Gjest Anonymous Skrevet 28. juli 2004 #1 Del Skrevet 28. juli 2004 Mulig dette er feil fora for mitt spørsmål..men prøver alikevel. Jeg er 38 1/2 år, er det for sent å bøi gravid da? Er risikoen for at det kan gå galt høyere? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 28. juli 2004 #2 Del Skrevet 28. juli 2004 Nei, det er ikke for sent å bli gravid. Så lenge du ikke har kommet i en veldig tidlig overgangsalder, da. Men faren for fosterskader og komplikasjoner under svangerskapet er større når du er såpass "gammel" kontra om du hadde fått barn for 5-15 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plonk Skrevet 30. juli 2004 #3 Del Skrevet 30. juli 2004 Det er ikke for sent! Søsteren min er 41 og fikk sitt første barn i høst. Både svangerskap og fødsel gikk helt problemfritt. Risikoen for å få barn med Downs syndrom øker med alderen. Alle som er over 38 får tilbud om fostervannsprøve for å undersøke blant annet dette og om ting ellers står bra til med den lille. Det blir stadig mer vanlig å være godt over tredve når man får barn for første gang. Jeg synes ikke du skal la deg hindre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. juli 2004 #4 Del Skrevet 30. juli 2004 Jeg synes det også avhenger av din helsetilstand og ditt sosiale nettverk. Hvis du er frisk og føler at du har overskudd til et barn betyr det mer enn alder. Hvis barnefaren også er under 40 og har overskudd så er dere to til å dele på "jobben" det er å omsorgen for et barn. Ville vært mer betenkt hvis barnefaren var over 45 eller hvis du ikke har en partner. Også en fordel å ha familie og venner som kan stille opp. Dette er et ansvar dere kommer til å ha i nesten 20 år fremover. Å være foreldre er både fysisk (særlig første 5-6 år) og psykisk krevende. Selv om det også er en fantastisk god opplevelse å leve med barn. Uansett bør du ikke vente lenge med å ta beslutningen. Lykke til med ditt valg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå