AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #1 Del Skrevet 17. desember 2014 er sterkere enn cataflam+paracet men som likevel ikke vil fungere som morfin (altså tramadol, paralgin forte)? Jeg blir så dårlig av de siste og merker ikke noe av de første. Jeg glemte å spørre legen om dette i dag og skal selvsagt spørre legen neste gang jeg er der, men lurer på om noen her har peiling? Det hadde vært så greit med en smertestillende som faktisk fungerer og man i tillegg kan være oppegående om dagen (altså at man ikke blir sløv, trøtt og svimmel). Anonymous poster hash: a3a58...008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #2 Del Skrevet 17. desember 2014 Hvor har du smerter og hvilken type smerter er det?Anonymous poster hash: 61af3...e36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guadaloupe Skrevet 17. desember 2014 #3 Del Skrevet 17. desember 2014 Nobligan? Spørs hva slags smerter du har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #4 Del Skrevet 17. desember 2014 Hvor har du smerter og hvilken type smerter er det?Anonymous poster hash: 61af3...e36 Underliv. Oftest menstruasjonskramper (altså ca hver dag til tross for ingen menstruasjon) men også smerter i korsrygg. Nobligan? Spørs hva slags smerter du har Det skal jeg lese om Takk Anonymous poster hash: a3a58...008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #5 Del Skrevet 17. desember 2014 Kan også legge til at lege vurderer smerteteam, men det har jeg ikke særlig lyst til, for da må jeg til Oslo sannsynligvis.. Anonymous poster hash: a3a58...008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guadaloupe Skrevet 17. desember 2014 #6 Del Skrevet 17. desember 2014 Underliv. Oftest menstruasjonskramper (altså ca hver dag til tross for ingen menstruasjon) men også smerter i korsrygg. Det skal jeg lese om Takk Anonymous poster hash: a3a58...008 Da tenker jeg heller Naproxen! Det finnes en reseptfri men du kan få en som er sterkere som er reseptbelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #7 Del Skrevet 17. desember 2014 Da tenker jeg heller Naproxen! Det finnes en reseptfri men du kan få en som er sterkere som er reseptbelagt. Det fungerer dessverre like dårlig som cataflam. Cataflam er sterkere enn naproxen etter det jeg har fått med meg, og jeg må ha noe egentlig som kan fungere like bra som tramadol og paralgin uten at jeg blir svimmel og føler jeg må kaste opp bare jeg beveger på meg. Finnes det noe sånt? Dette er så vanskelig :/ Og jeg har ikke lyst på smerteteam som sagt. Smertestillende er i grunn noe herk.. Anonymous poster hash: a3a58...008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #8 Del Skrevet 17. desember 2014 Nobligan er det samme som Tramadol. Det er dessverre ikke noen mellomting. Da blir det å gå over til Paralgin Forte/Tramadol ev Oxinorm 5 eller 10 mg. Cataflam er det samme virkestoffet som Voltaren og er et NSAIDS på lik linje med Naproxen. Man kan ha litt forskjellige virkning av dem, man må prøve seg frem. Blir du dårlig av 1 Paralgin Forte da? Vanskelig når man ikke er smertelindret med lettere smertestillende og man blir dårlig av sterkere smertestillende. Anonymous poster hash: a3759...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #9 Del Skrevet 17. desember 2014 Hvorfor vil du ikke til et smerteteam til Oslo om du er så plaget? Og kanskje få undersøkt hvorfor smertene oppstår. Man kan ikke bare innta masse smertestillende uten å undersøke årsakene til smerten. Kan man gjøre noe med årsakene, slipper du å ta så sterke smertestillende. Cataflam er forøvrig en sterk smertestillende, og burde i kombinasjon med Paracet gi en viss virkning. Anonymous poster hash: 46f5a...8d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #10 Del Skrevet 17. desember 2014 Underliv. Oftest menstruasjonskramper (altså ca hver dag til tross for ingen menstruasjon) men også smerter i korsrygg. Det skal jeg lese om Takk Anonymous poster hash: a3a58...008 Dersom du ikke er undersøkt for endomerriose, vil jeg på det sterkeste anbefale deg å bli undersøkt, helst på gyn.pol. Ullevål. Når du har så store smerter at vanlige smertestillende ikke fungerer godt nok, vil dette bare bli verre etterhvert som tiden går - noe som tyder på at du har endometriose. Les mer på endometriose.noAnonymous poster hash: 39431...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #11 Del Skrevet 17. desember 2014 Høres jo ut som du trenger en skikkelig utredning? Og ville absolutt vurdert smerteteam:)Anonymous poster hash: 61af3...e36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå