Gå til innhold

Uregelmessig menstruasjon hvorfor?!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg pleie alltid å få menstruasjon min den 30:e hver måned og pågå i ca 5-6 dager. Jeg var borte fra jobb i en periode på 3 måneder og hadde ikke problem med uregelmessig menstruasjon under den tiden. Jeg tok også 5mg kortison før den ble uregelmessig. For ca 1 måned si så minske legen dosen min på kortison til 2,5 og så til 3,75 etter noe uker. I tillegg begynte jeg i jobb igjen som har vart en del stress. Jeg fikk plutselig menstruasjon min den måneden den 27:e og hadde det i 5-6 dager men hadde småblødninger av å til etter det i noe uke. Hvorfor skjedde det helt plutselig? Kan det skyldes stress eller medisinering? Jeg har tatt celleprøve, alt så fint ut. Har ingen sykdommer der nede.

Anonymous poster hash: 5a51e...97f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stress kan fint tulle til syklusen. Men det er ikke uvanlig heller at den plutselig endrer seg

Anonymous poster hash: 3c0d1...a4e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått menstruasjon igjen. Den 23?!

Anonymous poster hash: 5d32c...432
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo skyldes kortison, ja. Det kan i hvert fall gjøre at man lettere blør fra skjeden. Er det noe du går på fast?

Ellers kan det skyldes andre sykdommer andre steder i kroppen, men det bør du jo spørre legen din om i så fall.

Og så er det jo heller ikke uvanlig at syklusen endres over tid, tror det er ganske normalt at den forandrer seg med alderen (selv om du ikke er gammel...). Når du allerede vet at det ikke er celleforandringer eller noe annet med underlivet, så tror jeg i hvert fall ikke du trenger å bekymre deg. Men hør med legen din neste gang du er innom hvis det plager deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...