Gå til innhold

Provosert over kollega som uteble fra jobb idag...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Verst tenkelige dagen i året man melder seg syk eller sykt barn fra jobb må jo være idag.

Har en kollega som ringte å sa at sønnen på 3 var syk. Greit nok, det kan være tilfelle det, men vi andre ville jo tro at mannen som er uten arbeid og barnets far kunne hatt barnet, men han var vist også syk.

Det resulterte i mye mer jobb og stress for oss andre som gjorde plikten vår og møtte opp på jobb.

Sitter her nå så sliten at jeg hest kunne trenge litt hvile før vi drar bort på julemiddag...

Flere ganger i løpet av dagen har det kommet bilder på face av det angivelige syke barnet, og toppen var nå for noen minutter siden, da la min kollega ut et rykende ferskt bilde av en frisk og opplagt familie klar for julemiddagen.

Vil opplyse om at vi jobber i helsevesenet og at denne dagen er ekstra slitsom da det er mye som skal ordnes med for og med beboerne.

Jeg hadde ihvertfall en flott (men slitsom) arbeidsdag med flere glade og takknemlige beboere.



Anonymous poster hash: e0c94...133
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette ville jeg meldt om til ledelsen. Dette er virkelig ikke greit!!! noen mennesker..arg! kjenner jeg blir sur, fordi vi også alltid har noen slike på jobb (omsorgsbolig)!



Anonymous poster hash: 4a420...11a
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen har nok også sett dagens bilder på face...

Håper dette får konsekvenser for personen da dette ikke er første gang hun er hjemme fra jobb på en sånn dag. Forrige gang var 17. mai.



Anonymous poster hash: e0c94...133
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv barn og vet at barnet kan bli sykt selv om det er julaften og at pappaen også kan være syk den samme dagen. Når det er sagt, i en sånn situasjon så har jeg bedt pappaen om å få i seg noe smertestillende og bli hjemme med barnet.

Jeg har selv hatt omgangssyke samtidig som barnet og alikevel måtte være hjemme med sykt barn fordi pappaen hadde et viktig møte på jobb, så med mindre den andre foreldren ligger for døden så klarer h*n å være hjemme én dag med sykt barn....

Når denne personen er så frekk at hun i tillegg legger ut bilder på facebook av barnet og julemiddag o.l... da hadde det rent over for meg altså! Hun burde hvertfall være "smart" nok til å ikke oppdatere face med slike ting når hun er venn med kollegaer osv der.. Herlighet. Håper sjefen får beskjed og evnt kan være mer oppmerksom på dette til senere dager, som f eks 17 mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

problemet er at bildene ikke beviser noe, hun kan si at de følte seg bedre utover dagen osv osv. Arbeidsgiver har ikke noen sak. Det får ingen konsekvenser, det er derfor folk som henne gjør det igjen og igen. De har ikke samvittighet som rekker lengre enn sin egen nesetipp



Anonymous poster hash: 51b8d...89a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så dumt. legge ut bilder på face. opplagt skulking. å sist gang var 17. mai? herlighet...



Anonymous poster hash: 1b9db...2df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde skrevet en melding på ett av bildene og sagt "Oi, så fort barnet og mannen din ble frisk gitt..jaja, håper dere koser dere hjemme mens vi er underbemannet på jobb. God jul"



Anonymous poster hash: 03d7e...a76
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde skrevet en melding på ett av bildene og sagt "Oi, så fort barnet og mannen din ble frisk gitt..jaja, håper dere koser dere hjemme mens vi er underbemannet på jobb. God jul"

Anonymous poster hash: 03d7e...a76

Jeg kommenterte faktisk det ene bildet med noe ala at de så da friske og opplagte ut. Men den kommentaren ble fort slettet.

Når jeg nevner konsekvenser, så har hun ikke annet enn helgestilling fast da hun ikke er fagutdannet. Men hun tar på seg ekstravakter for å få det til å gå rundt økonomisk. Konsekvensen her kan være at hun ikke får så mange ekstravakter lenger.

Denne kollegaen her og mannen har blitt "fratatt" sitt barn av BV, men det er vist på trappene at de får tilbake barnet. Jeg trodde det da var viktig og vise at de klarer og følge opp forpliktelser og at de også har inntekt til og forsørge seg og barnet.

Mannen jobber ikke. Han klarer ikke å holde på en jobb.

Anonymous poster hash: e0c94...133

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette ville jeg meldt om til ledelsen. Dette er virkelig ikke greit!!! noen mennesker..arg! kjenner jeg blir sur, fordi vi også alltid har noen slike på jobb (omsorgsbolig)!

Anonymous poster hash: 4a420...11a

Helt enig. Fryktelig uprofesjonelt og egoistisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

man møter på fryktelig mange uprofesjonelle og egoistiske mennesker i arbeidslivet, det leie er når det går utover de som er avhengige av de tjenestene som skal utføres og oss arbeidstakere som er pliktoppfyllende og har arbeidsmoral



Anonymous poster hash: 51b8d...89a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er du selv i flere ganger på Facebook i løpet av en arbeidsdag når dere har så dårlig tid på jobben da?



Anonymous poster hash: a4c63...fbf
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp å være forbanna.

Hun kommer aldri til å få et varig arbeidsforhold, er erklært som uegnet mor, har nok forøvrig et elendig og vanskelig liv.

Du har stabilitet, og helt sikkert et mer oppegående liv enn henne.

At hun tar dårlige avgjørelser vil komme for dagen uansett, og ramme barnet hardt dessverre.

Du får prøve å se denne saken fra andre sider enn at det er deg det er synd på.

Anonymous poster hash: d8410...fae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du selv i flere ganger på Facebook i løpet av en arbeidsdag når dere har så dårlig tid på jobben da?

Anonymous poster hash: a4c63...fbf

Det var noe av det første som slo meg iallfall. Når vi har det travelt på jobb, så er å ta et utpust pausen den dagen.

Anonymous poster hash: bb39e...fb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kommenterte faktisk det ene bildet med noe ala at de så da friske og opplagte ut. Men den kommentaren ble fort slettet.

Når jeg nevner konsekvenser, så har hun ikke annet enn helgestilling fast da hun ikke er fagutdannet. Men hun tar på seg ekstravakter for å få det til å gå rundt økonomisk. Konsekvensen her kan være at hun ikke får så mange ekstravakter lenger.

Denne kollegaen her og mannen har blitt "fratatt" sitt barn av BV, men det er vist på trappene at de får tilbake barnet. Jeg trodde det da var viktig og vise at de klarer og følge opp forpliktelser og at de også har inntekt til og forsørge seg og barnet.

Mannen jobber ikke. Han klarer ikke å holde på en jobb.

Anonymous poster hash: e0c94...133

Så utleverende du skulle være. Passer ikke folk på hvordan de beskriver folk og situasjoner lengre!?

Anonymous poster hash: e7acf...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten, og mamma måtte ringe til jobb og barnehage fordi hun måtte være hjemme med sykt barn, var hun fryktelig streng på at vi måtte være helt stille mens hun snakket i telefonen. Noe av det flaueste hun kunne tenke seg, var at noen skulle tro at hun snek seg unna, så det måtte ikke høres hvis vi satt og lekte... Synes folk bør være mer forsiktige med facebook, snapshat osv. i slike situasjoner!!

Anonymous poster hash: df598...4f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du selv i flere ganger på Facebook i løpet av en arbeidsdag når dere har så dårlig tid på jobben da?

Anonymous poster hash: a4c63...fbf

Hadde etpar små pauser innimellom for å få i oss litt mat og drikke. Var samtidig på face på tlf. Og når jeg kom hjem.

Anonymous poster hash: e0c94...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber også i Helsevesenet, og kjenner jeg er veldig glad for at jeg ikke har småbarn lengre. Har heller ikke levert mer enn én egenmeldig i løpet av 2 år, men gidder virkelig ikke irritere meg over de som melder seg syk eller har syke barn.

Vi får det til likevel, og når man liker jobben sin blir en ikke sliten på samme måte.



Anonymous poster hash: a63f9...269
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...