AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #1 Del Skrevet 23. desember 2014 Har en langvarig smerteproblematikk og blitt feildiagnostisert en rekke ganger. Legen sa at røntgen ikke var nødvendig og jeg ble sengeliggende, jobbet litt og sengeliggende igjen, gikk til en rekke behandlinger som ikke virket,psykolog mm. Ble sendt til smerteklinikk og alle sa det satt i hodet mitt., iom jeg var ferdig utredet via fastlegen burde jeg prøve psykomotorisk terapi sa de. Ingenting hjalp. Etter flere år maste jeg meg til røntgen og bildene viser utralt hælspore. og det forklarer jo mine gangeproblemer! Det er vondt å sette foten i bakken. Og slitsomt da jeg har en jobb jeg går og står mye i. Jeg frykter nå at skaden er uopprettelig iom den har fått utvikle seg. Jeg kan til tider nesten ikke trø på foten og har ikke råd til flere behandlinger. Jeg har brukt titusener hos behandlere og terapeuter med feil diagnoser på henvisningene ifra fastlege. Fortvilet., Noen som vet noe om hælspore og hvordan jeg skal forholde meg i denne saken? Anonymous poster hash: 0932a...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2014 #2 Del Skrevet 24. desember 2014 Hvis du søker opp "hælspore" på google, så får du masse informasjon Anonymous poster hash: 369d8...fce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 24. desember 2014 #3 Del Skrevet 24. desember 2014 Vet om folk som har blitt bra etter sjokkbølgebehandling. Verdt et forsøk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 24. desember 2014 #4 Del Skrevet 24. desember 2014 Skal ikke påberope meg noen ekspertstatus, men har erfaring med sorten. Er det hælsporen som gir deg smerter? Dvs smerter under hælen. Eller har du plantar facitt? Dvs smerter under hele foten? Hælspore kan fjernes, men vil veldig ofte komme tilbake. Men, er verdt et forsøk, hvis du er så plaget. Plantarsenen er festet i hælbenet, og strekker seg som en vifte fremover foten, mot tærne. Hælspore medfører ofte betennelse i den senen, mot det, kan trykkbølgebehandling hjelpe. Trykkbølge er ikke refusjonsberettiget, så det må man betale helt selv. Ofte er det en dyr behandling 500-1000 kr pr gang. Det er heller ingen kontroll med utøverne, så ikke alle er like bra på saken. Så prøv evnt å finne en som noen andre anbefaler. Det kan være grusomt smertefullt, verre enn fødsel!! men, fort gjort. Jeg ble mye verre etter 1.behandling, men siden gikk det fremover. Tok 3 behandlinger, men helningsprosessen fortsatte vel i 3-4 måneder etter. Merker du ingen bedring etter 4 beh. så tyder mye på at du ikke responderer på den. Plantar facitt kan også behandles med kortison injeksjoner, eller i verste fall operasjon. Lykke til, vet hvor smertefullt det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2014 #5 Del Skrevet 24. desember 2014 Trykkbølgebehandling hos fysioterapeut fikset dette for meg, etter over et halvt år hvor jeg ikke kunne løpe, vondt selv å gå.Anonymous poster hash: be0a3...9eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå