AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #1 Del Skrevet 23. desember 2014 Hei! Igår opplevde jeg at jeg måtte hyppig på do og var tissetrengt så og si med en gang igjen etterpå, og jeg greide ikke å tisse mye om gangen. I dag oppdaget jeg at det var små rosa dråper på papiret når jeg tørket meg, og det var tydelig med blod i toalettet. Kan dette være uvi, selv om sviingen ikke er tilstede/kraftig? Jeg er 16 år, og legekontoret her er stengt de neste dagene og det er et stykke til nærmeste legevakt, og dit kommer jeg meg ikke alene uansett. Jeg er heller ikke komfortabel med leger. Har lest en del om at mange opplever å tisse blod i forbindelse med uviAnonymous poster hash: a93a4...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sophh Skrevet 23. desember 2014 #2 Del Skrevet 23. desember 2014 Du kan jo ringe legevakten og høre der, om de mener at det bør sjekkes ut så bør du dra dit selv om det er lang vei dit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ikke_viktig Skrevet 23. desember 2014 #3 Del Skrevet 23. desember 2014 Du kan jo ringe legevakten og høre der, om de mener at det bør sjekkes ut så bør du dra dit selv om det er lang vei dit. Er vel det jeg skulle gjort, men det går eventuelt ikke buss, og har ingen som kan kjøre heller.. Må bli da skolebussene begynner å gå igjen, og det kan fort bli litt lenge hvis det skulle være alvorlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leini Skrevet 23. desember 2014 #4 Del Skrevet 23. desember 2014 (endret) Nyrestein er også en mulighet.. Få det undersøkt Endret 23. desember 2014 av Leini Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 23. desember 2014 #5 Del Skrevet 23. desember 2014 Har du ikke foreldre som kan kjøre deg, evnt betale for taxi? For jeg synes du bør undersøkes av lege, du må i alle fall ringe legevakten og snakke med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferny Skrevet 23. desember 2014 #6 Del Skrevet 23. desember 2014 Er vel det jeg skulle gjort, men det går eventuelt ikke buss, og har ingen som kan kjøre heller.. Må bli da skolebussene begynner å gå igjen, og det kan fort bli litt lenge hvis det skulle være alvorlig Du bør uansett ringe legevakten og høre hva de sier. Om de mener det er nødvendig for deg å komme dit, så betaler det offentlige den rimeligste rutegående transporten. Hvis det ikke går busser, så dekker de vel drosje...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LedigNavn Skrevet 23. desember 2014 #7 Del Skrevet 23. desember 2014 Ja, det kan være uvi selv om du ikke kjenner kraftig sviing. Det høres ut som at du har uvi. Jeg har hatt uvi uten at det har svidd særlig mye. Uvi kan gå over av seg selv hvis du er flink til å drikke mye (drikk gjerne appelsinjuice som gjør urinen sur slik at bakteriene ikke trives), men er du riktig uheldig, kan infeksjonen gå oppover mot nyrene slik at du får nyrebekkenbetennelse. Hvis du får feber og/eller ryggsmerter må du komme deg til lege for å få antibiotika. Du trenger ikke å bekymre deg for et eventuelt legebesøk. Du leverer bare en urinprøve som blir sjekket med urinstix. Viser stixen at du har uvi, blir du sendt inn til legen som snakker litt med deg og gir deg en pakke antibiotika. Ingenting å grue seg for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #8 Del Skrevet 23. desember 2014 Ikke tro på folk som sier det går over av seg selv, det blir som regel verre hvis man venter, tisser du blod har du ventet lenge nok. Få foreldrene dine til å kjøre deg til legevakten, evt har de fleste legekontor åpent i morgen noen timer selv om det er julaften, så du kan ringe og høre der. Det er fort gjort å sjekke, tar bare en urinprøve og evt crp så vet man svaret. Anonymous poster hash: 2e25c...b42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #9 Del Skrevet 23. desember 2014 Dette regnes som akutte og prioriterte tilstander som skal vurderes av lege. Så kontakt lege eller kom deg i drosje til lege. Anonymous poster hash: 1afea...bda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #10 Del Skrevet 23. desember 2014 Ikke tro på folk som sier det går over av seg selv, det blir som regel verre hvis man venter, tisser du blod har du ventet lenge nok. Få foreldrene dine til å kjøre deg til legevakten, evt har de fleste legekontor åpent i morgen noen timer selv om det er julaften, så du kan ringe og høre der. Det er fort gjort å sjekke, tar bare en urinprøve og evt crp så vet man svaret. Anonymous poster hash: 2e25c...b42 Tror ikke det at å vente over natten er "for lenge", og som sagt så har jeg ingen mulighet til å komme meg utover til legevakten med det første, og legekontoret her jeg bor er stengt. Jeg kommer såklart til å undersøke dette, men det er og litt greit å høre om andre har noen meninger om det i og med at det er mange som opplever det samme under uviAnonymous poster hash: a93a4...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sophh Skrevet 23. desember 2014 #11 Del Skrevet 23. desember 2014 Er vel det jeg skulle gjort, men det går eventuelt ikke buss, og har ingen som kan kjøre heller.. Må bli da skolebussene begynner å gå igjen, og det kan fort bli litt lenge hvis det skulle være alvorlig Ikke foreldrene dine engang? Hvis det viser seg at det er alvorlig, så vil du nok få hjelp til å komme deg dit på en eller annen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martine-1337 Skrevet 23. desember 2014 #12 Del Skrevet 23. desember 2014 Legevakten rekvirerer taxi hvis de synes det er viktig at du kommer dit. Du betaler bare egenandelen på 35 kr (tror jeg det var) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøkna Skrevet 23. desember 2014 #13 Del Skrevet 23. desember 2014 Dette høres ut som UVI spør du meg. Jeg hadde helt identiske symptomer som deg sist jeg hadde det. Da jeg leverte urinprøve spurte de meg faktisk om jeg hadde hatt nyrestein siden det så mer ut som blodprøve enn urinprøve... Tidligere har jeg bare latt det gå over av seg selv, men denne gangen gikk jeg til legevakten og fikk antibiotika, og merket forskjell med en gang! Absolutt verdt turen og pengene om du får det til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beach Skrevet 23. desember 2014 #14 Del Skrevet 23. desember 2014 Jeg tisset helt rødt da jeg hadde UVI en gang. Kom deg til legevakten, så får du antibiotika og blir raskt bra igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #15 Del Skrevet 23. desember 2014 Legevakten rekvirerer taxi hvis de synes det er viktig at du kommer dit. Du betaler bare egenandelen på 35 kr (tror jeg det var) Eet er nok 135 kr. Hver vei. I følge pasientreiser.noAnonymous poster hash: 1afea...bda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 24. desember 2014 #16 Del Skrevet 24. desember 2014 Det kan være UVI selv om det ikke svir noe særlig. Uansett, når du har synlig blod i urinen så bør du dra til legen. Alle de andre symptomene du nevner er symptomer på UVI. Du kan ikke vente til januar og til skolebussene begynner å gå igjen! Kan ikke foreldrene dine kjøre deg? Hvis de ikke har bil så kanskje du kunne hørt med en nabo eller foreldrene til en venn? Eller som nevnt over her, hør om legevakt kan rekvirere drosje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå