AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #1 Del Skrevet 19. desember 2014 Jeg blir så irritert på folk som ikke tar hensyn til andre når de har omgangssyke. Svineriet kommer bestandig rett før jul, og man bil jo gjerne slippe unna selv, men gang på ang opplever man folk som ikke tar hensyn til andre, farter rundt på besøk og inviterer på besøk selv om de risikerer å smitte. Jeg er ekstremt nøye på dette selv, og lar ikke ungene ha besøk eller dra på besøk til de vi vet nettopp har vært syke. Handler jo litt om å begrense smitten medt mulig! Denne uka hsr det gått omgangssyke her hvor vi bor. Startet i barnehagen, og søskenet til et av eldstes venninner ble syk. Jeg vet av fb-oppdatering at det ble kastet opp onsdag, likevel spør venninnen om hun kan overnatte her fra onsdag til torsdag. Dette sier jeg nei til. Torsdag ringer venninnen og spør om mitt barn kan komme på besøk, altså bare litt over et døgn etter siste oppkast der i huset. Jeg sa nei. I dag spyr venninnen også. Det betyr jo at om mitt barn hadde dratt dir, er det 99% sikkert at hun også hadde blitt syk. Jeg blir så irritert over at de ikke kan ta hensyn. Det gjentar seg gang på gang med de samme familiene! Vær så snill å overholde 48-timers regelen! Kanskje man klarer å begrense smitten og at det går raskere over! Anonymous poster hash: 624a4...c13 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #2 Del Skrevet 19. desember 2014 Jeg gjør jo det! Sitter inne på andre dagen nå. Ganske så kjedelig det,men er vel verdt det Anonymous poster hash: 526d1...aab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #3 Del Skrevet 19. desember 2014 Helt enig!Anonymous poster hash: e3556...d1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 19. desember 2014 #4 Del Skrevet 19. desember 2014 Amen, sister! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #5 Del Skrevet 19. desember 2014 Flott oppfordring! Jeg håper folk som jobber med mat, også café og utildekkede brød i dagligvaren, holder seg hjemme. Anonymous poster hash: b87a1...5a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enhjørning Skrevet 19. desember 2014 #6 Del Skrevet 19. desember 2014 Veldig enig der! Fikk et helt skoleår ødelagt siden folk dro på skolen selv om de hadde feber og/eller omgangssyke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #7 Del Skrevet 19. desember 2014 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=895209&page=1&#entry15576251 Opprettet denne i håp om at folk flest kunne begrense smittespredningen. Har alle hjemme hos deg fulgt dette rådet?Anonymous poster hash: 22cfe...b21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #8 Del Skrevet 19. desember 2014 Flott oppfordring! Jeg håper folk som jobber med mat, også café og utildekkede brød i dagligvaren, holder seg hjemme. Anonymous poster hash: b87a1...5a9 For ikke å snakke om småunger som står og tørker snott under nesen med fingrene før du putter fingrene i butikkens smågodt. Brød og andre produkter uten egen embalasje er der bare å gå forbi. Handlevogner, betalingsterminaler m.m. er jo rene smittebombene.Anonymous poster hash: 22cfe...b21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2014 #9 Del Skrevet 19. desember 2014 Alltid ha noe å tørke av med i vesken. Husk spesielt på bilratt, mobilen, visakortet, alt du tar borti etter å ha vært enten på jobb eller butikken. Og spesielt viktig å huske på at antibac alene ikke er nok! Men skader ikke å tørke av gjenstander med det uansett. Bare sørg for å vask hendene med en gang du kommer inn. Også dørhåndtak og lysbrytere osv. Jeg bor alene og har sånnsett full kontroll over hygiene i leiligheten Kall meg overhygienisk, men jeg holder meg bort fra svineriet der iallefall med dette :D Anonymous poster hash: ef962...e78 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #10 Del Skrevet 20. desember 2014 Men jeg har nå lest at viruset kan være smittsomt i en uke etter første "utbrudd". Jeg var borte fra jobb i 2 dager, men man kan jo ikke holde seg hjemme i en uke heller. Anonymous poster hash: d3577...0e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 #11 Del Skrevet 20. desember 2014 Er så enig med deg! Men erfaringsmessig tenker folk at "det er jo bare meg" og mener dermed det ikke er så farlig. Anonymous poster hash: c075e...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pantora Skrevet 21. desember 2014 #12 Del Skrevet 21. desember 2014 Veldig enig! Hadde folk kunnet vært litt mer hygieniske og tatt litt mer hensyn, så hadde det ikke blitt en sånn epidemi hver vinter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 #13 Del Skrevet 21. desember 2014 For ikke å snakke om småunger som står og tørker snott under nesen med fingrene før du putter fingrene i butikkens smågodt. Brød og andre produkter uten egen embalasje er der bare å gå forbi. Handlevogner, betalingsterminaler m.m. er jo rene smittebombene.Anonymous poster hash: 22cfe...b21 Og det er fordi sløve foreldre putter ungene oppi handlevognene der maten skal være. Anonymous poster hash: 6493a...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 23. desember 2014 #14 Del Skrevet 23. desember 2014 Helt enig! Vet at det jukses litt med denne regelen i bhg. Spesielt noen foreldre med Tårnfrid-tendenser....Veldig irriterende! En annen ting; 48-t regelen gjelder vel ikke bare barna, men også de bhgansatte? Min mor jobber som sykehjemskokk, der har de 48-t regel ved omg syke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #15 Del Skrevet 23. desember 2014 Helt enig! Vet at det jukses litt med denne regelen i bhg. Spesielt noen foreldre med Tårnfrid-tendenser....Veldig irriterende! En annen ting; 48-t regelen gjelder vel ikke bare barna, men også de bhgansatte? Min mor jobber som sykehjemskokk, der har de 48-t regel ved omg syke. Ja, det gjelder oss også. Er fryktelig lite sjarmerende å ha omgangssykeepidemier i bhg. Anonymous poster hash: bd436...68e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #16 Del Skrevet 23. desember 2014 Alltid ha noe å tørke av med i vesken. Husk spesielt på bilratt, mobilen, visakortet, alt du tar borti etter å ha vært enten på jobb eller butikken. Og spesielt viktig å huske på at antibac alene ikke er nok! Men skader ikke å tørke av gjenstander med det uansett. Bare sørg for å vask hendene med en gang du kommer inn. Også dørhåndtak og lysbrytere osv. Jeg bor alene og har sånnsett full kontroll over hygiene i leiligheten Kall meg overhygienisk, men jeg holder meg bort fra svineriet der iallefall med dette :D Anonymous poster hash: ef962...e78 Da jeg var singel så holdt jeg meg også unna "det der", ved å oppføre meg normalt. Hey, jeg vasket ikke engang hendene etter å ha vært på kjøpesenteret! Men bare vent, når du får unger i bhg så blir du smitta.Anonymous poster hash: 93a43...a1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #17 Del Skrevet 23. desember 2014 Da jeg var singel så holdt jeg meg også unna "det der", ved å oppføre meg normalt. Hey, jeg vasket ikke engang hendene etter å ha vært på kjøpesenteret! Men bare vent, når du får unger i bhg så blir du smitta.Anonymous poster hash: 93a43...a1d Samme her. Hadde ikke hatt omgangssyken på 30 år, men etter jeg fikk barn holdt det med 2 mnd i barnehage før jeg måtte rope på elgen Anonymous poster hash: 45b68...fbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #18 Del Skrevet 23. desember 2014 Da jeg var singel så holdt jeg meg også unna "det der", ved å oppføre meg normalt. Hey, jeg vasket ikke engang hendene etter å ha vært på kjøpesenteret! Men bare vent, når du får unger i bhg så blir du smitta.Anonymous poster hash: 93a43...a1d Vel, heldigvis kan jeg ikke få egne barn! Vil ikke ha heller Men vet det smitter hurtig der ja, barn spiser jo på alt de finner Anonymous poster hash: ef962...e78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #19 Del Skrevet 23. desember 2014 Jeg blir så irritert på folk som ikke tar hensyn til andre når de har omgangssyke. Svineriet kommer bestandig rett før jul, og man bil jo gjerne slippe unna selv, men gang på ang opplever man folk som ikke tar hensyn til andre, farter rundt på besøk og inviterer på besøk selv om de risikerer å smitte. Jeg er ekstremt nøye på dette selv, og lar ikke ungene ha besøk eller dra på besøk til de vi vet nettopp har vært syke. Handler jo litt om å begrense smitten medt mulig! Denne uka hsr det gått omgangssyke her hvor vi bor. Startet i barnehagen, og søskenet til et av eldstes venninner ble syk. Jeg vet av fb-oppdatering at det ble kastet opp onsdag, likevel spør venninnen om hun kan overnatte her fra onsdag til torsdag. Dette sier jeg nei til. Torsdag ringer venninnen og spør om mitt barn kan komme på besøk, altså bare litt over et døgn etter siste oppkast der i huset. Jeg sa nei. I dag spyr venninnen også. Det betyr jo at om mitt barn hadde dratt dir, er det 99% sikkert at hun også hadde blitt syk. Jeg blir så irritert over at de ikke kan ta hensyn. Det gjentar seg gang på gang med de samme familiene! Vær så snill å overholde 48-timers regelen! Kanskje man klarer å begrense smitten og at det går raskere over!Anonymous poster hash: 624a4...c13 Det er også veldig individuelt hvem som får omgangssyken og ikke, selv har jeg alltid hatt ganske lett for å få den, men bedre nå etter x antall år med barn, eldste min får den alltid 1-3 ganger pr vinter (14 år), mens yngste har hatt den en gang i løpet av sine 11 år, tross en søster som hun deler rom med fortsatt. (Hun har også drukket av samme glass som søsteren ved en feil når hun nettopp har spydd - uten å bli smittet). Virker rett og slett som hun er immun, helt utrolig. Anonymous poster hash: 02346...8e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå