Gå til innhold

Hvorfor er jenter så kalde?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Omsorg og kaldhet har ikke alltid noe med hverandre å gjøre.

Deg om det. Jeg er ikke enig.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenter er noen kalde individer stort sett. Den høyeste andelen av folk som tar selvmord I Norge er menn i 30-40års alderen som har blitt dumpet av sine kjære. De tar gjerne med seg alt mannen har brukt et liv på å jobbe for å spare opp for deres felles beste.

Ikke bare dumper hun deg. Men hun tar med seg alt du eier også. Enten det er fysiske ting. Eller felles barn. Så jeg er ikke helt overbevist om hvilket kjønn som har mest følelser...

Ei jente blir ofte styrt av hormonelle følelser hun ikke har kontroll på selv. Da hadde hun greid å styre de. Så hun vet ikke hvilke hun skal lytte til eller overse selv. Du som mann har ikke slike ting, og tenker stort sett logisk. Din feil blir å tro at logikk skal kunne overbevise noen som ikke har kjennskap til logikk, og lytter like lett til psykisk hormonell ubalanse.

Hun kan dumpe deg så lett som bare det, for at hun er premenstruell og ikke kan sortere følelsene sine. Om det er feil eller ikke, kan være det samme. Hun kan leve livet ut og la følelsene innbilde henne at det var det eneste riktige.

Det jeg vil frem til her, er at du ikke alltid må klandre deg selv. Det er ikke alltid en handling eller behandlig av henne som var utslagsgivende for at det ble som det ble. Du kan ha behandlet henne meget verdig som den prinsessen du forgudet henne som. Men så er det noe psykisk i hodet hennes som hun ikke har kontroll på selv, som fikk henne til å velge mr. badguy som slår henne døden nær annenhver uke.

La spetakkelet være. Hun kan leve i avgrunnen og overbevise seg selv om at hun er lykkelig. Da er hun kanskje det. Ikke prøv å vinn hun tilbake med logikk. Da hun ikke er mottakelig for slikt.

Det er mange som sier at menn ikke forstår kvinnfolk. Det stemmer. Men kvinnfolk forstår heller ikke kvinnfolk. Da hadde de kunnet tatt kontroll over spetakkelet og ikke latt følelser de ikke kan sortere eller kontrollere styre livet og sinnstemningen deres.

http://www.personal.psu.edu/afr3/blogs/siowfa12/breakup.jpgbreakup.jpg

Anonymous poster hash: 7aac5...53d

Kvinner tåler ikke høre det der ;)
Skrevet

Jenter er noen kalde individer stort sett. Den høyeste andelen av folk som tar selvmord I Norge er menn i 30-40års alderen som har blitt dumpet av sine kjære. De tar gjerne med seg alt mannen har brukt et liv på å jobbe for å spare opp for deres felles beste.

Ikke bare dumper hun deg. Men hun tar med seg alt du eier også. Enten det er fysiske ting. Eller felles barn. Så jeg er ikke helt overbevist om hvilket kjønn som har mest følelser...

Ei jente blir ofte styrt av hormonelle følelser hun ikke har kontroll på selv. Da hadde hun greid å styre de. Så hun vet ikke hvilke hun skal lytte til eller overse selv. Du som mann har ikke slike ting, og tenker stort sett logisk. Din feil blir å tro at logikk skal kunne overbevise noen som ikke har kjennskap til logikk, og lytter like lett til psykisk hormonell ubalanse.

Hun kan dumpe deg så lett som bare det, for at hun er premenstruell og ikke kan sortere følelsene sine. Om det er feil eller ikke, kan være det samme. Hun kan leve livet ut og la følelsene innbilde henne at det var det eneste riktige.

Det jeg vil frem til her, er at du ikke alltid må klandre deg selv. Det er ikke alltid en handling eller behandlig av henne som var utslagsgivende for at det ble som det ble. Du kan ha behandlet henne meget verdig som den prinsessen du forgudet henne som. Men så er det noe psykisk i hodet hennes som hun ikke har kontroll på selv, som fikk henne til å velge mr. badguy som slår henne døden nær annenhver uke.

La spetakkelet være. Hun kan leve i avgrunnen og overbevise seg selv om at hun er lykkelig. Da er hun kanskje det. Ikke prøv å vinn hun tilbake med logikk. Da hun ikke er mottakelig for slikt.

Det er mange som sier at menn ikke forstår kvinnfolk. Det stemmer. Men kvinnfolk forstår heller ikke kvinnfolk. Da hadde de kunnet tatt kontroll over spetakkelet og ikke latt følelser de ikke kan sortere eller kontrollere styre livet og sinnstemningen deres.

http://www.personal.psu.edu/afr3/blogs/siowfa12/breakup.jpgbreakup.jpg

Anonymous poster hash: 7aac5...53d

Har da sett menn oppføre seg som premenstruelle idioter og kjerringer..Finnes mange menn som oppfører seg mer dramaqueen og kjerring-aktig enn selv en ekte bitch...kan : )

Jeg er i det hele tatt frustrert-over å ikke klare å finne en EKTE MANN : ) En som oppfører seg som en god og snill og pålitelig ekte mann og gentleman.

Mange menn surrer rundt som en forvirra fjert...og aner ikke hva de vil...selv engang : )

Føler ange gang det er JEG som er mannen i forholdet og HAN som er kjerringa....hi hi

Lei av å måtte være mann og ta så mye mannsansvar-og kvinneansvar-når jeg bare er en person...nemlig en kvinne kan ikke makte alt alene : )

Anonymous poster hash: 7e680...77a

• Liker 2
Skrevet

Sett fra et evolusjonært perspektiv gjør kvinner det slutt for å bli tilgjengelige for andre menn. En kvinne vet alltid at hun er moren til et barn, en mann kan ikke det. Der for er det viktig for en mann (partner) at en kvinne ikke har sexmed andre menn.

Når en kvinne gjøre det slutt (for å bli tilgjengelig for andre menn) er det derfor viktig at hun er kald og avvissende ovenfor exen slik at en fremtidig partner er 100% sikker på at hun ikke har sex med exen, og at det kun er hans sæd hun evt blir gravid med.

Anonymous poster hash: eef7d...67c
Skrevet

Jeg er det av og til fordi han jeg datet plutselig sendte masse meldinger og vi hadde det veldig koselig i en kort periode også trakk han seg tilbake. Også var det masse kontakt igjen også plutselig veldig avvisende. Jeg svarte med å være kald og ignorerte han titalt.

Anonymous poster hash: e2631...498

• Liker 1
Skrevet

Det MÅ ikke være hans feil at de ikke vil snakke med han. Det finnes mange jenter der ute som er skrudde i hodet. De kan gi grei beskjed at de ikke vil snakke, trenger ikke være helt kalde og full av hat av den grunn.

TS gjør det tydelig at han presser seg på ekser som uttrykker at de ikke vil ha kontakt, og du kjefter på kvinnene som svarer i tråden fordi vi påpeker at trakassering ikke hjelper og at han må respektere andres ønske om å være i fred. Ta deg sammen.

Anonymous poster hash: 678e8...920

• Liker 4
Skrevet (endret)

TS gjør det tydelig at han presser seg på ekser som uttrykker at de ikke vil ha kontakt, og du kjefter på kvinnene som svarer i tråden fordi vi påpeker at trakassering ikke hjelper og at han må respektere andres ønske om å være i fred. Ta deg sammen.

Ingen av damene her inne vet at det er hans feil. Ingen vet hvordan de damene har vert eller er. Kun ts. Lyver han så får han vare lyve. Kanskje han vil ha svar på noe? Derfor han presser de? Vi vet ikke grunnen.

En ting er sikkert og det er at det finnes mange kaldhjerta kvinner som det finnes kaldhjerta menn. Det er også sant at det er flest menn som tar selvmord. Hva kan det komme av? Kjærlighetssorg, og lureri er nok en vanlig grunn. Kvinner er veldig flinke til å lure til seg penger. Det er jo det mange er opptatt av. Å finne en med masse penger. Ikke pga kjærligheten men pga pengene. Det er kvalmt.

Endret av Hummels
Skrevet

Ingen av damene her inne vet at det er hans feil. Ingen vet hvordan de damene har vert eller er. Kun ts. Lyver han så får han vare lyve. Kanskje han vil ha svar på noe? Derfor han presser de? Vi vet ikke grunnen.

En ting er sikkert og det er at det finnes mange kaldhjerta kvinner som det finnes kaldhjerta menn. Det er også sant at det er flest menn som tar selvmord. Hva kan det komme av? Kjærlighetssorg, og lureri er nok en vanlig grunn. Kvinner er veldig flinke til å lure til seg penger. Det er jo det mange er opptatt av. Å finne en med masse penger. Ikke pga kjærligheten men pga pengene. Det er kvalmt.

Igjen, TS gjør det tydelig at han er trakasserende mot sine egne ekser. At han tolker deres respons på egen trakassering som at de er "kalde" er irrelevant, det er viktigere å forklare TS at han ikke bør trakassere andre. Ingen har rett til andres tid eller oppmerksomhet, og at du forsvarer TS sin oppførsel og fortsetter å fokusere på "kaldhjertede kvinner" når noen beskriver sin egne trakasserende atferd sier mye om deg. Igjen, ta deg sammen.

• Liker 2
Skrevet

Dessuten drar du her inn masse fra ditt eget privatliv. At du er bitter og/eller paranoid har ingenting med denne tråden å gjøre. At "flest menn tar selvmord" er en side av saken, det er faktisk flest kvinner som begår selvmordsforsøk, og igjen; MRA-tullpratet ditt har ingenting med TS eller denne tråden å gjøre.

• Liker 3
Skrevet

Sukk kvinner må alltid forsvare sitt eget kjønn..

• Liker 1
Skrevet

Igjen, TS gjør det tydelig at han er trakasserende mot sine egne ekser. At han tolker deres respons på egen trakassering som at de er "kalde" er irrelevant, det er viktigere å forklare TS at han ikke bør trakassere andre. Ingen har rett til andres tid eller oppmerksomhet, og at du forsvarer TS sin oppførsel og fortsetter å fokusere på "kaldhjertede kvinner" når noen beskriver sin egne trakasserende atferd sier mye om deg. Igjen, ta deg sammen.

trakkaserende. herregud gje deg. Jeg er jo veldig glad i de og vil være venner. Skulle jo tro 2 år med hver av de ikke hadde en dritt å si. jenter er så kalde opplever jeg.

Anonymous poster hash: 0ccb1...b41

Skrevet

Ja det kan virke som de nesten blir litt små irritert og ikke kan se det som er rett foran nesen deres.

Skrevet

Ja det kan virke som de nesten blir litt små irritert og ikke kan se det som er rett foran nesen deres.

Noen er bare sånn. De skal gjøre kvinner til de uskyldige som aldri gjør noe galt, mens menn er bare avskum og gjør alt galt. Det beste er å holde seg unna kvinner som er kalde. Vi oppdager det for sent men når vi oppdager det så er det bare å gi faen i de. Kalde mennesker ender som regel opp alene.
Skrevet

trakkaserende. herregud gje deg. Jeg er jo veldig glad i de og vil være venner. Skulle jo tro 2 år med hver av de ikke hadde en dritt å si. jenter er så kalde opplever jeg.

De vil ikke ha kontakt, og du har fortsatt å kontakte etter å ha fått beskjed om dette, sant? Det er trakassering. At du er glad i dem har ingenting å si, om noen sier at de ikke vil ha kontakt må du respektere dette.

• Liker 3
Skrevet

De vil ikke ha kontakt, og du har fortsatt å kontakte etter å ha fått beskjed om dette, sant? Det er trakassering. At du er glad i dem har ingenting å si, om noen sier at de ikke vil ha kontakt må du respektere dette.

hva slags personer dere dere her inne, kalde og lite følelser og skal alltid ha rett. Det har dere faktisk ikke og dere vet ikke alltid situasjonene. Er ikke som jeg trakkasserer de. Men du har vell rett for det har alltid jenter.

Skrevet

Omsorg og kaldhet har ikke alltid noe med hverandre å gjøre.

Enig! Jeg kan være kald hvis jeg vil, men det betyr ikke at jeg ikke har omsorg for andre :)

Skrevet

Min erfaring tilsier også at kvinner er kaldere enn menn.

Hvis jeg blir såret så går hjernen min en av to veier.

1. Hvis jeg er veldig glad i han og dette kan repareres på noe vis, så blir jeg lei meg, men desperat etter å redde forholdet.

2. Hvis jeg er så såret at forholdet er dødsdømt så ville jeg i tankene mine bare kategorisert han som et menneske som ikke lenger eksisterer for meg, og vært avvisende og kald overfor ehver tilnærming fra han.Dette gjelder også hvis han har såret meg ved å dumpe meg og bruddet ikke var gjensidig i det hele tatt. Dette har for meg kun skjedd med en venninne, men det blir det samme

Kan ikke relasjoen reddes kan man like gjerne sette en strek og gå videre, og ikke se seg tilbake...

Dette er selvfølgelig en slags forsvarsmekanisme for meg for å kunne komme meg videre... Hvis man skal måtte forholde seg til gutten man elsker men ikke kan få, så kommer man seg aldri videre...

Hvis det er et vanlig gjensidig brudd så ser jeg ingen grunn til å være kald og distansert overfor hverandre. Det kan være behov for null kontakt den første tiden såpass at man kommer over den største sorgen, men ut over det kan man vel behandle hverandre som venner?

Så altså ja, jeg kan være kald, men ikke uten grunn. Sier ikke at grunnen er så god alltid, men noen ganger må jeg være kald for å komme meg gjennom situasjonen...

Skrevet

Jeg er kvinne og ja, jeg er enig i det du sier her...

Anonymous poster hash: 7df41...39c

Skrevet

For min del ble jeg følelseskald, uempatisk og uinteressert ovenfor menn etter å ha blitt såret gang på gang. Jeg kan nok ofte ha fremstått som "isdronning", men driter i det. Jeg tenker at dersom du er mann og mener det er uhyre viktig at kvinner er følsomme og blide, må du gi henne en grunn til det. Ingenting kommer av seg selv, alt koster. Dersom du er drittsekk til mann og bare en plage for andre, bør du gå inn i deg selv neste gang du møter ei iskald kjerring - kanskje en av dine medbrødre har ødelagt henne?

Anonymous poster hash: 195f8...bff

• Liker 1
Skrevet

Sett fra et evolusjonært perspektiv gjør kvinner det slutt for å bli tilgjengelige for andre menn. En kvinne vet alltid at hun er moren til et barn, en mann kan ikke det. Der for er det viktig for en mann (partner) at en kvinne ikke har sexmed andre menn.

Når en kvinne gjøre det slutt (for å bli tilgjengelig for andre menn) er det derfor viktig at hun er kald og avvissende ovenfor exen slik at en fremtidig partner er 100% sikker på at hun ikke har sex med exen, og at det kun er hans sæd hun evt blir gravid med.

Anonymous poster hash: eef7d...67c

Hjelpes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...