irritert av å lese denne teksten. stereotypisk irriterende mor. stakkars facebookvennene dine.

unødvendig kommentar

Anonymous poster hash: 57c90...86e

• Liker 1
Skrevet

Ser at mange gir negative kommentarer. Det var ikke der jeg spurte om. Vår datter på drøyt 2 år har kallenavn hjertet av flere årsaker. En er at vi hadde mye motgang før v endelig fikk henne og hun vil ikke få søsken.vi ser ikke på oss som overbeskyttende (har brukt Ferber flere ganger) og setter klare grenser i hverdagen. Mitt innlegg ble gjort på bakgrunn av en ny og ukjent utfordring og vi lurte bare på om vi kunne få noen råd. Har du ikke det,kan du la være å skrive. Kritikken endrer ikke noe av det likevel.

Takk til dere med nyttige innspill☺

Ts

• Liker 2
Skrevet

Hjertet? :laugh:

Anonymous poster hash: c0964...95d
  • Liker 2
Skrevet

Hahahaha. Det er noe av det verste jeg har hørt. Hjertet? :skratte:

Anonymous poster hash: 29d98...fc4
  • Liker 3
Skrevet

Tror nok det er unntakttilstand når hun er borte og sover. Vår 1.5 åring skrek også hysterisk i natt på eget rom hos besteforeldrene, gjorde det vi alltid gjorde(gikk inn strøk på ryggen for å så gå ut). Vær så snill skriv normalt, vanskelig å ta innlegget seriøst når du babyfiserer 2-åringen din og i tillegg kaller henne for hjertet.

• Liker 3
Skrevet

Usikker på om det er snakk om et barn her eller et organ..

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...